تحریریه سیس نی نی
0 نظر

بهترین مرطوب کننده پوست طبیعی کودکان

بهترین مرطوب کننده پوست طبیعی کودکان

مرطوب کردن پوست کودک براي جلوگيري از خشک شدن آن بسيار مهم است ، زيرا اگر از مرطوب کننده استفاده نکنند پوست کودکان در معرض کم آبي قرار مي گيرد و منجر به خونريزي و يا قرمز شدن ميشود.

مرطوب کننده پوست کودکان

مرطوب کردن پوست کودک براي جلوگيري از خشک شدن آن بسيار مهم است ، زيرا اگر از مرطوب کننده استفاده نکنند پوست کودکان در معرض کم آبي قرار مي گيرد و منجر به خونريزي و يا قرمز شدن ميکند و باعث ناراحتي و گريه مداوم او ميشود والدين براي راحتي کودک و خود بهتر است از مرطوب کننده مرغوب و مناسب سن کودک با توجه به مشورت هايي که با پزشک داشته اند استفاده نمايند.
 


بهترين مرطوب کننده کودک

انواع زيادي از مرطوب کننده ها براي کودکان متعلق به بسياري از شرکت هاي بين المللي وجود دارد و قيمت آنها بين انواع گران قيمت آن ت متوسط متفاوت است ، اما مادر نمي تواند تضمين کند که حاوي مواد شيميايي و مضر براي فرزند خود نيست ، بنابراين ترجيح مي دهد از مواد طبيعي استفاده کند. مرطوب کننده هاي خانگي از ترکيبات شناخته شده زير ، روش هاي بهتري براي تهيه کرم هاي مرطوب کننده مناسب کودکان مي باشد:
 
  • مرطوب کننده با حمام شير: شير يکي از نرم ترين و مرطوب کننده ترين مواد است ، به حمام اضافه مي شود تا پوست با تمام مهرباني و مراقبت پاک شود. اگر کودک به شير گاو حساسيت دارد ، توصيه مي شود از شير بز يا گوسفند استفاده کنيد) ، و براي تهيه اين حمام ، يک فنجان شير خشک را با نصف فنجان نشاسته ذرت و دو يا سه قطره روغن ضروري مخلوط کنيد. به عنوان روغن اسطوخودوس يا روغن بابونه ، سپس کمي اين مخلوط را در آب گرم حمام بريزيد ، سپس کودک را حمام کنيد ، و اين حمام براي آرامش کودک کوچک شما و مرطوب و نرم شدن پوست او مناسب است.
  • مرطوب کننده با پودر بچه: براي اين روش ، يک چهارم فنجان نشاسته ذرت مخلوط مي شود ، يک چهارم فنجان از هر نوع پودري که مادر ترجيح مي دهد ، يک قاشق چايخوري خاک رس سفيد و چند قطره از يکي از روغن هاي معطر به دلخواه ، و مخلوط را در يک بسته با درب با شکافهاي مناسب براي پخش قرار دهيد. سپس هنگام تعويض نوزاد کمي از آن را در قسمت پوشک بپاشيد ، بعد از استفاده از اين محلول پوست او در آن ناحيه نرم شده و بوي معطر مي گيريد.
  • مرطوب کننده با روغن بچه: استفاده از روغن هاي طبيعي ترجيح داده مي شود زيرا مرطوب کننده و نرم تر از روغن هاي توليدي هستند و بعد از حمام يا هر زمان ديگري براي به دست آوردن نرمي و آبرساني لازم استفاده مي شوند ، علاوه بر اين اين روغن ها براي از بين بردن خشکي پوست يا علائم اگزما مفيد است ، و همچنين براي ماساژ نيز مفيد اند به فرزندانتان آرامش ميدهد و باعث خوابي عميق ميشود.
  • مرطوب کردن با حمام جو دوسر: اين روش به يک فنجان بزرگ پودر بلغور جو دوسر خوب آسياب شده در مخلوط کن برقي نياز دارد ، به طوري که اين مقدار در آب گرم حمام پراکنده شده و کودک در اين آب قرار مي گيرد و سپس مادر متوجه نتيجه اثر بخش اين مرطوب کننده بر روي پوست فرزندتان ميشود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.