تحریریه سیس نی نی
0 نظر

شرایط آمادگی برای بارداری دوم

شرایط آمادگی برای بارداری دوم

اگر شما و شریک زندگیتان از سلامتی خوبی برخوردارید، می توانید شانس خود را برای اقدام به بارداری موفقبرای بار دوم

اگر شما و شریک زندگیتان از سلامتی خوبی برخوردارید، می توانید شانس خود را برای اقدام به بارداری موفق برای بار دوم افزایش دهید. رژیم بد، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و شرایط غیر بهداشتی کار می تواند بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد و از وقوع حاملگی یا بارداری سالم جلوگیری کند. شما باید هر دو مطمئن شوید که تا حد امکان سبک زندگیتان سالم است و شرایط آمادگی بارداری دوم را دارا هستید.
با این راهنما قادر خواهید بود تا بهترین شرایط را قبل از اقدام به بارداری رقم بزنید و از یک بارداری کم خطر لذت ببرید.

عوامل تاثیر گذاری در بارداری موفق

اگر قصد بچه دار شدن دارید پس لازم است تا شرایط آمادگی بارداری دوم را داشته و شانس تولد یک نوزاد سالم را بالا ببرید.
عوامل مختلفی برای خانم ها وجود دارند که می توانند برای یک بارداری خوب موثر باشند، همچنین برخی عوامل همچون وراثت، ژنتیک، وضعیت جسم و شرایط مختلف باعث می شود تا بارداری در برخی افراد زودتر و در برخی دیگر دیرتر رخ دهد، اما در نهایت همه به یک سری اقدمات نیاز دارند تا دوران پیش و حین بارداری را با موفقیت طی کنند.

عوامل تاثیر گذاری در بارداری موفق

اقدامات لازم برای فراهم آوردن شرایط آمادگی بارداری دوم

از جمله این اقدامات موارد زیر هستند:

1- قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنید؛

قبل از بارداری دوم در مورد مراقبت های بهداشتی پیش از اقدام با پزشک خود مشورت کنید، پزشک شما می خواهد در مورد تاریخچه سلامتی و شرایط پزشکی شما که ممکن است در بارداری شما تاثیر بگذارد اطلاعات کسب کند.
او همچنین در مورد مشکلات در بارداری قبلی، داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید و واکسن هایی که شاید نیاز داشته باشید و در کل آمادگی های لازم برای بارداری دوم صحبت خواهد کرد.
در صورتی که پزشک شما در مورد هر یک از این موارد پرسشی مطرح نکرد، حتما نیاز است تا خود شما دست بکار شده و در مورد هر یک از موارد ذکر شده با وی بحث کنید.

همچنین دکتر شما ممکن است برخی اقدامات پزشکی که قبل از بارداری دوم ضروری بنظر می رسند را انجام دهد که می تواند هر یک از موارد زیر را شامل شود:

  • رفع و کنترل بیماری های موجود

ممکن است شما با یک بیماری زمینه ای و یا ارثی مواجه باشید که در صورت عدم درمان تاثیر مستقیمی بر روی ایجاد شرایط آمادگی بارداری دوم خواهند داشت. بیماری هایی همچون دیابت، فشار خون بالا، بیماری های مقاربتی، تیروئید و ...از جمله مواردی هستند که نیاز به بررسی، کنترل و درمان دارند.

  • چکاپ قبل از بارداری

از جمله شرایط آمادگی بارداری دوم چکاپ است. به احتمال زیاد پزشک از شما خواهد خواست برای بررسی برخی بیماری ها و یا کمبود ها، از جمله کم خونی، کمبود ویتامین ها، بررسی تیروئید و دیگر عوامل موثر در آینده اقدام به  آزمایش دادن کنید، این عمل تاثیر مثبتی در کنترل بارداری خواهد داشت.

  • تجویز قرص های تقویتی

گاهی اوقات نیاز است که قبل از اقدام به بارداری برخی قرص ها و دارهای تقویتی همچون قرص آهن و فولیک اسید را مصرف کنید تا با آمادگی بهتری اقدام به بارداری کنید.
از این رو نیاز است تا قبل از مصرف سرخود هر یک از این داروها با پزشک خود مشورت کنید تا پس از بررسی های لازم در صورت صلاحدید میزان و نحوه مصرف دارهای تقویتی را برای شما مشخص کند.


شاید برایتان جالب باشد: از اقدامات ضروری پیش از بارداری چه می دانید؟


قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنید

2- سبک زندگی خود را تغییر دهید؛

در بین افراد باور غلطی وجود دارد که تنها مادران هستند که در یک بارداری سالم و تولد بدون نقص نوزاد تاثیر گذارند و از تاثیر وراثت و کیفیت اسپرم پدر در این موضوع غافل هستند.
اشخاصی که قصد دارند شرایط آمادگی بارداری دوم را فراهم کنند باید بدانند که هر دو جنس تاثیر مستقیمی در بارداری موفق و تشکیل جنین دارند، پس توجه به تغییر سبک زندگی هر دو طرف در صورت نیاز ضروری به نظر می رسد.

عوامل موثر در سبک زندگی برای ایجاد شرایط آمادگی بارداری دوم

عوامل زیر از جمله اقداماتی هستند که به ارتقاء سطح زندگی و در نهایت ایجاد شرایط آمادگی بارداری دوم به طور مناسب، دخیل هستند:

  • از مصرف مواد مخدر، دخانیات و مشروبات الکی خودداری کنید؛ زیرا احتمال بروز مشکل در بارداری را به صورت چشم گیری افزایش می دهد.
  • از مصرف هر گونه دارو بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید، زیرا به کرات مشاهده شده است که برخی از داروهای خاص منجر به مرگ جنین، زایمان زودرس و یا نقص عضو وی شده اند. از این رو توجه به داروهای مصرفی و مشورت با پزشک در این مورد بسیار ضروری خواهد بود.
  • از مواد سمی و آلودگی های محیطی دوری کنید. از مواد شیمیایی مضر و آلاینده های زیست محیطی و سایر مواد شیمیایی همچون کودها، اسپری های مضر، مدفوع گربه و یا جوندگان در اطراف خانه و محل کار خودداری کنید.
  • این موارد می توانند به سیستم تولید مثل زن و مرد آسیب رسانده و بارداری در زنان را با دشواری مواجه کنند و همچنین باعث ایجاد مشکلات در جنین شوند.
  • لازم است قبل از بارداری مطمئن شوید که از سلامت روحی کامل برخوردارید، زیرا ابتلا به برخی بیماری های روحی و عدم توجه به آن نتیجه ای جز تشدید بیماری در حین و پس از زایمان و تاثیر منفی بر شخص باردار و جنین نخواهد داشت. پس نیاز است در صورت مشاهده علائمی که نشان از عدم ثبات روحی، روانی فرد دارند قبل از بارداری اقدام به درمان کنید.
  • شاید بنظر برسد که بازگویی این مورد ضروری نباشد، اما باید توجه داشت که افراد بسیاری بر اثر بی توجهی به رفع مشکلات دو طرفه اقدام به بارداری کرده اند و پس از متولد شدن نوزاد نه تنها مشکلاتشان حل نشد، بلکه با مشکلات بیشتری نیز مواجه شدند. به همین دلیل توجه و رفع مشکلات زناشویی که حتی در شرایط سخت باعث کتک کاری، سقط و نقص عضو جنین شده اند، امری ضروری خواهد بود.

ایجاد شرایط آمادگی بارداری دوم

نتیجه گیری

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با شرایط آمادگی بارداری دوم آشنا کنیم، هر یک موارد بالا خود به تنهایی قادر خواهند بود از بروز هر گونه مشکلی در آینده خودداری کنند، از این رو همکاری هر دو طرف قبل از بارداری کمک شایانی به طی کردن یک بارداری موفق و تولد نوزادی سالم خواهد کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.