تحریریه سیس نی نی
0 نظر

توصیه های دوران بارداری برای مردان

 توصیه های دوران بارداری برای مردان

وقتی جواب آزمایش بارداری به خصوص برای زنانی که برخلاف میل قبلی باردار شده اند مثبت می شود


در سه ماهه اول بارداری

وقتی جواب آزمایش بارداری به خصوص برای زنانی که برخلاف میل قبلی باردار شده اند مثبت می شود استرس و اضطراب به سراغشان می آید. عکس العملی که زنان به بارداری دارند تا حدود زیادی به واکنشی که همسرشان از خود نشان می دهند بستگی دارد. خوشحال شدن مرد از باردار شدن همسرش حتی اگر ناخواسته باشد موجب می شود که زن بارداری را راحت تر بپذیرد و اضطراب و استرسی که در ماه های اول بارداری به سراغ زنان می آید کمتر شود.

  •  مردان می توانند در زمان بارداری همسرشان با خرید کتاب و مطالعه آن اطلاعات خود و همسرش را در این زمینه و وظایفی که در این دوران دارد را بالا ببرد.
  •  بعد از مثبت شدن جواب آزمایش مرد می بایست از همسر خود بخواهد حتما برای این دوران تحت نظر یک پزشک ماما قرار بگیرد.
  • و نیز در زمان مراجعه به پزشک نیز همسرش را همراهی کند و سوالاتی در رابطه با نوع تغذیه، نوع زایمان و... را با پزشک مطرح کند.
  •  در بعضی زنان در دوران بارداری تغییرات هورمونی ایجاد می شود و این موجب می شود که بر روی اخلاق آن ها تاثیر بگذارد و دچار اخلاقیاتی مانند افسردگی، کم حوصلگی و ... شوند در چنین مواقعی مرد باید محیط منزل را برای همسرش آرام و شاد نگه دارد.
  •  تهوع و استفراغ در سه ماهه اول بارداری در بیشتر زنان وجود دارد و ممکن است به برخی بوها و غذا ها عکس العمل نشان دهند لذا مرد می بایست چنین مواردی که همسرش را می آزارد از وی دور کند.
  •  سه ماهه اول بارداری از هر نظر بسیار مهم است و امکان سقط جنین در این دوران بیشتر است و بعضی از زنان ممکن است در سه ماهه اول درد شکم و خونریزی داشته باشند لذا در چنین مواقعی مرد باید بیشتر در کنار همسرش باشد و به وی در کارهایش کمک کند و از او بخواهد که بیشتر استراحت کند.

سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه دوم بارداری

 

 

  •  در این دوران در زنان باردار تغییرات فیزیکی ایجاد می شود مانند بزرگ شدن شکم و سینه ها، لذا بسیاری از آن ها از شکل ظاهری خود ناراضی بوده و از ترجیح می دهند کمتر در مقابل آینه رفته و در جمع های دوستانه حاضر شوند و از نگرانی و استرس عکس العمل همسرشان را نسبت به ظاهر خود دارند، در چنین دورانی مرد می بایست با همسرش به خرید رفته و با انتخاب لباس مناسب برای این دوران به او کمک کند و حتما به وی یاد آور شود که همیشه در چشم او جذاب است.
  •  مرد می بایست حتما همسر خود را تشویق کند که در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کند تا از لحاظ روحی و جسمی برای زایمان آمادگی لازم را پیدا کند.
  •  نگرانی دیگری که ممکن است برای زنان در دوران بارداری پیش بیاید از هفته 16 بارداری است که در آن زمان جنسیت فرزندشان مشخص می شود لذا زنان نگران واکنش همسرشان نسبت به جنسیت نوزادشان هستند در این مواقع مورد باید این اطمینان را به همسر خود بدهد که دختر یا پسر بودن برای وی فرقی ندارد.
  •  مردان در دوران بارداری باید طوری برنامه کاری خود را تنظیم کنند که برای انجام سونوگرافی همسرشان را همراهی کنند و در زمان سونوگرافی از پزشک تقاضا کند تا صدای ضربان قلب فرزندشان را بلند کند.
  •  بسیاری از پزشکان و محققین بر این باورند که جنین از 6 ماهگی به بعد می تواند صداهای بیرون از رحم را بشننود و می تواند صدای پدر را به دلیل فرکانس پایینی که دارد بهتر بشنود لذا زمانی که نوزاد متولد می شود باصدای پدرش آشنا است، پس با این وجود مردان در دوران بارداری با لمس شکم همسرشان می توانند با فرزندشان صحبت کنند که این عمل علاوه بر این که نوزاد پدرش را می شناسد موجب آرامش در زنان نیز می شود.
  •  در دوران بارداری زنان تنها می توانند به سمت چپ و یا راست بخوابند و نباید روبه شکم و یا بالا بخوابند در زمانی که همسرتان خواب است بیشتر مراقب او باشید که به حالتی که ممنوع است نخوابد.
  • سه ماهه دوم برای روابط زناشویی مناسب تر است ولی می بایست زمانی را انتخاب کنید که همسرتان از این لحاظ آمادگی داشته باشد و حالتی را برای نزدیکی انتخاب کنید که به شکم همسرتان فشار وارد نشود و در واقع راحتی همسرتان باید در الویت باشد.

سه ماهه سوم و زایمان

سه ماهه سوم و زایمان


در این دوران مادر از تنها ماندن در خانه هراس دارد زیرا نگران این موضوع است که دردهای زود هنگام زایمان شروع شود و همچنین نگران سلامت جنین و حتی نوع زایمانی است که انجام می دهد و از طرف دیگر به دلیل بزرگ شدن و سنگین شدن شکم توانایی انجام کارهای منزل را ندارد لذا مردان در این دوران می بایست ساعات بیشتری را در خانه بمانند و یا  اگر به دلایلی قادر نبود زمان بیشتری را در منزل باشد از والدین خود و یا همسرش کمک بخواهد.

  • در زمان خرید برای فرزندتان در این دوران همسرتان را همراهی کنید و حتی برای او با مشورت همسرتان اسم انتخاب کنید به این طریق همسرتان این اطمینان را کسب می کند که شما نیز منتظر متولد شدن فرزندتان هستید.
  • وسایل مورد نیاز بچه را با مشورت همسرتان در ساک نوزاد قرار دهید تا اگر با زایمان زودرس مواجه شدید وسایل مورد نیاز آماده باشد.
  • در روز که زایمان انجام می شود و فرزندتان متولد می شود می بایست در کنار همسرتان باشید و همسرتان در این روز تنها به حمایت و کمک شما نیاز دارد.

شاید برایتان جالب باشد: نقش هر کدام از زوجین در آمادگی برای بارداری


بعد از زایمان

بعد از اینکه مادر درد زایمان را متحمل شد و نوزاد به دنیا امد بیشتر به حمایت عاطفی نیاز دارد و مرد می بایست از همسر خود برای تحمل این درد بزرگ تشکر کند و زمان بیشتری از وقت خود را در اختیار همسرش و فرزندش قرار دهد.
برخی از مادران به دلیل تغییرات هورمونی احتمال دارد دچار افسردگی شوند لذا در این دوران مرد می تواند به او این اطمینان را بدهد که این دوران کوتاه مدت و زود گذر است و در او را تنها نگذاشته و در کنارش است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.