تحریریه سیس نی نی
1 نظر

نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید

نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید

پیش از خرید لوازم و وسایل سیسمونی باید اطلاعاتی درباره ی آن بدانید و با آگاهی خرید کنید تا کم و کاستی به وجود نیاید. در ادامه به نکاتی که


پیش از خرید لوازم و وسایل سیسمونی باید اطلاعاتی درباره ی آن بدانید و با آگاهی خرید کنید تا کم و کاستی به وجود نیاید. در ادامه به نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید توجه کنید.

نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید

نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید

  لباس

اولین و مهم ترین فاکتوری که موقع خرید سیسمونی باید بدان توجه کرد لباس نوزاد است، اما نکته ی حائز اهمیت است این است که تا قبل از مشخص شدن جنسیت اقدام به خرید نکنید، زیرا ممکن است البسه ی خریداری شده مناسب فرزند شما نباشد.  برخی از والدین در زمان خرید لباس سیسمونی تا 6 ماهگی یا یک سالگی فرزند را تهیه می کنند، که این کار اشتباهی است زیرا هر نوزادی ممکن است رشدی متفاوت از سایر هم سالان خود داشته باشد به همین دلیل امکان دارد که لباس به لحاظ سایز بندی مناسب نباشد. در زمان خرید لباس پیشنهاد می شود از پک های آماده استفاده نکنید و لباس ها را به صورت تکه ای تهیه کنید.
 


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: مزایا و معایب خرید اینترنتی سیسمونی


لوازم بهداشتی

از دیگر لوازم خرید سیسمونی  لوازم بهداشتی است، لوازم بهداشتی را نمی توان در نظر نگرفت یا خرید آن را به تعویق انداخت زیرا به نظافت نوزاد بستگی دارد. مهم ترین نکته ای که هنگام خرید لوازم بهداشتی باید بدان دقت کرد تاریخ انقضای آن هاست. از آن جایی که این وسایل تاریخ مصرف طولانی مدتی ندارند پس باید حین خرید بیشتر بدان دقت کرد. دلیل استمرار بر این موضوع بدن ضعیف و حساس کودک است که دقت و توجه خاصی را می طلبد.
 

تخت خواب

رختخواب یا تخت خواب از دیگر وسایلی است که در خرید سیسمونی باید به آن توجه کنید، اگر بودجه برای خرید تخت خواب را ندارید اصلا نگران نباشید زیرا با فراهم کردن یک زیر تشک مناسب می توانید همان راحتی را برای نوزاد خود به ارمغان آورید.
اما چنانچه قصد خرید تخت خواب را دارید باید به یکسری نکات مثل تشک تخت خواب توجه کنید زیرا انواع مختلفی دارند که شامل تشک فومی، تشک فنری و تشک آلی می باشد که هر یک ویژگی و قیمت مختص به خود را دارد.

  وسایل جابه جایی

وسایل جابه جایی به وسایلی گفته می شود که برای جابه جا کردن نوزاد به والدین کمک می کنند. از جمله این وسایل می توان کالسکه، سبد نوزاد و صندلی مخصوص نوزاد نام برد. هر یک از این وسایل باید خصوصیاتی داشته باشند به طور مثال نشیمن گاه کالسمه می بایست محکم و ثابت باشد، پارچه ی استفاده شده در آن نیز باید طوری باشد که زود مقاومت خود را از دست ندهد و پاره شود. زمانی که کودک را درون کالسکه قرار می دهید باید به طرز قرار گرفتن آن دقت کرد تا فشاری را متحمل نشود. یکی از کارها و نکاتی که در موقع خرید سیسمونی باید بدانید مخصوصا موقع خرید کالسکه و وسایل جابه جایی، چک کردن و باز و بسته کردن آن می باشد، دلیل استمرار بر این کار این است که بدانید آیا می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید یا باید کسی در این کار به شما کمک کند.

  ظروف غذا

برای خرید ظروف غذا به یکسری از نکات باید دقت کنید که به شرح زیر است، اگر در منزل فلاسک ندارید لازم است تا یک فلاسک کوچک برای دسترسی سریع به آب جوش تهیه کنید. یک ظرف مخزن دار نیز لازم دارید تا زمانی که بیرون از منزل می روید بتوانید به کودک خود غذا و خوراکی بدهید. علاوه بر این موارد به یک سری بشقاب، قاشق، چنگال و لیوان برای اوقاتی که در منزل هستید نیاز دارید. یکی دیگر از نکات هنگام خرید سیسمونی توجه داشتن به رنگ سیسمونی و زیبا بودن شکل ظاهری وسایل از جمله ظروف غذاست، اگر ظروفی که برای کودک خود خریده اید به اندازه ی کافی زیبا نباشد کودک میلی به خوردن غذا پیدا نمی کند. جنس ظروف نیز بسیار حائز اهمیت است باید ظروفی که خریداری کرده اید فاقد هر گونه لبه ی تیز باشد تا به کودک آسیبی نرسد.
سایر وسایل سیسمونی به شرح زیر است
 

شیشه شیر

به باور برخی ها چون کودک از شیر خودشان تغذیه می کند پس به خرید شیشه شیر احتیاجی نخواهد بود، اما باید تمام شرایط را در نظر گرفت گاهی ممکن است که مادر امکان شیر دادن به کودک را نداشته باشد.
تشک یا زیر انداز تعویض پوشک
برای رعایت نکات بهداشتی می توانید هنگام تعویض کودک از یک زیر انداز استفاده کنید.

  پوشک

در خرید سیسمونی به پوشک ها دقت شود زیرا پوشک ها از دو نوع ساده و شورتی برخوردار هستند سایز های آن نیز از 1 تا 6 متفاوت است.
 

دستمال خشک و مرطوب

جنس این دستمال ها باید از نخ خالص باشد تا قدرت جذب داشته باشد و مانع از بروز حساسیت شود علاوه بر آن به سرعت خشک می شوند. دستمال مرطوب نیز برای زمانی مناسب است که به آب دسترسی ندارید.
 

انواع کرم و پودر بچه

از کرم و پودر ها به منظور جلوگیری از سوزش پای کودک پس از شستشو و مانع از بروز حساسیت استفاده می کنند. کرم ها انواع مختلفی دارند از جمله آن ها می توان به کرم های مختلف نرم کننده، ضد آفتاب، ضد حساسیت و... اشاره کرد.
 

وسایل حمام

زمانی که نوزاد به دنیا می آید نمی توان مانند کودکان بزرگ تر با آن ها رفتار کرد و به راحتی به حمام برد برای این کار لازم است تا شخص دیگری نیز به شما کمک کند. از جمله وسایلی که برای اسحتمام نوزادان لازم است شامل دو لگن کوچک و متوسط، یک لیف نرم، عروسک هایی که مناسب استفاده در آب هستند، ناخن گیر، حوله، گوش پاک کن، شامپو و صابون بچه می باشد.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
به نظر من که اگر اتاق بزرگ نباشه هیچی به چشم نمیاد، هر چی وسیله بخری بیشتر شبیه حراجی میشه تا اینکه اتاق قشنگ شه :\
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.