تحریریه سیس نی نی
0 نظر

آزمایشات دوران بارداری تا هفته ی بیستم

آزمایشات دوران بارداری تا هفته ی بیستم

سلام، نازنین جاهد هستم کارشناس امور زنان، زایمان و بارداری امروز در خدمت شما هستم تا در مورد آزمایشاتی که از زمان مثبت شدن بیبی چک تا هفته ی بیستم حاملگی، باید انجام دهید، صحبت کنیم.

سلام، نازنین جاهد هستم

کارشناس امور زنان، زایمان و بارداری

امروز در خدمت شما هستم تا در مورد آزمایشاتی که از زمان مثبت شدن بیبی چک تا هفته ی بیستم حاملگی، باید انجام دهید، صحبت کنیم.

زمان استفاده بیبی چک

اولین مورد این است که چه زمان باید از بیبی چک استفاده کنیم؟ معمولا زمان انجام بیبی چک یک هفته بعد از عقب افتادن آخرین پریود شما است. یعنی اگر از زمان پریود شما یک هفته گذشت بهتر است که بیبی چک انجام شود. اگر زودتر از این زمان از بیبی چک استفاده کنیم، درصد درست بودن نتیجه پایین است و نتیجه قابل استناد نیست.

بعد از مثبت شدن بیبی چک، باید یک آزمایش خون بارداری که به عنوان آزمایش بتا شناخته می شود انجام دهید.

عددی که آزمایش بتا به شما می دهد، با هفته ی بارداری مادر مطابت دارد.

زمان مناسب انجام سونوگرافی

معمولا مادران عزیز بعد از مثبت شدن بیبی چک برای انجام سونوگرافی عجله می کنند. اگر شما زودتر از زمان مناسب سونوگرافی انجام دهید معمولا سونولوژیست به شما خواهد گفت، ساک حاملگی را مشاهده نکرده است و یا متوجه ضربان قلب جنین نمی شود.
این امر موجب می شود شما تا زمان مناسب سونوگرافی ، در استرس و نگرانی باشید که برای شما و فرزندتان خوب نیست.
مرحله ی بعدی آزمایشات در هفته ی ششم بارداری است.

این زمان مناسب انجام سونوگرافی شما است که معمولا ضربان قلب جنین در هفته ی ششم بارداری شنیده می شود.


بین هفته ی 6 تا 10، زمان اولین چکاپ خون مادر می باشد که شمارش گلبول های خون، قند خون، تیرویید، هپاتیت، ایدزو بیماری های عفونی دیگر را به شما نشان میدهد. این آزمایش خون همراه یک آزمایش ادرار انجام می شود.

در هفته ی 11 تا 13، زمان اولین مرحله ی غربالگری است. این غربالگری با یک آزمایش خون ( دابل مارکر) و سونوگرافیNT  انجام می شود. درسونوگرافی NT ضخامت چین گردنی جنین بررسی می شود و نتیجه آزمایش دابل مارکر که یک عدد است به پزشک این امکان را می دهد که با این نتایج، یک سری از بیماری ها و سندروم ها از جمله سندروم داون را تشخیص بدهد.

هفته ی 15 تا 17 بارداری، زمان انجام دومین مرحله ی غربالگری است.توصیه می شود، بر خلاف باور تعدادی از والدین این مرحله از غربالگری را حتما انجام دهید، چرا که تعداد دیگری از سندروم ها در این مرحله قابل تشخیص می باشند.

در هفته ی 16 تا 18، سونوگرافی آنومالی انجام شود. با انجام این سونوگرافی شما می توانید تمامی اعضای بدن جنین از جمله صورت، دست، پا، کبد یا کلیه را مشاهده کنیدو در این مرحله جنسیت جنین قابل تشخیص است.
در ویدیوهای بعدی، درباره ی آزمایشات هفته ی بیستم بارداری تا زمان زایمان صحبت خواهیم کرد.
با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.