تحریریه سیس نی نی
1 نظر

اتاق خواب کودک چه دکوراسیونی باید داشته باشد؟

اتاق خواب کودک چه دکوراسیونی باید داشته باشد؟

دکوراسیون اتاق خواب کودک باید متناسب با سن و روحیات کودک انتخاب شده باشد تا کودک بتواند آرامش بیشتری در اتاق خود داشته باشد. محیط رشد کودک تاثیر بسیاری در شکل گیری شخصیت و روحیات او دارد. اولین مکان اتاق خواب کودک است. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک می تواند تاثیر بسزایی در روحیه و شادابی کودک داشته باشد. بهتر است دکوراسیون اتاق کودک را به گونه ای انتخاب کنید که کودک بدون هیچگونه استرسی در اتاق خود آرامش داشته باشد.

 
 
 
 
 
 

اتاق خواب کودک چه دکوراسیونی باید داشته باشد؟

دکوراسیون اتاق خواب کودک باید متناسب با سن و روحیات کودک انتخاب شده باشد تا کودک بتواند آرامش بیشتری در اتاق خود داشته باشد. محیط رشد کودک تاثیر بسیاری در شکل گیری شخصیت و روحیات او دارد. اولین مکان اتاق خواب کودک است. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک می تواند تاثیر بسزایی در روحیه و شادابی کودک داشته باشد. بهتر است دکوراسیون اتاق کودک را به گونه ای انتخاب کنید که کودک بدون هیچگونه استرسی در اتاق خود آرامش داشته باشد. به دلیل اینکه کودک بیشتر زمان خود برای بازی کردن با اسباب بازی هایش و نقاشی و یا تکالیف مدرسه را در اتاق خود انجام می دهد. طراحی اتاق کودک باید به گونه ای باشد که کسل کننده نباشد و اصولی و کاربردی طراحی شود.
 

لوازم مورد نیاز در طراحی اتاق خواب نوزاد

حال می خواهیم راجب برخی از لوازمی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد باید در نظر بگیریم صحبت کنیم. پرده های اتاق کودک باید به گونه ای باشد که نور و انرژی و هوای مطبوع در اتاق کودک جریان داشته باشد. پرده های کرکره ای با طرح شخصیت های کارتونی گزینه ی مناسبی است. به رنگ دیوار توجه کنید. دیوارها باید رنگ و طرح مناسبی داشته باشند. دیوارها را با استیکرهای رنگی پر کنید. استیکرهای کارتونی دراتاق خواب کودک پسر را فراموش نکنید. از قفسه بندی استفاده کنید. قفسه ها علاوه بر زیبایی امکان استفاده از فضای بیشتری را برای چیدمان فراهم می کنند. یک دیوار طراحی برای کودک تعبیه کنید. نقاشی کردن برای کودک لذت زیادی دارد و باعث کشف استعداد ها و خلاقیت های کودک می شود. قاب عکس های مناسب با سن کودک انتخاب کنید. از ریسه های رنگی برای تزیین اتاق خواب کودک استفاده کنید.

سرویس خواب کودک

از مهم ترین وسایل و تجهیزات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک سرویس خواب کودک می باشد که بیشترین فضا را در اتاق خواب در بر می گیرد. سرویس خواب کودک باید به گونه ای انتخاب شود که کودک احساس آرامش کند. در انتخاب طرح و رنگ سرویس خواب خیلی دقت کنید. شما می توانید با توجه به جنسیت کودک خود طرح و رنگ سرویس خواب کودک را انتخاب کنید. معمولا برای اتاق خواب دختر رنگ صورتی انتخاب می شود شما میتوانید رنگ های زرد و سبز و طلایی و یا حتی آبی انتخاب کنید. برای پسر هم  از شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودک استفاده کنید. 
 

کف اتاق خواب کودک

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک مهم است که کف اتاق را با چه چیزی بپوشانید. اتاق خواب کودک مکانی است که کودک بیشترین زمان خود را در آن سپری  می کند. کف اتاق برای بازی کودک باید امن باشد. به دنبال بهترین کف پوش برای اتاق خواب کودک باشید. کف اتاق نباید لیز باشد. بهترین انتخاب برای کف پوش اتاق خواب کودک پارکت است. در صورتی که کف اتاق پارکت نیست و امکان پارکت کردن ندارید از موکت های نرم و فرش برای پر کردن کف اتاق استفاده کنید. در این صورت محیط امنی را برای بازی و دویدن کودک فراهم می کنید.

نقش سن کودک در طراحی اتاق خواب کودک

برای انتخاب دکوراسیون اتاق خواب نوزاد باید سن کودک را در نظر داشته باشیم. برای کودکانی که سن کمتری دارند باید از وسایل نرم و با لبه ی منحنی استفاده کنید. گوشه های تیز خطر آسیب جدی برای کودک دارد و ممکن است کودک دچار آسیب شود. آزادی حرکت کودک را از او می گیرد. وسایل مورد علاقه کودک را در ارتفاعات پایین قرار دهید تا کودک براحتی به آنها دسترسی داشته باشد. استیکرها بخصوص در اتاق کودک را فراموش نکنید. اگر کودک به سنی رسیده است که می تواند در انتخاب کمک کند حتما از نظر او در انتخاب طرح ها و رنگها استفاده کنید.

تاثیر رنگ در اتاق خواب کودک

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک به انتخاب رنگ توجه کنید. رنگی که برای اتاق خواب کودک انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی بر روی روحیه کودک دارد. اگر فرزند شما پر انرژی و شلوغ است حتما در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک از رنگ های سرد مثل آبی استفاده کنید. این امر کمک می کند تا کودک آرام تر شود و آرامش در فضای اتاق کودک برقرار شود. اگر فرزند شما گوشه گیر و آرام است می توانید از رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی استفاده کنید. تاثیر بسیاری در افزایش جنب و جوش و تحریک خلاقیت کودک ایفا می کند. انتخاب یک رنگ باعث خستگی و کلافگی کودک می شود. بهتر است از ترکیب چند رنگ استفاده کنید.
 

نکاتی که در انتخاب دکوراسیون اتاق خواب کودک باید به آنها توجه کرد

۱.خرید مقرون به صرفه: اگر می خواهید در خرید لوازم دکوراسیون اتاق خواب کودک هزینه ی هنگفتی پرداخت نکنید لوازم بخصوص سرویس خواب کودک را به گونه ای انتخاب کنید که تا چندین سال مجبور نباشید برای خرید سرویس خواب هزینه کنید و وسایلی که خریداری کردید با توجه به رشد کودک ظرفیت لازم را داشته باشد.
۲.نور پردازی اتاق خواب کودک: برای زیبا شدن فضای اتاق کودک از لوستر های رنگی استفاده کنید. بهترین حالت استفاده از ترکیب نورهای رنگی است.
۳.محل قرارگیری سرویس خواب: تخت کودک را در کنج اتاق قرار ندهید. هم از زیبایی اتاق خواب کودک می کاهد و هم در اتاق خواب های کوچک فضای زیادی اشغال میکند.
۴.چیدمان دکوراسیون اتاق خواب کودک: قبل از خرید وسایل اتاق کودک ابتدا با توجه به ابعاد اتاق و قرار گیری لوازم تصمیم بگیرید چه وسایلی بخرید. بعد اقدام به خرید کنید. از چیدن وسایل بزرگ شروع کنید.
 
 
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سلام‌ آیا تلویزیون برای اتاق بچه مضر است یا مفید ؟
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.