تحریریه سیس نی نی
0 نظر

بهترین راه برای بارداری سریع

بهترین راه برای بارداری سریع

حاملگي زماني اتفاق مي‌افتد که اسپرم مرد، تخمدان زن را در حين تخمک‌گذاري بارور مي‌کند و سپس تخمک بارور شده به سمت رحم حرکت مي‌کند. در رحم، کاشت اين تخمک بارور اتفاق مي‌افتد.

بارداري

حاملگي زماني اتفاق مي‌افتد که اسپرم مرد، تخمدان زن را در حين تخمک‌گذاري بارور مي‌کند و سپس تخمک بارور شده به سمت رحم حرکت مي‌کند. در رحم، کاشت اين تخمک بارور اتفاق مي‌افتد. اگر فرايند کاشت در رحم موفقيت‌آميز باشد منجر به شروع بارداري مي‌شود و به طور متوسط يک بارداري کامل حدود 40 هفته است.

زني که قصد بچه‌دار شدن دارد، بايد اطلاعات کافي درباره‌ي بارداري، در طول بارداري و نحوه مراقبت از خود و جنين خود را بياموزد. لازم به ذکر است که پزشکان مدت بارداري را به سه مرحله‌ي سه‌ماهه تقسيم مي‌کنند. عبارتند از: سه‌ماهه اول، سه‌ماهه دوم و سه‌ماهه سوم.

سريع‌ترين راه براي باردار شدن

به منظور افزايش شانس بارداري زنان، به آن‌ها توصيه مي‌شود که زمان رابطه براي باروري، پنج روز منتهي به تخمک‌گذاري، صورت گيرد. به منظور سلامتي بدن زنان باردار بايد شيوه زندگي سالم پيروي مي‌کنند.

نکات و راهنمايي‌هاي زير به او کمک مي‌کند تا با حفظ سلامتي زن و جنين سريع باردار شود:

  • حفظ وزن بدن در محدوده سني: تمايل زن به کمبود وزن يا اضافه وزن، شانس بيشتري براي بارداري را تضمين مي‌کند و بارداري او سالم خواهد بود، زيرا شاخص توده بدني براي زنان بين 19 تا 24 سال باشد و اگر بيشتر يا کمتر از آن حدودي سني باشد، زن بايد در اين مورد با دکتر مربوطه‌اي صحبت کند که بر پرونده او نظارت دارد.
  • خوردن غذاي سالم: با خوردن غذاي ناسالم در مقادير زياد يا کم بر نامنظم شدن چرخه قاعدگي زن و توانايي توليدمثل تأثير بگذارد يا ممکن است باعث ناباروري و اختلال تخمک‌گذاري شود.
  • ورزش: اين ورزش براي سلامتي بدن بسيار مفيد است، اما بايد از انجام تمرينات خشونت‌آميز که مي‌توانند بر چرخه قاعدگي و قدرت باروري تأثير منفي بگذارند اجتناب کنيد.
  • توجه به مصرف داروها: برخي از انواع داروهاي تجويزي بر توانايي باروري زن تأثير منفي مي‌گذارد. بنابراين هر کس مي‌خواهد بچه‌دار شود، بايد با پزشک خود در مورد داروهاي مصرفي مشاوره بخواهد.
  • کنترل استرس: تلاش مستمر براي بچه‌دار شدن زوجين را در حالت تنش دائمي قرار مي‌دهد که اين امر بر توانايي بچه‌دار شدن تأثير منفي مي‌گذارد. توصيه مي‌شود با پيروي از روش‌هاي راحت مانند تمرينات يوگا و مديتيشن، استرس و تنش عصبي را کنترل کنيد.

نکات ديگر: توصيه مي‌شود از سيگار کشيدن، مشروبات الکلي و کافئين که بر قدرت باروري تأثير منفي مي‌گذارد خودداري کنيد. توصيه مي‌شود به طور دوره‌اي به متخصص زنان و زايمان مراجعه کنيد. همچنين مصرف برخي از ويتامين‌ها براي محافظت از جنين محافظت مصرف شود.

 


علائم و نشانه‌هاي بارداري

علائم و نشانه‌هاي زيادي در طول دوران بارداري رخ مي‌دهد که برخي از آن‌ها عبارتند از:

عدم وجود پريود: اگر هيچ مشکل فيزيولوژيکي همراه بارداري وجود نداشته باشد، عدم وجود پريود نشانه خوبي است که بارداري رخ داده است.
سفت شدن و تورم سينه‌ها: دليل اصلي اين امر تغييرات هورموني در زن باردار است.
احساس بيماري همراه استفراغ يا بدون آن: اين حالت تهوع صبحگاهي ناميده مي‌شود اما ممکن است هر زمان از شبانه‌روز اتفاق بيفتد.
افزايش تعداد دفعات ادرار: به دليل افزايش مقدار خون در زن باردار ميزان مايعات در بدن او افزوده مي‌شود.
خستگي: يکي از نشانه‌ها در ابتداي دوران بارداري، خستگي است، زيرا ابتداي بارداري سطح هورمون پروژسترون افزايش مي‌يابد و مي‌تواند منجر به احساس خواب‌آلودگي شود.
افسردگي و نوسانات خلقي: به دليل برخي هورمون‌ها در بدن زنان، افسردگي در اولين دوره‌هاي بارداري افزايش مي‌يابد و باعث مي‌شود زن باردار از نوسانات خلقي رنج برد.
نفخ: از آنجايي که شروع چرخه قاعدگي با بروز نفخ در زن باردار همراه است، در ابتداي بارداري نفخ شکم رخ مي‌دهد.
قولنج و گرفتگي: برخي از زنان باردار در اولين دوره بارداري دچار گرفتگي‌هاي خفيف رحم مي‌شوند.
يبوست: با تغييرات هورموني زنان باردار به يبوست دچار مي‌شوند. با تغييرات هورموني سرعت فرايندهاي دستگاه گوارش مي‌يابد و دفع را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
تغييرات طعم در غذا: يک زن باردار ممکن است نسبت به برخي بوها حساس شود و حس چشايي او نيز تحت تأثير قرار گيرد، مي‌توان اين تغييرات در طعم را به تغييرات هورموني نسبت داد.
احتقان بيني: افزايش سطح هورموني و افزايش توليد خون منجر به تورم يا تورم غشاي مخاطي در بيني زني باردار مي‌شود که مستعد خشکي و خونريزي است. همه اين‌ها ممکن است منجر به آبريزش بيني يا احتقان شود.
قطرات کوچک خون: گاهي اوقات زن باردار متوجه وجود قطرات يا قطره‌هاي کوچک خون مي‌شود. قطرات خون از اولين علائم بارداري است که به خونريزي لانه گزيني معروف است. وقتي تخمک بارور شود به ديواره رحم متصل مي‌شود و تقريباً در دوره دهم تا چهاردهم پس از لقاح و خونريزي لانه گزيني نزديک به دوره‌اي که خون قاعدگي در آن انتظار مي‌رود رخ مي‌دهد. صرف‌نظر از همه اين‌ها، خونريزي لانه گزيني براي همه زنان باردار رخ نمي‌دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.