تحریریه سیس نی نی
1 نظر

لوازم معمول یک سیسمونی ایده آل

لوازم معمول یک سیسمونی ایده آل

یکی از جذاب ترین کارهایی که افراد در طول زندگی شان ممکن است انجام دهند فکر کردن درباره ی لوازمی است

 

یکی از جذاب ترین کارهایی که افراد در طول زندگی شان ممکن است انجام دهند فکر کردن درباره ی لوازمی است که در سیسیمونی نوزادشان باید تهیه کنند. این افکار برای برخی از افراد به قدری جذاب است که باعث می شود آن ها از همان ابتدای باردای به خرید این وسایل اقدام کنند. البته این گونه افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که قبل از چهار ماهگی و یا  قبل از معلوم شدن قطعی جنسیت نوزاد دست خرید هر گونه وسایلی نزنند، چرا که ممکن است بعدها موجب هدر رفت هزینه های شما گردد و آن وسیله روی دستتان بماند. بنابراین بعد از تعیین جنسیت نوزاد می توانید وسایل و لباس های نوزاد دلبندتان خریداری و در سیسمونی نوزادتان از آن ها استفاده کنید. در این مطلب لوازم معمول برای یک سیسمونی ایده آل را برایتان شرح خواهیم داد.

تخت خواب

تختی که هنگام خرید سیسمونی برای نوزاد انتخاب می‌کنید حداقل تا 2 الی 3 سال برای نوزاد قابل استفاده است. توصیه می‌شود تخت‌هایی را انتخاب کنید که نرده ی بلند اطراف آن قابل‌جابه‌جایی باشد. به‌این‌ترتیب با بزرگ شدن کودک فقط می‌توانید نرده‌ها را جدا کنید و نیازی به خرید تخت جدید نیست.

کمد

بهتر است کمدی که برای اتاق نوزادتان انتخاب می کنید، طبقه‌بندی‌های مختلفی برای قرار دادن لباس‌های کوچک داشته باشد. علاوه بر این کمد شما نباید  متحرک و چرخ‌دار باشد و باید به صورتی باشد که محکم روی زمین قرار گیرند و از این نظر امنیت کودک حفظ شود.

فرش

این روزها فرش‌های زیبا و متنوعی برای اتاق نوازد در بازار دیده می‌شود.
اگر کف اتاق نوزاد از جنس سرامیک یا سرامیک است پیشنهاد می‌کنیم که برای ایمنی بیشتر نوزاد فرش بزرگی را انتخاب کنید .

لباس نوزاد

لباس نوزاد

 

یکی از جذاب ترین قسمت های تهیه ی سیسمونی خریدن لباس برای نوزاد است. یک الی دو دست از لباس کامل  نوزادی که شامل سرهمی، کلاه، بلوز آستین بلند و آستین کوتاه، رکابی، شلوار، بلوز دکمه دار، بادی آستین بلند و آستین کوتاه، دستکش، پیشبند و شورت عینکی از لباس های معمول برای سیسمونی ایده آل  به شمار می آیند.
لباس بیرون نوزاد نیز از لباس های ضروری به حساب می آید. اگر نوزادتان در فصل ها ی متولد می شود باید برایش لباس های زمستانی هم در نظر گرفته شود به عنوان مثال می توانید برایش ژاکت، جوراب، کلاه و سرهمی ضخیم تهیه کنید. این  لباس ها بهتر است در سه سایز صفر، یک و دو تهیه شوند. هنگام خریدن لباس ها حتما به این نکته توجه کنید که لباس های انتخابیتان پنبه ایی باشد تا کودک در ان راحت باشد. بهتر است لباس های سایز بالا تر را بعد ها برای نوزادتان خریداری کنید زیرا این لباس ها باید طبق جثه ی نوزاد انتخاب شوند.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: لیست ضروری ترین وسایل برای سیسمونی چیست؟


لوازم بهداشتی

امروزه لوازم بهداشتی متنوعی در بازار در مارک ها و برند های گوناگونی وجود دارد که ممکن شما را جذب خود کند. شامپو، صابون، کرم مرطوب کننده، عط ، پودرسوختگی، پوشک و ... از لوازم بهداشتی معمول برای یک سیسمونی ایده آل هستند. بهتر است در این موارد با پزشک مشورت کنید و وسایلی را برای کودکتان تهیه کنید که سلامتیش را به خطر نیاندازد.

اسباب بازی

قطعات کوچک اسباب بازی برای نوزادان مناسب نیستند پس چنین وسایل کوچکی را تهیه نکنید. در خرید اسباب بازی باید دقت بیشتری به خرج داده و وسایلی که دارای اجزای کوچک هستند از فهرست خرید خارج شود. سعی کنید اسباب بازی هایی را برای کودکتان بخرید که استاندارد و ضدحساسیت باشند. اسباب بازی هایی را انتخب کنید که مناسب سن و سلیقه ی نوزادتان باشد. هرگز برای سیسمونی نوزاد اسباب بازی‌هایی که از مواد درجه دو و سه تهیه شده‌اند را نخرید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی

 

برای نوزادی که تازه متولد شده یک ست حوله ی کلاه دار و یک حوله ی کوچک مناسب می باشد. خرید ست تن پوش و لوازم اضافه تر را به بعد موکول کنید.
دستمال نخی یکی دیگر از وسایل معمول  برای سیسمونی ایده آل می باشد. شما به سه عدد از این دستمال ها نیاز دارید. این دستمال ها بعد از شستشو حتما به کارتان خواهد آمد .
یک شیشه ی شیر شصت سی سی حتما در بین وسایل هایتان باشد، چرا که در جاهایی که ماداران نمی توانند به فرزندانشان شیر بدهند، این وسیله بسیار کاربردیست.

مسواک انگشتی از دیگر وسایل معمول  برای سیسمونی ایده آل می باشد تا بتوانیم از همان روز های اول روییدن دندان های کودک، از آن ها مراقبت کنیم.
یک فلاسک کوچک برای اینکه همیشه آب جوشیده در دسترس داشته باشید و یک ظرف غذای مخصوص کودک برای اینکه بعد از شش ماهگی غذای کودک را در آن به او بدهید، از مهم ترین وسایل برای کودکان به شمار می ایند.

کالسکه، رو روک، کریر، نی نی لای لای از دیگر وسایل سیسمونی به شمار می آیند.  البته اگر در دوران نوزادی ، کودکان را زیاد به بیرون نمی برید، کریر چندان هم ضروری نیست. در مورد خرید روروک حتما با پزشک مشورت کنید، چرا که بسیاری از پزشکان استفاده از روروک را برای کودک مناسب نمی دانند و معتقدند که برای کودک مضر می باشد.
تب سنج دیجیتالی و فین گیر از ویگر وسایل ضروری برا یک سیسمونی  می باشند.

یک لگن متوسط، یک لگن کوچک، لیف نرم و عروسک های کوچک پلاستیکی، کتاب حمام از وسایل های حمام کودکان می باشند که در یک سیسمونی ایده آل و جذاب به کار می روند.
یک بسته پوشک برای نوزاد از وسایل ضروری است که باید به ضد حسایت بودن آن توجه شود و اگر بعد از استفاده، کودک به آن حساسیت نشان داد باید تعویض گردد.
تشک از دیگر وسایلی می باشد که باید در دو مدل مورد استفاده قرار گیرد. یک مدل ساده با رویه ی پارچه ایی و یک مدل دکمه دار که مانند کیف عمل می کند و جمع می شود و برای به همراه داشتن آن در بیرون از خانه مناسب است.

سرویس خواب کودک شامل یک بالش، دور تختی، رو تختی و پتو و یک دست رخت خواب نوزادی می باشد، زیرا شما همیشه نوزادتان را در تخت خوابش نمی خوابانید و گاهی وقت ها او را به پذیرایی و جاهای دیگر نیز می برید.

نتیجه گیری

تهیه سیسمونی برای نوزاد یکی از کارهای لذت بخش در جهان است که با وارد شدن نوزاد به زندگی، فرد می تواند آن را به خوبی احساس کند. هر فردی بسته به سلیفه ی فردی و رسم و رسومات خانوادگی خود این لوازم را آماده می کند. ما در این مطلب اساسی ترین لوازمی که فرد برای تهیه ی یک سیسمونی ایده آل و جذاب به آن ها نیازمند است را آورده ایم تا با کمک آن بتوانید بهترین وسایل و لباس ها را برای کودکتان تهیه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خرید جهیزیه از سیسمونی بیشتر کیف میده، من هر دوتاشو تجربه کردم
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.