تحریریه سیس نی نی
0 نظر

چگونه کودک را عادت دهیم که تنها بخوابد؟

چگونه کودک را عادت دهیم که تنها بخوابد؟

جهت آموزش کودک به تنهايي خوابيدن از روش ها و عادت هاي روتيني که برايش ايجاد ميکنيد استفاده کنيد. با ما همراه باشید تا به شما این روشها را بگوییم.

جهت آموزش کودک به تنهايي خوابيدن از روش ها و عادت هاي روتيني که برايش ايجاد ميکنيد استفاده کنيد. از جمله:

  • تعيين زمان خواب: با برقراري تنظيم زمان خواب بدن او را عادت ميدهيد در زمان مشخص شده عادت کند و در زمان مشخص در اتاق خود يا جاي خوابش به خواب برود.
  • يک روال خاص را دنبال کنيد: برخي از عادات را مي توان هر شب دنبال کرد و انجام داد. به عنوان مثال مي توانيدهر شب با انجام چند عمل اوذا براي به خواب رفتن آماده کنيد مانند: حمام کردن، خواندن داستان، آواز خواندن آرام براي کودک، يا در آغوش گرفتن او، سپس بردن او به رختخوابش اگر فرزند شما از تنهايي خوابيدن ترسي دارد ميتوانيد تا زماني که کاملا به خواب نرفته کنار او بمانيد تا عميقا به خواب برود.

به تدريج از گهواره دور شويد.

توصيه ميشود بجاي ماندن در کنار او يا خوابيدن درحرکت باشيد به عنوان مثال درحال خواندن کتاب راه برويد و زماني که احساس کرديد که او کم کم به خواب ميرود از او دور شويد به مرور زمان فاصله ي خود و زمان نيامدن خود را بيشتر کنيد تا وقتي که او عادت کند به نبودن شما.

اگر در زمان تمرين براي تنهايي فرزند شما گريه کرد بايد شما در زمان سريع کنار او باشد تا اين ترس با او نماند که تنها است باي اتاق او مکان امني از هر جهت برا او باشد بايد صداي شمارا در اين زمان تا زمان عادت کردن در کنار خود داشته باشد.

ترک عادت خوابیدن کودک در تخت پدر و مادرش

با رعايت نکات زير مي توان به کودک کمک کرد که عادت خوابيدن در تخت پدر و مادرش را ترک کند:

  • موضوع را براي کودک توضيح دهيد و با نشاط به او بگوييد که از اين به بعد در تختخواب خود مي خوابد.
  • بازگشت کودک به تخت در صورت خروج از اتاق، اطمينان از امنيت در اتاق و ترک کردن او همراه باتوجه بيشتر، ميتوانيد رفتن به رختخوابش را به تاخير اندازيد و در صورت تمايل با او صحبت کنيد.
  • به او بياموزيد که در صورت بيدار شدن در نيمه شب چگونه رفتار کند. به عنوان مثال، تشويق او براي در آغوش گرفتن عروسک و بازگشت به خواب به تنهايي.
  • به او بخاطر ماندن شب در رختخواب خود پاداش دهيد. مانند تحسين شفاهي او، افزودن پوستر انگيزشي به رختخواب در پايان شب و ساير پاداش هاي احتمالي که فکر ميکنيد فرزند شما دوست دارد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.