تحریریه سیس نی نی
1 نظر

اجزای یک سیسمونی مناسب

اجزای یک سیسمونی مناسب

یکی از رسم و رسوم ایرانیان هنگام تولد یک نوزاد خریداری کردن سیسمونی مناسب برای کودکانشان می باشد


یکی از رسم و رسوم ایرانیان هنگام تولد یک نوزاد خریداری کردن سیسمونی مناسب برای کودکانشان می باشد. اجزای یک سیسمونی مناسب شامل سرویس خواب نوزاد، وسایل حمام نوزاد، سرویس کالسکه، وسایل بهداشتی و سرویس غذاخوری نوزاد می باشد که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.


سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد

 

سرویس خواب نوزاد شامل یک تختی می باشد که در کنار مادر قرار می گیرد. ارتفاع این تخت باید با ارتفاع تخت مادر هماهنگ شود تا مادر با خیالی آسوده از فرزندش مراقبت کرده و به او شیر دهد. تشک، بالش، کمد، ملافه، روانداز و ملافه ی پلاستیکی زیر تشک از اجزای سرویس خواب نوزاد برای سیسمونی مناسب به شمار می آیند. جنس توشک، بالش و ملحفه کودک بهتر است که از الیاف طبیعی باشد زیرا در الیاف طبیعی هوا به راحتی رد و بدل می شود و به پوست نوزاد آسیبی وارد نمی شد. آویز بالای تخت نوزاد از وسایل تزیینی تخت نوزاد به شمار می آید که خرید آن هر چند ضروری نیست ولی در خوابانیدن نوزادتان نقش اساسی را ایفا می کند . بهتر است اسباب بازی های آویز تخت کودک را از رنگ های شاد و ارتفاعات مختلف انتخاب کنید که یک موسیقی آرامی نیز داشته باشد.

 

لباس نوزادی

لباس نوزادی

 

در هنگام خریدن لباس برای کودکتان به این نکته توجه کنید که کودک در هر ماه از تولدش به سه دست لباس نیاز دارد و خرید بیش از اندازه ی آن به ضرر شما می باشد. همچنین فقط برای فصلی که کودکان متولد می شود خرید کنید چون بعد از چند ماه لباس کودکتان کوچک شده و دیگر قابل استفاده برای او نیست. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی لباس های سرویسی دارای سایز های مناسبی نمی باشند، بنابراین سعی کنید لباس های غیر سرویسی برای کودکتان خریداری کنید.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: لوازم معمول یک سیسمونی ایده آل


وسایل حمام و بهداشتی

یک حوله ی بزرگ کلاه دار، لیف حوله ای و نرم، شامپو و صابون بچه و یک لگن کوچک از اجزای حمام یک سیسمونی مناسب به شمار می آیند. از دیگر وسایل بهداشتی که در سیسمونی باید استفاده کرد می توان به دستمال مرطوب نوزاد، ناخن گیر، فین گیر، مسواک انگشتی، الکل سفید و پنبه اشاره کرد.

 

سرویس کالسکه

سرویس کالسکه

 

کریر، آغوشی، روروک، سبد حمل نوزاد، صندلی گهواره، صندلی ماشین از اجزای سرویس کالسکه ی نوزاد برای سیسمونی مناسب به شمار می آیند.
اغوشی که برای کودک تهیه می شود باید به گونه ای باشد که کودک بتواند در آن بخوابد و محافظ گردن داشته باشد.
سبد حمل نوزاد برای افرادی مناسب است که از حمل و نقل های عمومی استفاده می کنند. این سبد باید دارای کمربند ایمنی باشد و دسته و یا بند بلند آن محکم و ثابت در جای خود بماند.
صندلی گهواره باعث خواب آلودگی نوزاد می شود و همچنین نفخ نوزاد را هنگام تکان دادن آن دفع می کند.

در صورت نداشتن ماشین به خریدن این وسیله نیاز نیست. اما اگر ماشین و یا وسیله ی نقلیه ای دارید حتما این وسیله را برای کودکتان خریداری کنید، زیرا احتمال پرت کودک از صندلی عقب زیاد است. همچنین می توانید از این وسیله به عنوان یک کریر استفاده کنید.
کالسکه یکی از اجزای یک سیسمونی مناسب می باشد. سعی کنید هنگام خرید کالسکه به علامت استاندارد درج شده روی آن دقت لازم را داشته باشید و کالسکه هایی را انتخاب کنید که امکان برگردان آن به طرف مادر وجود داشته باشد. نشیمن گاه کالسکه باید مقاوم بوده و دارای ارتفاع مناسبی باشند. همچنین باید راحتی مادر در حمل و نقل آن در نظر گرفته شود.

 

سرویس غذاخوری نوزاد

شیشه شیر، پیش بند، ظرف غذا، قابلمه، صندلی غذا، پستانک، فلاسک از اجزای سرویس غذای نوزاد برای سیسمونی به شمار می رود.
هنگام تهیه و خرید شیشه ی شیر برای نوزادتان سعی کنید شیشه شیری را انتخاب کنید که پلاستیکی نباشند، زیرا مواد پلاستیکی دارای ماده ی سمی هستند که ممکن است سلامت کودکتان را به خطر بیاندازند.
پیشبند یکی از اجزای سرویس غذاخوری نوزاد برای سیسمونی می باشد که باید دارای یک جنس خوبی باشد و در مقابل شستشو مقاوم بوده و سریع از بین نرود.
ظروف غذا خوری که برای کودکتان تهیه می کنید، بهتر است از آن دسته ظروفی باشند که قابلیت استفاده در ماکروفر را داشته باشند. قابلمه های تفلون یا لعابی برای سلامتی کودک مضر می باشد.
یکی دیگر از اجزای یک سیسمونی مناسب، صندلی غذای کودک می باشد. صندلی غذای کودک شما باید قابل تنظیم بوده و به راحتی متناسب با میزی که کودک روی آن غذا می خورد تنظیم شود.

 

کمد و بوفه

یکی از مهم ترین بخش های یک سیسمونی که به پول بیشتری نیز نیاز دارد خرید کمد و بوفه است. در انتخاب کمد و بوفه ی سیسمونی کودکتان ، زیبایی را ملاک قرار ندهید. امنیت از جمله مسائلی است که در انتخاب کمد و بوفه ی کودکتان باید به آن توجه شود. بهتر است کمد های که دارای شیشه هستند را انتخاب نکنید زیرا کودک در حین بازیگوشی ممکن است اسباب بازی هایش را به اطراف پرتاب کرده و به شیشه ی کمد برخود کند و موجب شکسته شدن شیشه شود. در این صورت است که سلامتی و حتی جان کودک شما در معرض خطر قرار می گیرد. همچنین حتما به این نکته توجه کنید که کمد هایی را برای کودکتان انتخاب کنید که کشوهای آنان به آرامی باز و بسته می شوند زیرا احتمال ماندن انگشتان کودک در لابه لای کشوها کم است.

اسباب بازی سیسمونی

امروزه اسباب بازی های متنوعی در مارک ها و برند های مختلفی وجود دارند که ممکن است بخواهید بیشتر آن ها را برای فرزندتان تهیه کنید. اما درهنگام تهیه ی این اسباب بازی ها سعی کنید به نکات ریزی چون شاد بودن رنگ اسباب بازی و جنس مناسب و ریز نبودن آن ها توجه لازم را داشته باشید. خریدن کتاب را فراموش نکنید. کتابی که دارای تصاویر رنگارنگ و زیبایی باشند. همچنین اسباب بازی های موزیکال برای نوزادان مناسب تراند و باعث می شوند که کودکان سریعا به آن اسباب بازی جذب شوند.

 

مطلب نهایی

امروزه وسایل متنوعی و رنگارنگی در بازار ها وجود دارند که ممکن است شما را جذب کند و شما بخواهید بدون اینکه دلیل مناسبی برای خرید آن ها داشته باشید، آن ها را بخرید. در صورتی که خرید سیسمونی بدون در نظر لیستی از کالای ضروری، هزینه ی هنگفتی را برای شما در بر خواهد داشت. ما در این مطلب کالاهای ضروری که اجزای یک سیسمونی مناسب را تشکیل داده اند را را بر شمردیم تا راهنمایی برای خرید شما عرزیزان باشد.
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مامانا خیلی دقت کنید من وقتی باردار بودم از ذوقم هرچی میدیدم می خریدم، نصف بیشترشون هیچ وقت لازمم نشد
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.