تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری

در هفته نهم بارداري وارد ماه سوم بارداری شده اید. این هفته، اولین هفته از ماه سوم است. در هفته نهم بارداری

در هفته نهم بارداري وارد ماه سوم بارداری شده اید. این هفته، اولین هفته از ماه سوم است. در هفته نهم بارداری اندام های جنین تشکیل می شود و مادر باردار علائم جدیدی را تجربه خواهد کرد. در این هفته می توانید صدای جنین را بشنوید ولی ممکن است حرکت های جنین باعث شود تا صدای جنین به خوبی شنیده نشود. ما در این مطلب شما را با هفته نهم بارداری آشنا می کنیم و به برخی از علائم آن اشاره خواهیم کرد.

وضعیت مادر در هفته نهم بارداری

ممکن است در هفته نهم بارداري هنوز شکم شما جلو نیامده باشد و حاملگی شما تشخیص داده نشود. اما اگر برای بار دوم حامله شده باشید شکم زودتر جلو می آید. در هفته نهم بارداری تغییرات هورمونی باعث می شود تا خلق و خوی مادر باردار تغییر کند و ممکن است مادر نگرانی هایی را درباره نوزاد داشته باشد که کاملا طبیعی است.

وضعیت جنین در هفته نهم بارداری

اندازه جنین در هفته نهم بارداری به اندازه یک دانه انگور است. در این هفته به سرعت وزن اضافه می کند و رفته رفته شبیه به یک انسان می شود. پلک های جنین در هفته نهم بارداری بسته است و تا هفته بیست و ششم باز نخواهد شد. در اواخر هفته نهم، گوش جنین تکمیل می شود. نوک انگشتان جنین و همچنین لب و دهان و سوراخ بینی مشخص تر شده است. با اینکه دستگاه تناسلی بیرونی جنین تشکیل شده است اما در این هفته نیز نمی توان جنسیت آن را تشخیص داد. باید چند هفته دیگر منتظر بمانید.

هفته نهم بارداری

علائم مهم هفته نهم بارداری

در هفته نهم بارداری برخی از علائم ظاهر می شوند که نباید نگران شد. ما در این مطلب به برخی از علائم هفته نهم بارداری اشاره خواهیم کرد.

• نفخ معده
به دلیل اینکه هورمون پروژسترون زیاد می شود. ماهیچه های بدن شل می شود و این شل شدن باعث می شود که غذا دیرتر هضم شود. دیر هضم شدن غذا نیز باعث نفخ معده می شود.

• خواب آلودگی
در اوایل بارداری مادران باردار از خستگی  و خواب آلودگی خود شکایت می کنند که طبیعی است. زیرا که تغییراتی در بدن ایجاد شده است. این خواب آلودگی رفته رفته بهتر می شود. برای اینکه احساس خواب آلودگی نکنید بهتر است که در طول شبانه روز خواب مرتب داشته باشید.

• سردرد
به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است سردرد داشته باشید. که طبیعی است و برای درمان آن بهتر است هر چهار ساعت یک میان وعده بخورید. همچنین به اندازه کافی بخوابید و آب فراوانی بنوشید. اگر می خواهید برای بهتر شدن سردرد خود از دارو استفاده کنید حتما باید از پزشک خود سوال کنید.

• حالت تهوع
حالت تهوع یکی از مهم ترین علائم بارداری است که با تغییرات هورمونی به وجود می آید. پزشکان توصیه می کنند برای کمتر شدن حالت تهوع بهتر است آب فراوانی مصرف کنید.

• تکرر ادرار
علائمی که در هفته نهم بارداري دیده می شود کاملا متفاوت تر است علائم هفته های قبلی است. تکرر ادرار در هفته نهم بارداری دیده می شود که برای درمان آن بهتر است در زمان دستشویی رفتن به سمت جلو خم شوید. زیرا این کار باعث می شود تا مثانه به طور کامل خالی شود.

جنین در هفته نهم بارداری

تغذیه در هفته نهم بارداری

داشتن رژیم غذایی مناسب نه تنها در هفته نهم حاملگی بلکه در همه هفته های بارداری مهم است. بهتر است در دوران بارداری از ویتامین های زیادی استفاده نمایید. برای تامین ویتامین بدن می توانید گوجه فرنگی، فلفل سبز، توت فرنگی، انبه، طالبی و اسفناج میل کنید. اگر دچار سوزش معده هستید باید از خوردن غذاهای تند و چرب پرهیز کنید. برای از بین بردن اسید معده نیز می توانید آدامس های بدون قند را استفاده کنید.

توصیه ‌های مذهبی هفته نهم بارداری

در هفته نهم حاملگی تارهای صوتی جنین در حال ایجاد شدن هستند. در این هفته بهتر است که سوره آل عمران را بخوانید و 140 صلوات با عجل فرجهم بفرستید. توصیه شده است که تا قبل از 4 ماهگی، پیش از برقراری رابطه جنسی آیه 87 سوره انبیا را به همراه همسرتان بخوانید.

سونوگرفی در هفته نهم بارداری

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد. در هفته نهم حاملگی  باید بیشتر مراقب خود و جنین باشید تا در ماه های بعد، بارداری سالمی داشته باشید. بهتر است در این هفته ورزش و پیاده روی کنید زیرا که ورزش و پیاده روی برای درمان یبوست کمک می کند و از این بیماری جلوگیری می کند. همچنین بهتر است هر روز به مدت 10 دقیقه به فرزندتان فکر کنید. این فکر کردن می تواند قبل از خواب و یا بعد از بیدار شدن باشد.

 

هفته هشتم بارداری

هفته دهم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.