تحریریه سیس نی نی
0 نظر

3 سوال رایج عمل سزارین.

3 سوال رایج عمل سزارین.

رحم همان چيزي است که معمولاً "عضو خارجي" ناميده مي شود يا در هنگام زايمان سزارين به خارج از بدن آورده مي شود. پزشک تمام رحم و لوله هاي فالوپ را از آنجايي که به هم متصل شده اند خارج مي کند. دو دليل خوب براي داشتن رحم در خارج از بدن در طول سزارين وجود دارد

3 سوال اساسی در مورد سزارین

 

1. آيا واقعاً در طول سزارين رحم شما را بيرون مي آورند؟

بله، رحم همان چيزي است که معمولاً "عضو خارجي" ناميده مي شود يا در هنگام زايمان سزارين به خارج از بدن آورده مي شود. پزشک تمام رحم و لوله هاي فالوپ را از آنجايي که به هم متصل شده اند خارج مي کند. دو دليل خوب براي داشتن رحم در خارج از بدن در طول سزارين وجود دارد. رحم در حال انقباض است، چه زايمان از طريق سزارين باشد يا نه. آيا مي توانيد تصور کنيد که تلاش براي دوختن يک شي متحرک بدون ديدن آن چقدر چالش برانگيز است؟ خوب همين امر در مورد رحم منقبض و کوچک شده در داخل حفره شکمي نيز صادق است. ديدن برش در رحم و دوختن در حين ديدن، مورد علاقه بسياري از جراحان است. يکي ديگر از دلايل خوب براي خارج کردن رحم اين است که پزشک رحم و لوله هاي فالوپ را معاينه کند. پزشک مي‌تواند يک بازرسي بصري انجام دهد تا مطمئن شود که تکنيک جراحي بي‌نقص بوده است و همچنين مي‌تواند يک ديد سريع از مشکلات ديگر انجام دهد.

مسئله بعدي شکم درد بعد از سزارين است. حساسيت ناشي از اختلال به نام جدا شدن، حرکت و جابجايي بافت‌هاي بين رحم و شکم در حين جراحي است. منحني درد و بهبودي ممکن است مدتي طول بکشد، هر روز کمي کمتر احساس درد خواهيد کرد، اما بهبودي ممکن است تا 3 ماه طول بکشد.

 

2. آيا واقعاً هفت لايه بافت را در طول سزارين برش مي دهند؟

بله. هفت لايه شامل: پوست، چربي، غلاف راست (اصطلاح پزشکي براي پوشش خارج از شکم)، رکتوس (شکم که در امتداد دانه تا حدودي بيشتر از برش شکافته شده است)، صفاق جداري (اولين لايه اطراف اندام ها)، صفاق شل و سپس رحم که يک لايه عضلاني بسيار ضخيم است. پس دوباره درد شکم بعد از سزارين؟ آيا احساس دلسردي مي کنيد که در عرض سه هفته به حالت عادي باز نمي گرديد؟ به ياد داشته باشيد که کارهاي زيادي در آنجا انجام شده. التيام بافت به مدت سه ماه طبيعي است اما بين 6 ماه تا يک سال ادامه مي يابد. زماني که نياز داريد استراحت کنيد، براي فعاليت هاي بدني سنگين از پزشک خود اجازه بگيريد و در کنار کودک خود لذت ببريد و در عين حال حواستان به خودتان باشد زماني در روز را اختصاص دهيد به خودتان و کمي استراحت کنيد تا ذهن، روان و جسم شما آرام شود.

3. چرا در صورت سزارين هنوز خونريزي دارم؟

رحم پس از زايمان همچنان داراي فعاليت عروقي باقي مانده است. پس از بسته شدن جاي بريدگي، تنها راه خروج خون و ترشحات باقيمانده، راه طبيعي قديمي از طريق دهانه واژن است. فقط احتياط کنيد، خونريزي ممکن است کمي متناقض باشد اما اگر با گذشت زمان افزايش يافت (چه زايمان طبيعي داشته باشيد و چه زايمان سزارين)، به پزشک خود مراجعه کنيد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.