تحریریه سیس نی نی
3 نظر

دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد؟

دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد؟

بارداری برای خانم‌ها یکی از سخت‌ترین مراحلی است که طی می‌کنند. آن‌ها باید ملاحظات بسیاری داشته باشند و همچنین باید مراقبت از خود را بیشتر جدی بگیرند. این دوره حتما باید تحت نظر یک پزشک متخصص سپری شود و این موضوع می‌تواند بیانگر پاسخ این سوال باشد که دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد. تخصص زنان و زایمان در واقع تمام بیماری‌های مربوط به

دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد؟

بارداری برای خانم‌ها یکی از سخت‌ترین مراحلی است که طی می‌کنند. آن‌ها باید ملاحظات بسیاری داشته باشند و همچنین باید مراقبت از خود را بیشتر جدی بگیرند. این دوره حتما باید تحت نظر یک پزشک متخصص سپری شود و این موضوع می‌تواند بیانگر پاسخ این سوال باشد که دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد. تخصص زنان و زایمان در واقع تمام بیماری‌های مربوط به زنان را در برمیگیرد که باردرای و مسائل مربوط به آن از اصلی‌ترین مواردی است که تحت نظارت دکتر زنان و زایمان قرار می‌گیرد. انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد.

در انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری به چه نکاتی توجه می‌شود؟

افراد با توجه به شرایط خود در انتخاب پزشک به عوامل مختلفی توجه می‌کنند اما بهتر است که برای انتخاب دکتر زنان حتما فاکتورهایی را در نظر بگیرید. برای اینکه بدانیم دکتر زنان چه نقشی در حاملگی  می تواند داشته باشد، در ابتدا می‌بایست تا مواردی که برایمان اهمیت دارد را مشخص کنیم. معمولا در انتخاب پزشک زنان به موارد زیر توجه می‌شود:
  • داشتن مهارت و همچنین تخصص در زمینه زنان و زایمان:
برای کنترل شرایط بارداری حتما باید پزشک متخصص زنان و زایمان را انتخاب کرده البته تخصص مامایی هم می‌تواند خدمات مناسبی را ارائه دهد اما دکتر زنان به طور تخصصی‌ ضروریات بدن و همچنین آزمایشات وی را با دقت بیشتری کنترل می‌کند. با دانستن اینکه دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد، در انتخاب آن دقت بیشتری به خرج خواهیم داد. 
  • در نظر گرفتن پیشنهاد اطرافیان:
زایمان برای همه خانم‌هایی که در اطرافمان هستند اتفاق می‌افتد‌، به همین دلیل هم بسیار بدیهی است که تحت تاثیر نظرات دیگران قرار گرفته و با توجه به نظرات آن‌ها انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری صورت بگیرد.
 

وظایف پزشک متخصص زنان و زایمان چیست؟

برای اینکه بدانیم دکتر زنان چه نقشی در حاملگی میتواند داشته باشد، باید در مورد وظایف این پزشک متخصص آگاهی پیدا کنیم. تخصص زنان مربوط به بیماری‌هایی می‌شود که به ویژه در زنان ممکن است که بروز کنند. سرطان دهانه رحم، خون‌ریزی، عفونت‌، سرطان سینه، بیماری‌های مزمن و سایر موارد از بیماری‌ها و مشکلاتی هستند که برای زنان اتفاق می‌افتند اما این پزشکان علاوه بر درمان این بیماری‌ها، خانم‌های باردار را در مدت زمان حاملگی خود در نظر می‌گیرند و هدف آن‌ها کنترل شرایط مادر و فرزند و کنترل کردن وضعیت جنین و انجام آزمایشات متعدد است. انتخاب دکتر زنان برای بارداری از این جهت حائز اهمیت است که ممکن است مادر دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشد و به همین دلیل باید تحت نظر پزشک باشد تا کمترین آسیب به بچه وارد نشود.  در این دوران مادر باید در جلسات منظمی تحت نظر باشد تا روند سالم و بدون دردسر دوران بارداری طی شود. در دوران بارداری تغییراتی در بدن مادر اتفاق می‌افتند که ضرورت کنترل را ایجاد می‌کنند. فشار خون، دیابت و سایر بیماریها می‌توانند روی جنین تاثیر منفی بگذارند و سلامت هر دوی آن‌ها به خطر خواهد افتاد بنابراین انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری، بسیار حیاتی خواهد بود.
 
 
 

فعالیت‌های دکتر زنان در طی دوران بارداری

پزشک متخصص زنان و زایمان در طول دوره بارداری سعی دارد تا با کنترل شرایط مادر جنین و یا نوزاد را در شرایط مساعدی قرار دهد. در این زمان ممکن است که رژیم غذایی خاصی باری فرد تجویز شود و همچنین ورزش‌ و اقداماتی به صورت برنامه ریزی شده انجام می‌شوند که در نهایت منجر به زایمان راحت در فرد می‌شوند. این اقدامات باید به صورت منظم و با مشورت پزشک انجام شوند مثلا ممکن است که شرایط نوزاد در شکم مادر به گونه‌ای باشد که پزشک پیاده ‌روی را در برنامه روزانه بیمار قرار دهد. البته در برخی از شرایط ممکن است که این تصمیم برعکس باشد و دکتر زنان تحرک کمتر را در برنامه بیمار قرار دهد. به هر حال تمام تجویزهایی که صورت می‌گیرد براساس آزمایشات و شرایط خاص بیمار است. انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری به همین دلیل می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد؛ زیرا در صورتی که پزشک توجه زیادی به این موضوعات نداشته باشد، هم برای مادر و هم برای نوزاد مشکلاتی به وجود خواهد آمد و در نتیجه زایمان با ریسک و خطر بالاتری انجام خواهد شد.

توصیه‌های پزشک متخصص زنان و زایمان

بعد از انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری باید توصیه‌ های او را جدی گرفته و به آن عمل کنید. علاوه بر محدودیت‌هایی که در هنگام بارداری اعمال می‌شوند، برنامه‌ای اعم از مواد خوراکی و ورزش‌هایی توصیه می‌‍شوند که باید به آنها عمل کرد تا شرایط بهتری در دوران بارداری داشته و همچنین کار برای زایمان سخت نشود. پزشک متخصص زنان و زایمان به بررسی وضعیت قرار گرفتن نوزاد در شکم مادر پرداخته و اعلام خواهد کرد که زایمان به چه صورت خواهد بود. معمولا کسانی که برای بار دوم بارداری را تجربه می‌کنند، نوع زایمان‌شان بستگی به زایمان اول دارد و در صورتی که زایمان اول سزارین باشد، زایمان دوم هم سزارین خواهد بود. در مورد زایمان طبیعی هم همینطور است اما به هر حال وضعیت قرار گرفتن نوزاد هم در این امر قطعا تاثیر دارد. انتخاب دکتر زنان برای دوران بارداری برای کنترل مسائل زیر ضروری است:
  • کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مادر
  • ارائه رژیم غذایی مناسب برای تنظیم علائم حیاتی و ...
  • آزمایشات و کنترل کردن سونوگرافی نوزاد
  • آماده‌سازی مادر از نظر جسمی و روانی برای انجام عمل زایمان
  • حفظ امنیت خاطر در مادر
  • و..
دکتر زنان و زایمان نقش اساسی را در نه ماه بارداری خانم‌‌ها دارد که برای پیشگیری از هر گونه اختلالی در فرآیند زایمان و همچنین سلامتی نوزاد تاثیر مستقیم دارد.
 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
از چند وقت قبل بارداری باید اقدام برای داشتن بچه ۲قلو داشت؟
دستکاری کردن تو این چیز طبیعی به نظرم اشتباه
مراقبت تو زمان بارداری خیلی لازمه و کاملا قرول دارم,ولی قبلا که این چیزا نبود با یه سری اطلاعات کلی مراقبت,همه چیز درست پیش میرفت,در کل به نظرم دکتر زنان انچنان لازم نیست و میشه با اطلاعات کلی هم این مراقبت ها را داشت
دیدگاهتان را بنویسید
3 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.