تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری

در هفته ششم بارداري بسیاری از اندام های جنین تشکیل می شود و قلب جنین شروع به تپیدن می کند. جنین در این

در هفته ششم بارداري بسیاری از اندام های جنین تشکیل می شود و قلب جنین شروع به تپیدن می کند. جنین در این هفته به اندازه یک لوبیا است. برجستگی های بدن مانند چشم و گوش در این هفته شروع می شود زیرا که چشم و گوش از هفته های بعدی شروع به تشکیل شدن می شود. در پایان هفته ششم بارداری مغز تشکیل می شود و همچنین بند ناف نیز به وجود می آید. در این مطلب شما را با هفته ششم بارداري آشنا خواهیم کرد.

وضعیت مادر در هفته ششم بارداری

مادر باردار در هفته ششم بارداري احساسات را تجربه خواهد کرد. امکان دارد در این هفته مادر باردار یک روز شاد و روز دیگر غمگین باشد. این احساسات کاملا طبیعی است و هیچ گونه نگرانی ندارد. زیرا به دلیل هورمون هایی است که تغییر کرده اند. ممکن است در هفته ششم بارداری هنگامی که عطسه و یا سرفه می کنید کمی از شما ادرار ترشح شود که نگران کننده نیست زیرا رحم مادر در حال بزرگ شدن است. به همین دلیل به مثانه فشار وارد می شود. بهتر است در این زمان در فاصله زمانی کمتر به دستشویی بروید. اگر پزشک استراحت مطلق تجویز کرده باشد هم می توانید از نوار بهداشتی استفاده کنید.

هفته ششم بارداری

وضعیت جنین در هفته ششم بارداری

بدن جنین در هفته ششم حاملگی در حال شکل گرفتن است. بسیاری از اندام های بدن جنین در این هفته تشکیل می شود. زیرا که جنین به سرعت رشد می کند. اگر در این هفته جنین را مشاهده کنید یک سر بزرگ و چند نقطه دارد که همان محل تشکیل گوش و چشم جنین است. پرده ای بین انگشتان جنین وجود دارد که در هفته های آینده از بین می رود و انگشتان جنین از هم جدا می شوند. در هفته ششم حاملگی قلب و ریه ها و تارهای صوتی شکل می گیرند.

علائم هفته ششم بارداری

در هفته ششم بارداری برخی از علائم دیده می شود. که ما به برخی از علائم هفته ششم بارداری اشاره خواهیم کرد.

• تهوع
سه ماه اول بارداری همراه با تهوع است که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. دلیل این تهوع آن است که هورمون های بدن افزایش می یابد و حس بویایی قوی تر می شود. در این هفته بهتر است از خوردن غذاهایی که باعث تهوع می شوند خودداری کنید.
• تغییرات اشتها
تغییرات اشتها در هفته ششم بارداری به شدت بارز است. ممکن است در این هفته برخی از غذاهایی را که قبلا دوست نداشتید را با علاقه زیادی میل کنید و برعکس.
• نفخ شکم و یبوست
به دلیل افزایش هورمون های پروژسترون، نفخ شکم و یبوست ایجاد می شود که با نوشیدن آب فراوان می توان از این اتفاق پیشگیری کرد.
• خستگی
به دلیل تغییرات هورمونی، بدن احساس خستگی زیادی دارد؛ زیرا که بدن هنوز با تغییرات هورمونی تنظیم نشده است. بهتر است استراحت کوتاهی در نیم روز داشته باشید.
• لکه بینی
لکه بینی در بارداری نیز به دلیل تغییرات هورمونی است. زمانی که لکه بینی در هفته ششم حاملگی رخ داد. حتما به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است این لکه بینی از نشانه های سقط جنین باشد.

سونوگرافی در هفته ششم بارداری

تغذیه در هفته ششم بارداری

بیشترین علائمی که در دوران بارداری دیده می شود، حالت تهوع است. پزشکان تهوع صبحگاهی را خوب می دانند. زیرا خطر سقط جنین و ابتلا به سرطان سینه در مادران را کم می کند. یکی از راه هایی که برای تهوع بهتر است، تغذیه مناسب می باشد.

  • بهتر است میان وعده در طول روز بخورید.
  • از خوردن غذاهای پرچرب، سرخ شده و تند خودداری کنید.
  • مایعات زیادی مصرف کنید.
  • غذاهای سالم مصرف کنید.
  • از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه پرهیز کنید.
  • میوه ها و سبزیجات زیادی مصرف کنید. در هنگام مصرف نیز به خوبی بشویید. تا خطر ابتلا به عفونت کم شود.
  • غذاهای سرشار از پروتئین مصرف کنید.

سقط جنین در هفته ششم بارداری

سقط جنین دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن در هفته ششم بارداری نقص‌های کروموزومی است. اما ممکن است سقط جنین در هفته ششم بارداری به دلیل عفونت، سرخچه و استفاده از برخی داروها بدون اطلاع به پزشک باشد. برخی از بیماری ها نیز مانند دیابت، مشکلات تیروئیدی و استرس های بسیار زیاد موجب سقط جنین می شوند. بهتر است مادران در این هفته بیشتر مراقب باشند.

جنین

توصیه‌ های مذهبی هفته ششم بارداری

در هفته ششم بارداری قرآن خواندن را فراموش نکنید. اگر در هنگام خواندن قرآن احساس خستگی می کنید. به نوارهای قرآنی گوش دهید. برخی دیگر از توصیه ها هستند که مادران باردار باید آن ها را رعایت کنند. از جمله آن ها این است که از جر و بحث هایی که باعث استرس می شوند دوری کنید. زیرا که در روحیه جنین تاثیر زیادی می گذارد. سعی کنید همیشه در آرامش باشید.

 

هفته پنجم بارداری

هفته هفتم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.