تحریریه سیس نی نی
0 نظر

تاثیر بازی های الکترونیکی بر کودکان

تاثیر بازی های الکترونیکی بر کودکان

کودک تمايل دارد به طور غريزي بازي کند. اين يکي از فعاليتهاي مهم زندگي اوست که اسرار ، احساسات و جنبه هاي پنهان او را آشکار مي کند.با بازي کردن شخصيت کودک شکل مي گيرد و گرايشها و گرايشهاي فکري ، عاطفي و اجتماعي او نمايان مي شود. روانشناسان تأييد کردند که بازي شخصيت فرد را توسعه مي دهد ، زيرا يکي از ابزارهاي اصلي آموزش است.

کودک تمايل دارد به طور غريزي بازي کند. اين يکي از فعاليتهاي مهم زندگي اوست که اسرار ، احساسات و جنبه هاي پنهان او را آشکار مي کند.با بازي کردن شخصيت کودک شکل مي گيرد و گرايشها و گرايشهاي فکري ، عاطفي و اجتماعي او نمايان مي شود. روانشناسان تأييد کردند که بازي شخصيت فرد را توسعه مي دهد ، زيرا يکي از ابزارهاي اصلي آموزش است. در گذشته ، راه اندازي مفهوم بازي مربوط به فعاليت بدني يا حرکتي بود ، اما با توسعه علم و فناوري که همراه آن ، مفهوم آن نسبت به مفهوم قبلي تغيير کرد. بازيهاي الکترونيکي ظاهر شدند که به سرعت توجه همه اقشار جامعه را به خود جلب کردند و به موفقيت هاي بزرگي دست يافتند و در وهله اول از مفهوم بازي از آموزش به سرگرمي منحرف شدند .

بازي را مي توان يک فعاليت ذهني يا جسمي که توسط فرد کوچک يا بزرگ انجام مي شود و با هدف برآوردن خواسته ها و نيازهاي مختلف او مانند سرگرمي ، آموزش، کنجکاوي ، تخليه انرژي اضافي و ساير نيازهاي متفاوت تعريف مي شود. که با توجه به گروه سني متفاوت است و براي کودکان از ضروريات زندگي مانند غذا ، خواب و امنيت است .

 

اهميت بازي

اهميت بازي در اين واقعيت نهفته است که يکي از مهمترين نيازهاي اساسي کودک است و يکي از ضروريات زندگي شخصي او است . با بازي کودک چيزهاي زيادي را مي آموزد که در زندگي او مفيد است و همچنين رشد جسمي ، روحي ، عاطفي و زباني او را بهبود مي بخشد. اين تنها وسيله اي براي گذراندن اوقات فراغت کودکان نيست. بلکه براي کودک مفيد است، به ويژه اگر انتخاب بازي هايي که توسط والدين توسط کودک انجام مي شود بر اساس مطالعه ، علم و روانشناسي صحيح باشد.

بازي براي کودکان در هر سني و همچنين بزرگسالان مهم و ضروري است. شادي را در قلب آنها به ارمغان مي آورد ، نشاط و فعاليت آنها را تجديد مي کند و راهي براي شکستن روال عادي و شيوه زندگي است.


مفهوم بازي هاي الکترونيکي

بازيهاي الکترونيکي در اوايل دهه هشتاد با توسعه علمي و تکنولوژيکي و استفاده هاي متعدد از رايانه پديدار شد . اين يک تغيير کيفي و متمايز بود. اين موضوع در مورد اهميت ، نقش آموزشي و تأثير آن موضوع تحقيقات و بحث هاي بزرگي شد. بر بزرگسالان و کودکان و مزاياي آن در توسعه مهارت ها ، به ويژه مهارت تفکر و برنامه ريزي شد. بنابراين ، اين بازي ها مورد توجه همه قرار گرفت. بازي هاي الکترونيکي مرحله پيشرفته بازي هاي ويدئويي هستند . جايي که مراحل زيادي را پشت سر گذاشت تا به شکل فعلي خود رسيد.

زمينه هاي بازي هاي الکترونيکي

بازي هاي الکترونيکي داراي زمينه هاي بسياري هستند که مي توان در آنها بازي کرد ، و آنها پس از پيشرفت فني عالي که در زمينه بازي ها مشاهده شد ، متعدد هستند ، از جمله:

  • بازي هاي الکترونيکي در تلفن هاي همراه.
  • بازي هاي الکترونيکي در رايانه
  • بازي هاي الکترونيکي در اينترنت .
  • بازي هاي الکترونيکي روي کنسول ها ؛ اين يک کامپيوتر الکترونيکي است که با مشخصات بالا و کارايي با کيفيت بالا مشخص مي شود.
  • تجهيزات عمومي سالن بازي الکترونيکي.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.