تحریریه سیس نی نی
3 نظر

آیا رابطه در زمان حاملگی ممنوع است؟

آیا رابطه در زمان حاملگی ممنوع است؟

بارداری یکی از شگفت انگیزترین مراحلی ست که از یک طرف مادر و از طرفی دیگر پدر آن را تجربه می کند. نه ماه انتظارِ شیرین برای زوج خوشبخت می تواند لحظات شیرین، تلخ و همراه با اضطرابی را به همراه داشته باشد. گاهی ممکن است شروع بارداری، رابطه جنسی زن و شوهر را تحت الشعاع قرار دهد و یکی از مهم ترین سوال هایی که ذهن آن دو نفر را درگیر می کند این است که آیا رابطه در زمان حاملگی ممنوع است؟

 

آیا رابطه در زمان حاملگی ممنوع است؟

بارداری یکی از شگفت انگیزترین مراحلی ست که از یک طرف مادر و از طرفی دیگر پدر آن را تجربه می کند. نه ماه انتظارِ شیرین برای زوج خوشبخت می تواند لحظات شیرین، تلخ و همراه با اضطرابی را به همراه داشته باشد. گاهی ممکن است شروع بارداری، رابطه جنسی زن و شوهر را تحت الشعاع قرار دهد و  یکی از مهم ترین سوال هایی که ذهن آن دو نفر را درگیر می کند این است که آیا رابطه در زمان حاملگی ممنوع است؟ 
در این مقاله در صدد هستیم تا به این سوال و سوال های مرتبط با آن پاسخ بگوییم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. 
 

تغییرات علایق جنسی در دوره بارداری

تغییرات علایق جنسی در دوره بارداری به دو صورت است.

1) کاهش میل جنسی در زنان باردار

پیش از آن که وارد مبحث اصلی مقاله که به موضوع چرایی و چگونگی ممنوعیت رابطه در زمان حاملگی اشاره دارد، شویم لازم است تغییرات جنسی و هورمونی را که در این فرایند با آن روبرو خواهید شد را بررسی کنیم. اولین تغییراتی که در خود احساس می کنید، کاهش تمایل به برقراری رابطه جنسی ست آن هم به دلیل حالت تهوع و خستگی بیش از حد در این دوران می باشد و یا عدم لذت بردن از این رابطه، که این مهم نیز نیازمند انجام اقدامات اولیه توسط همسرتان با نوازش، تحریک و آماده سازی فضا و ارتباطی شاد برای شماست. سعی کنید با همسرتان رو راست باشید و با کمک هم شرایط را به روال اول بازگردانید.

2) افزایش میل جنسی در زنان باردار

البته تغییرات جنسی در برخی زنانِ دیگر برعکس است و میل جنسی در آن ها افزایش می یابد. کاهش و یا افزایش میلِ جنسی در زنان کاملاً طبیعی ست و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، هر چند این تغییرات به شرایط جسمی، روحی و احساسی شما بستگی دارد. پیش از تمرکز بر موضوع ممنوعیت رابطه در زمان حاملگی،  سعی کنید حالات روحی، جسمی و جنسی خود را بررسی و کنترل نمایید. تغییرات حاصل در نیاز جنسی شما ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در ابتدای کار به دلیل خجالت زدگی از عنوانِ تمایل میل جنسی، خودداری نمایید و پس از آن این موضوع شدت بگیرد. با شناختی که به مرور از خود و همسرتان کسب می کنید، روابط عاشقانه خود را حین بارداری و پس از آن بهبود ببخشید. 
 

چگونگیِ سلامت جنین و ممنوعیت برقراری رابطه در زمان حاملگی

در پاسخ به این سوال که آیا رابطه در زمان حاملگی ممنوع است می توان گفت، شاید با این موضوع کلنجار بروید که برقراری رابطه جنسی در دوره بارداری، سلامت جنین را به خطر بیندازد، موجب زایمان زودرس و یا سقط جنین شود در صورتی که این نگرانی بی مورد است چرا که از طرفی ماهیچه های رحم و کیسه آب (آمنیوتیک)  از جنین محافظت می کند و از طرفی دیگر در هنگام مقاربت، اجازه ورود بیش از حد آلت تناسلی شریک زندگی تان، به ناحیه بعد از واژن داده نمی شود. همچنین با کمک پلاکت مایع ضخیم به گردن رحم، از انتقال عفونت های احتمالی جلوگیری می گردد.
دلایلی که برقراری رابطه جنسی در دوره حاملگی را ممنوع می کند
ممنوعیت رابطه در بارداری، مشکل ساز نمی شود مگر اینکه پزشکِ معالج مادر به دلایلی نظیر نارسائی دهانه رحم، پاره شدن کیسه آب، احتمال بروز عفونت های ناشی از آمیزش، ترشحات غیر طبیعی، افتادگی جفت، باز شدن دهانه رحم، خونریزی محدوده واژن، ایجاد تبخال تناسلی در ناحیه واژن،  احتمال انجام زایمان زود تر از موعد و غیره، برقراری رابطه در زمان بارداری را برای مادر قدغن کند. در صورت بروز هر کدام از این موارد، توصیه پزشک را جدی بگیرید و همسر تان را نیز متقاعد کنید که این رابطه برای مادر و فرزند بسیار       خطرناک است. برخی از این موارد واگیر دار است و به سرعت قابل انتقال، تبخال تناسلی یکی از مواردی ست که برقراری رابطه در زمان حاملگی را ممنوع می کند. در صورتی که شریک زندگی شما مبتلا به این ویروس است و یا از برقراری رابطه تا پایان دوره بارداری خود داری کنید.
 
راهکارهایی که برای ممنوعیت رابطه در زمان بارداری پیشنهاد می شود
اگر پزشک معالج  این موضوع را به شما متذکر شود، که رابطه در زمان حاملگی ممنوع است، به این معنا نیست که به صورت کامل این موضوع را کنار بگذارید، بلکه راهکار هایی به عنوان جایگزین نیز برای شما و همسر تان وجود دارد. شما می توانید رابطه را با شریک زندگی تان از سر بگیرید با این تفاوت که عملیات دخول صورت نمی گیرد. بوسیدن، در آغوش گرفتن و لمس یکدیگر به مدت طولانی از جمله راهکار هایی ست که می تواند جایگزین مناسبی برای این ممنوعیت، در نظر بگیرید.

نتیجه گیری:

با مسائلی که در بالا عنوان شد، می توان نتیجه گیری کرد رابطه در زمان حاملگی ممنوع نیست به شرط اینکه اصول و شرایط تندرستی مادر و پدر از هر لحاظ تایید شده باشد می توانید با حالت هایی که به شما و شکم تان آسیب نمی رساند، رابطه لذت بخشی را در کنار شریک زندگی تان داشته باشید،  اما در صورتی که ممنوعیت رابطه در زمان حاملگی توسط پزشک برای شما مشخص شده باشد، نیز با توجه به راهکار ها و ارائه شده توسط پزشکتان، هم دوره بارداری را با سلامت کامل به پایان برسانید و هم خود را از تامین نیاز جنسی خود و همسر تان محروم نکنید. فراموش نکنید، سلامتِ شما و جنین از در اولویت خواهد بود.
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مرسی از مقاله خوبتون.با وجود اینکه دخول صورت نمیگیره,فشار ارگاسم به شکم و رحم اسیبی ایجاد نمیکنه؟
jalebe ke doctori ke man pisheshun miraftam be man migoftan hich iradi nadare bargharariye rabete dar daroane bardari ba inke man hamelegiye fogholade riski dashtam khahesham ine ke hatman pishe har doctori narid dustan. merc az etela resanitun
من شنیدم اصلا ماه های آخر بارداری نمیشه رابطه داشت درسته؟
دیدگاهتان را بنویسید
3 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.