تحریریه سیس نی نی
0 نظر

برای خرید لباس بچگانه به چه نکاتی توجه کنیم

برای خرید لباس بچگانه به چه نکاتی توجه کنیم

خرید لباس بچگانه از جمله دغدغه های والدین است. از آنجا که کودکان هر سال و یا هر ماه بزرگ می شوند خرید لباس در اولویت قرار دارد. در این میان نکاتی وجود دارد که والدین به مرور آنها تجربه کرده و خرید لباس ایده آل خود را انجام می دهند. در این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی آشنا نمایید که خرید لباس بچگانه را برای شما آسان نماید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

برای خرید لباس بچگانه به چه نکاتی توجه کنیم

خرید لباس بچگانه از جمله دغدغه های والدین است. از آنجا که کودکان هر سال و یا هر ماه بزرگ می شوند خرید لباس در اولویت قرار دارد. در این میان نکاتی وجود دارد که والدین به مرور آنها تجربه کرده و خرید لباس ایده آل خود را انجام می دهند. در این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی آشنا نمایید که خرید لباس بچگانه را برای شما آسان نماید. لباس بچه پسرانه و دخترانه با توجه به شباهت هایی که دارند تفاوت زیادی نیز در بین  آنها وجود دارد. اصولا لباس بچه دخترانه تنوع رنگی و مدلی بیشتری دارد اما باید زود به زود تعویض شود. اما لباس پسرانه شامل بلوز و شلوار یا پیرهن و شلوار می شود و تنوع نسبتا کمتری دارد. از این رو انتخاب آنها آسان تر است

لباس بچه پسرانه

در هنگام خرید لباس بچگانه برای پسر انتخاب شما بین بلوز، پیراهن، شلوار و شلوارک محدود است. اما جنس آنها با هم تفاوت زیادی دارد. در صورتی که فرزند شما نوزاد است لباسی با پارچه های نخی را انتخاب کنید تا راحت تر باشد. اما اگر یک سالگی را پشت سر گذاشته است می توانید جنس های مستحکم تری را انتخاب نمایید. اصولا پسرها در این سن و سال فعالیت زیادی دارند و مقاومترین انواع پارچه نیز نمی تواند روزهای زیادی دوام بیاورد.

لباس بچه دخترانه 

اما در لباس بچه دخترانه شاهد تنوع بسیار زیادی هستیم. دختران می توانند بلوز، تاپ، پیراهن، دامن، شلوار، شلوارک و ... را بپوشند. هر کدام از این لباس هایی که گفته شد خود دارای رنگ، طرح و مدل های مختلفی است. لباس دخترانه به سبب تنوعی که دارد به راحتی خریداری می شود. دختر بچه ها اصولا کمتر از پسران هم سن و سال خود فعالیت دارند. به همین دلیل لباس آنها دوام بیشتری دارند. بهتر است برای نوزادان از پارچه های راحت و پوشیده استفاده کنید تا پوست لطیف دخترتان آسیب نبیند. اما با گذشت زمان می توانید هر آنچه دوست دارید را برای او خریداری کنید.
 

جنس پارچه

در خرید لباس بچگانه سعی کنید لباس هایی با جنس های نرم و همچنین مستحکم انتخاب کنید. در بازار می توانید لباس هایی با پارچه های نخی، کتان، جین، حریر، مخمل و ... را خواهید یافت اما این شما هستید که با توجه به فصلی که در آن هستید، سن کودکتان، میزان فعالیت او و در انتها مکانی که برای آن لباس می خرید یکی از آنها را انتخاب نمایید. البته تنوع بیشتر پارچه بیشتر در لباس بچه دخترانه مشاهده می شود و لباس بچه پسرانه اغلب چندان تنوع پارچه ای ندارد.

رنگ پارچه

شما به عنوان والدین بچه ها می دانید که چه رنگی برای کودکتان مناسب است. خوشبختانه امروزه در لباس بچه پسرانه نیز تنوع رنگی خوبی مشاهده می شود. تقریبا می توان گفت امروزه در انتخاب رنگ برای لباس بچه دخترانه و پسرانه محدودیتی وجود ندارد و تنها طرح هایی که روی لباس زده می شود تفاوت بین دخترانه و پسرانه بودن لباس را تعیین می کند. اما تناسب رنگ لباس با رنگ پوست اهمیت زیادی دارد. برای رنگ های پوست روشن اکثرا هر رنگی مناسب است اما اگر پوست صورت کودک شما سبزه است بهتر است از رنگ های با تناژ پر رنگ استفاده کنید. این به معنی استفاده از رنگ های تیره نیست. بلکه برای مثال قرمز پر رنگ و یا آبی پر رنگ بسیار مناسب تر است.

سایز لباس

لباس باید به تن کودک شما اندازه باشد. انتخاب لباسی که کمی بزرگتر باشد ایرادی ندارد اما خرید لباس بچگانه کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که کودکان روزانه در حال بزرگتر شدن هستند. اگر در فصل زمستان هستید بهتر است لباس کودک خود را کمی بزرگتر انتخاب کنید. این مخصوصا در زمینه کاپشن بسیار اهیمت دارد. چرا که کودک باید از زیر آن لباس دیگری نیز به تن کند. 
 

فصل پیش رو

بهتر است در هر فصل لباس همان فصل را تهیه کنید. در صورتی که در انتهای تابستان هستید لباس کودک خود را کمی کلفت تر بخرید تا در پاییز نیز از آن استفاده نماید. و  اگر برای نوروز خرید می کنید بهتر است لباس های آستین کوتاه خریداری نمایید. البته این برای شهرهای سردسیر ایران جوابگو نیست و اهالی این مناطق تقریبا بهار سردی را پست سر می گذارند. پس در خرید لباس بچگانه باید آینده نگر باشید.

سن کودک

همانطور که گفتیم در خرید لباس بچگانه باید کمی آینده نگری داشته باشید. باید سن کودک خود را مد نظر قرار داده و برای او لباس تهیه کنید. اصولا تا یک سالگی کودک رشد بسیار زیادی دارد و ماهانه نیاز به خرید لباس دارید. پس بهتر است لباس سایز دقیق برای او تهیه نکنید. با گرفتن یک سایز بزرگتر تقریبا می توانید تا آخر ماه آن لباس را به تن نوزاد خود بکنید. اما بعد از یک سالگی می توانید لباس کودک خود را بیشتر در تن او ببینید؛ چرا که سرعت رشد کمی کندتر می شود. بعد از یک سالگی بهتر است که برای کودتان شلوار خریداری کنید. این کودکان به تازگی راه می روند و ممکن است زمین بخورند. در اثر زمین خوردن زانو کودک آسیب می بیند و در صورتی که شلوار به پای بچه باشد آسیب ها کمتر می شود. بعد از تسلط به راه رفتن می توانید از دامن و یا شلوارک استفاده نمایید.

کلام آخر

 نکاتی که در این مقاله برای خرید لباس بچگانه گفته شد تجربه هایی است که شما بعد از مدتی خود به دست می آورید؛ اما با مطالعه این مقاله می توانید با علم و آگاهی کافی لباس بچه پسرانه و دخترانه مورد نیاز خود را خریداری نمایید.
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.