تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته سی و نهم بارداری

هفته سی و نهم بارداری

لحظه‌های زایمان در هفته سی و نهم بارداری نزدیک خواهد شد. برای برخی از خانم‌های باردار روزهایی که به

لحظه‌های زایمان در هفته سی و نهم بارداری نزدیک خواهد شد. برای برخی از خانم‌های باردار روزهایی که به زایمان باقی مانده است زود می‌گذرد و برای برخی دیگر به سختی طی می شود.
در این هفته رحم مادر سنگین تر از هفته‌های قبل است و او به سختی می‌تواند جابه‌جا شود.

در هفته سی و نهم بارداری جنین به اندازه یک هندوانه می‌باشد:

در هفته سی و نهم بارداری جنین به اندازه یک هندوانه می‌باشد

در هفته سی و نهم بارداری، به دلیل اینکه قد و وزن جنین افزایش یافته است فضای کافی برای تکان خوردن او در شکم مادر وجود نخواهد داشت. در این هفته جنین یک لایه چربی را ایجاد می‌کند. این لایه چربی به کنترل کردن دمای بدن او در هنگام تولد کمک خواهد کرد. قد جنین در این هفته بارداری 50.7 سانتی متر و وزن او 3281 گرم است که به اندازه یک هندوانه می‌باشد. رشد کردن مو و وزن اضافه کردن او همچنان ادامه دارد.

بدن مادر در هفته سی و نهم بارداری چه علائم طبیعی را دارد؟

بدن مادر در هفته سی و نهم بارداری چه علائم طبیعی را دارد؟

مادر در هفته سی و نهم بارداری در قسمت کشاله ران‌ها و پشت ساق پا خود دردهایی را احساس می‌کند. این دردها نشان دهنده این می‌باشد که سر جنین در ناحیه لگن او قرار گرفته است و یا اینکه بر روی عضلات قسمت پایین لگن حرکت می‌کند.

علائم طبیعی بدن مادر در هفته سی و نهم بارداری

  •  افزایش انقباضات براکستون هیکس
  •  احساس درد و ناراحتی در اطراف ناحیه لگن
  •  درد و ناراحتی‌های عمومی
  •  ترشحات واژن

در هفته سی و نهم بارداری چه خوراکی‌هایی باید مصرف شود؟

در هفته سی و نهم بارداری چه خوراکی‌هایی باید مصرف شود؟

مادر در هفته سی و نهم بارداری باید قبل از اینکه به بیمارستان می‌رود خوراکی‌های سبکی مانند میوه، سوپ و نان تست مصرف کند زیرا این خوراکی‌ها باعث می شود او انرژی لازم را کسب کند.
همچنین در بیمارستان باید از خوردن غذا خودداری کند، هرچند مادر به دلیل حالت تهوعی که دارد تمایلی به غذا خوردن نخواهد داشت. هنگامی‌که او احساس می‌کند درد در حال شروع شدن است نوشیدن مایعات کافی برای او مفید خواهد بود.

در هفته سی و نهم بارداری حفظ آب بدن چه تأثیری دارد؟

در هفته سی و نهم بارداری حفظ آب بدن چه تأثیری دارد؟

اهمیتی ندارد که مادر در طول روز چند بار ادرار دفع می‌کند یا اینکه بدن او تا چه اندازه دچار پف شده است، به هر حال او باید در هفته سی و نهم بارداری آب بدن خود را حفظ کند زیرا حفظ کردن آب بدن در این هفته از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در این هفته بارداری که هرلحظه ممکن است درد زایمان شروع شود اگر میزان آب بدن مادر کافی باشد باعث خواهد شد که او در هنگام زایمان انرژی و استقامت بیشتری داشته باشد. نوشیدن مایعاتی که به مادر کمک خواهد کرد تا روزی 8 لیوان آب را تأمین کند:

  •  نوشیدن آب
  •  چای یا قهوه بدون کافئین
  •  آب میوه
  •  میوه‌های آبکی مانند هندوانه و انگور

سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری چه چیزهایی را نشان می‌دهد؟

سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری چه چیزهایی را نشان می‌دهد؟

در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری پزشک به طور دقیق موقعیت جنین را مشخص می‌کند و میزان آمادگی مادر را برای زایمان می‌سنجد و از سر جنین که به طرف پایین می‌چرخد را بررسی خواهد کرد. در سونوگرافی این هفته تقریباً سه چهارم چهره جنین مانند مژه‌های او را می‌توان دید.

علت خونریزی در هفته سی و نهم بارداری چیست؟

در ماه‌های آخر بارداری یا در هفته سی و نهم بارداری، ممکن است مادر مقداری کمی از ترشحات خونی را مشاهده کند. خونریزی نشان دهنده شروع زایمان می‌باشد که قبل و یا هنگامی که زایمان شروع می شود از قسمت دهانه رحم خارج خواهد شد. خانم‌های باردار هنگامی که در این هفته دچار لکه بینی می‌شوند گمان می‌کنند جنین سقط شده است، درحالی که آن سلامتی مادر و جنین را به خطر نخواهد انداخت. اگر در طول سه هفته آخر از دهانه رحم ترشحات خونی خارج شود جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود ولی زوتر از این زمان زایمان زودرس اتفاق خواهد افتاد.

تعداد کمی از خانم‌های باردار بعد از نزدیکی دچار لکه بینی خواهند شد و برخی به دلایلی که هیچ گونه ارتباطی به بارداری ندارد مانند عفونت و پارگی دیواره آلت جنسی دچار خونریزی خواهند شد؛ بنابراین اگر خانم‌های باردار در هفته سی و نهم بارداری دچار خونریزی حتی به اندازه اندکی شدند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند؛ زیرا خونریزی ممکن است نشان دهنده مشکلاتی باشد؛ مانند:

  •  سقط شدن جنین
  •  حاملگی خارج از رحم
  •  بسته شدن دهانه رحم توسط جفت جنین

 

هفته سی و هشتم بارداری هفته چهلم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.