تحریریه سیس نی نی
1 نظر

تبدیل ترس عادی به ترس مرض گونه

تبدیل ترس عادی به ترس مرض گونه

چگونه یک ترس عادی و طبیعی تبدیل به ترس مرض گونه می شود و دلایل آن چیست؟ گفتیم که ترس در کودکان از یک تا یک و نیم سالگی از افراد غریبه و حیوانات قوی جثه و در سه تا پنج سالگی از حیوانات و موجودات ریزتر است...

تبدیل ترس عادی به ترس مرض گونه

چگونه یک ترس عادی و طبیعی تبدیل به ترس مرض گونه می شود و دلایل آن چیست؟

گفتیم که ترس در کودکان از یک، یک و نیم سالگی از افراد غریبه و حیوانات قوی جثه و در سه تا پنج سالگی از حیوانات  و موجودات ریزتر است.

چه عواملی باعث می شود که این ترسهای طبیعی به ترسهای مرض گونه تبدیل شود؟

اولین مورد تقلید است: 

کودکی که در خانواده ای بزرگ می شود که اعضای خانواده اگر به صدای رعد و برق واکنش غیر طبیعی نشان دهند، کودک آن را برای خود خطرناک تصور می کندو ممکن است در شرایطی که برایش رعد و برق به وجود آید یا در شرایطی که سوسک یا جانور دیگری ببیند واکنشهای منفی اش به شدت بالا برود.

دومین مورد می تواند تنبیه باشد:

یعنی مادری که کودک خود را در اتاق تاریک تنبیه می کند یا در حمام که محیط بسته و تاریک است تنبیه می کند آن موقعیت برای کودک خوشایند نیست و ممکن است دربزرگسالی از مکان های بسته بترسد یا از فضای تاریک وحشت داشته و به آن مکانها نرود.

سومین عامل می تواند تجربه های قبلی باشد:

کودکی که شاهد تصادف پدر خود با اتومبیل شخصی بوده شاید سالیان سال از سوار شدن در خودرو وحشت داشته باشد یا کودکی را در نظر بگیرید که با توجه به سن خود فیلم هایی را می بیند که مناسب سن او نیست و صحنه هایی از پرخاشگری دارد و کودک موقع خوابیدن تصورات وحشتناک و ترسهایش بیشتر می شود.

پس مهمترین عامل این است که علت ریشه یابی شود و برطرف شود مهمترین نوع ترس در کودکان ترس رفتن به مدرسه است در ویدئوی بعدی سعی میکنیم در مورد این ترس مفصلا توضیح بدهیم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خیلیییی عالییی و مفید ممنونم از خانم دکتر 🙏
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.