تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته چهاردهم بارداری

هفته چهاردهم بارداری

با ورود به هفته چهاردهم بارداري روزهای هیجان انگیزی برای مادر و جنین آغاز می شود. تغییرات و رشد

با ورود به هفته چهاردهم بارداري روزهای هیجان انگیزی برای مادر و جنین آغاز می شود. تغییرات و رشد اندام های جنین بیشتر شده به طوری که دست ها نسبت به دیگر اندام ها رشد بیشتری داشته تا جایی که جنین قادر به مکیدن انگشت شستش می شود. این موضوع برای مادر در هفته چهاردهم بارداری شیرینی خاصی دارد. که دوران بارداری را شیرین تر می کند. عبور از هفته چهاردهم و به سلامت گذراندن این هفته خطر سقط جنین را پایین می آورد. در این مطلب می خواهیم شما را با هفته چهاردهم بارداری آشنا کنیم.

وضعیت مادر در هفته چهاردهم بارداری

در هفته چهاردهم بارداري به دلیل کاهش علائم، مادر احساس خوشایندی دارد و انرژی بدن به حالت اولیه باز می گردد. در این هفته از بارداری، شکم به سمت جلو می آید و کمی تیزتر می شود. در این هفته از بارداری درد لیگامنت حلقوی حس می شود که به دلیل رشد بارداری صورت می گیرد. برای تسکین این دردها بهتر است پاهای خود را به سمت بالا نگه دارید و در موقعیت راحت تری بمانید. در این هفته از بارداری ممکن است برخی از نگرانی ها به سمت شما بیاید که کاملا طبیعی است. 

مادر در هفته چهاردهم بارداری

وضعیت جنین در هفته چهاردهم بارداری

اندازه جنین در هفته چهاردهم بارداري به اندازه یک لیمو است و بدن او سریع تر از سرش رشد می کند. دست ها و پاهای جنین به اندازه ای رشد می کند که متناسب با اندامش می باشد. همچنین موهای جنین به صورت کرکی رشد می کند. در این هفته از بارداری کبد شروع به تولید صفرا می کند. مادر در این هفته از بارداری حرکت های جنین را احساس می کند.  هورمون های جنین در این هفته تولید می شوند و غده تیروئید جنین ایجاد می شود. همچنین ماهیچه های صورت جنین تشکیل می شود که جنین می تواند با چشم های نیمه باز شکلک هایی را دربیاورد. همچنین انگشت شست خود را می مکد.

علائم مهم هفته چهاردهم بارداری

در این مطلب شما را با برخی از علائم هفته چهاردهم بارداری آشنا خواهیم کرد.

تشکیل هاله پررنگ دور پستان

به دلیل تغییرات هومونی در هفته چهاردهم بارداری هالیه ای پر رنگ در دور سینه ها، زیر بغل و ران ها تشکیل می شود.

آکنه

در هفته چهاردهم بارداری ممکن است لکه هایی قهوه ای در صورت خود مشاهده کنید. که کاملا طبیعی است و بعد از زایمان از بین خواهد رفت.

احساس گرما

در هفته چهاردهم بارداری به دلیل افزایش حجم خون، گرمای زیادی در بدن حس می شود.

کرامپ عضلانی

برای جلوگیری از کرامپ، ماساژ دادن و استفاده از کمپرس یخ بسیار مناسب است.

دردهای شکمی

با کم شدن حالت تهوع، دردهای شکمی آغاز می شود که این دردها به دلیل بزرگ شدن رحم صورت می گیرد.

علائم هفته چهاردهم بارداری

تغذیه در هفته چهاردهم بارداری

تغذیه در هفته چهاردهم بارداری اهمیت زیادی به مادر و جنین دارد. به همین دلیل پزشکان توصیه هایی درباره تغذیه در بارداری می کنند که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • برای حفظ سیستم ایمنی بدن بهتر است ویتامین سی مصرف کنید. همچنین ویتامین سی سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.
  • هنگام بیرون رفتن از منزل حتما اسنک های مقوی به همراه داشته باشید.
  • مصرف بادام، زغال اخته و زردآلوی خشک توصیه شده است.
  • شیر کم چرب زیادی مصرف کنید. زیرا برای پرورش استخوان ها مناسب است.

سونوگرافی هفته چهاردهم بارداری

در سونوگرافی که در هفته چهاردهم بارداری انجام می شود. سر جنین کاملا دیده می شود و جنین دستش را روی سینه خود می گذارد. در این هفته از بارداری اندام جنسی جنین تشکیل می شود و در سونوگرافی قابل مشاهده است.  اما ممکن است تا قبل از هفته شانزدهم جنسیت جنین مشخص نشده باشد.

توصیه ‌های مذهبی هفته چهاردهم بارداری

بهتر است در هفته چهاردهم حاملگی قبل از خواندن نماز، دست هایتان را روی شکم قرار دهید و سوره قدر و کوثر را تلاوت کنید و صلوات بفرستید. سپس «ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماما» را بگویید و هفت مرتبه "استغفرالله ربی و اتوب الیه " را بگویید. در هفته چهاردهم بارداری توصیه شده است که به فقرا صدقه بدهید و ثواب آن را به مادر امام زمان هدیه دهید.

سونوگرافی در هفته چهاردهم بارداری

نتیجه گیری

در هفته چهاردهم حاملگی بهتر است مادر مراقب خود و جنین باشد. به همین دلیل توصیه می شود تا از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند. زیرا که این فعالیت های سنگین خطرناک است و موجب می شود تا خونریزی کنید و این خونریزی ها اگر زیاد باشد ممکن است دچار سقط جنین شوید. همچنین توصیه شده است که در هفته چهاردهم حاملگی اهمیت زیادی به دندان های خود بدهید؛ در این هفته ممکن است لثه ها ورم داشته باشند و دندان ها عفونت کنند. بهتر است برای جلوگیری از این عفونت ها هر روز مسواک کردن را فراموش نکنید.

 

هفته سیزدهم بارداری

هفته پانزدهم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.