تحریریه سیس نی نی
0 نظر

آمادگی کودک برای استفاده از دستشویی

آمادگی کودک برای استفاده از دستشویی

صحبت با کودک در مورد ورود به دستشويي، آموزش نحوه استفاده از آن و صحبت با او در مورد مسائلي که او سوال دارد. به کودک اطلاع دهيد که هنگام استفاده از دستشويي نيازي به پوشيدن پوشک ندارد ، زيرا اين يک انگيزه مثبت است ، به ويژه براي کودکاني که از پوشيدن آن خسته شده اند. کودک را تشويق کنيد تا در دستشويي بنشيند و مطمئن شويد که اين روند را کاملاً درک کرده است.

آماده کردن کودک براي دستشويي رفتن

با رعايت نکات زير مي توان کودک را براي ورود به دستشويي آماده کرد :


کلماتي را که نياز به دستشويي را نشان مي دهد انتخاب کرده . آن ها را با فرزند خود تمرين کنيد.

صحبت با کودک در مورد ورود به دستشويي، آموزش نحوه استفاده از آن و صحبت با او در مورد مسائلي که او سوال دارد.
به کودک اطلاع دهيد که هنگام استفاده از دستشويي نيازي به پوشيدن پوشک ندارد ، زيرا اين يک انگيزه مثبت است ، به ويژه براي کودکاني که از پوشيدن آن خسته شده اند.
کودک را تشويق کنيد تا در دستشويي بنشيند و مطمئن شويد که اين روند را کاملاً درک کرده است.


انتخاب زمان مناسب براي آموزش توالت فرنگي.

هنگامي که والدين از آمادگي کامل فرزند خود در اين زمينه کاملا مطمئن هستند، ميتوانند کودک با استفاده از توالت آموزشي آموزش بدهند ، ممکن است با پيشامد اتفاقي جديدي در زندگي کودک مانند تولد فرزندي جديد يا حتي جابجايي در منزل و يا رفتن به مهد کودک فرزند شما نياز به زمان بيشتري و آموزش بيشتري در اين زمينه داشته باشد پس با صبر و حوصله و شکيبايي به کار خود ادامه دهيد و اگر نياز شد آموزش را به تعويق بي اندازيد. ممکن است علي رغم تشويق هاي فراوان فرزند شما گاها مرتکب اشتباهاتي شود د اين زمان شما ميتوانيد با محرک هايي که مطمئن هستيد علاقه ي زيادي به آن ها دارد او را بيشتر تشويق کنيد مانن علاقه ي او به عروسک.

 

يک روال را دنبال کنيد.

ترجيح داده مي شود براي عادت دادن کودک به دستشويي از يک روال خاص پيروي کنيد ، مانند اينکه کودک به محض بيدار شدن از خواب بدون پوشک خيس   او را به سمت دستشويي هدايت کنيد و يا 15 تا 30 دقيقه بعد از خوردن غذا از دستشويي آموزشي استفاده کند. در نظر داشته باشيد با ميل نوشيدني روده ها به 45 دقيقه زمان نياز دارند تا آن را خالي کنند ، و يکي از اقداماتي که مي توان براي عادت دادن کودک به دستشويي انجام داد اين است که به کودک اجازه دهيم چندين بار در روز روي دستشويي آموزشي بنشيند و نحوه ي نشستن روي آن را تمرين کند و او را به نشانه هايي که نياز استفاده از دستشويي را بازگو ميکن آشنا کنيد .

 


کودک را تشويق کنيد و از تنبيه او خودداري کنيد.

کودک هنگام تمرين براي استفاده از دستشويي آموزشي نياز به تقويت مثبت دارد و والدين بايد در صورت موفقيت او را تشويق و تحسين کنند و هنگام حرکت به مرحله جديدي احساس غرور کنند و مراقب باشند در ستايش کودک اغراق نکنند ،  والدين بايد در نظر داشته باشيد  احساس نارضايتي کودک ، يا ترس از شکست براي سکيري از کودکان املا طبيعي مي باشد ، براي آماده سازي اوليه نياز است که آنها را زماني در ساعات شب يا روز او را بدون استفاده از پوشک نگه داريد. زيرا کودک قبل از تسلط بر استفاده از دستشويي  به يک دوره زماني نياز دارد و والدين نبايد عصباني شوند ، يا کودک را تنبيه کنند و او را بي سر و صدا تميز کنند و به او دستور دهند از دستشويي استفاده کند و خود را خيس نکند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.