تحریریه سیس نی نی
1 نظر

مزایای خرید لباس بچگانه نخی

مزایای خرید لباس بچگانه نخی

یکی ازهیجان برانگیزترین و شیرین ترین و البته ناگفته نماند چالش برانگیزترین بخش از زندگی والدین مخصوصا مادران، قبل و بعد از تولد نوزادشان، انتخاب و خرید لباس مناسب برای اوست. تنوع این نوع از لباس در بازار به حدی است که زیبایی و رنگ و طراحی های منحصر به فرد لباس های نوزاد در پشت ویترین، می تواند هر زوج در انتظار فرزند را وسوسه به خرید کند.

 
 
 
 
 

مزایای خرید لباس بچگانه نخی

یکی ازهیجان برانگیزترین و شیرین ترین و البته ناگفته نماند چالش برانگیزترین بخش از زندگی والدین مخصوصا مادران، قبل و بعد از تولد نوزادشان، انتخاب و خرید لباس مناسب برای اوست. تنوع این نوع از لباس در بازار به حدی است که زیبایی و رنگ و طراحی های منحصر به فرد لباس های نوزاد در پشت ویترین، می تواند هر زوج در انتظار فرزند را وسوسه به خرید کند. کسب اطلاعات و دانش نسبی درباره ی لباس کودک، نوع جنس، سایز و راحتی لباس می تواند به مادر کمک کند تا دست بر روی هر لباسی نگذارد که بعدا برای او پشیمانی به بار آورد. به همین منظور برای کمک به خانواده ها درباره شناخت بهترین جنس لباس بچگانه برآنیم تا مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
 
 
 

انواع جنس لباس کودک

پیش از معرفی بهترین جنس لباس بچگانه لازم است تا شناخت اندکی درباره انواع دیگری از جنس های مورد استفاده در لباس های بچگانه به دست آوریم. الیاف به کار رفته در لباس های بچگانه به دو دسته تقسیم می شوند. این الیاف عبارتند از:

الیاف طبیعی

این الیاف منشا طبیعی دارند و در آنها از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است. پنبه، کتان، کنف الیاف گیاهی و پشم، مو و ابریشم الیاف حیوانی هستند. این نوع الیاف معمولا بیشترین سازگاری را با پوست داشته و از آن ها می توان در تولید انواع لباس ها استفاده کرد. 

الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی به گروهی از الیاف نساجی گفته می شوند که به صورت مصنوعی و توسط روش های خاصی تولید می شوند. این الیاف مانند سلولوز و پلی استر در طبیعت وجود ندارند، اما برخی از آنها ریشه ی طبیعی دارند. از آنجائیکه دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند در تولید بیشتر لباس ها از این الیاف استفاده می شود اما به دلیل مصنوعی بودن بافت آن ها معایبی دارند که توصیه می شود در استفاده از لباس هایی که در آن ها از این الیاف استفاده شده دقت شود.
 
 

بهترین جنس برای لباس بچگانه

بهترین جنس لباس بچگانه برای نوزاد، لباسی است که در وهله ی اول راحت باشد. لباس های بسیاری با انواع کیفیت و طرح در بازار موجود است ولی واقعیت این است که همه ی آنها از استاندارد کافی برای قرار گرفتن در لیست لباس های مناسب برای کودک، برخوردار نیستند. فاکتورهایی برای انتخاب لباس بچه گانه وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها جنس لباس است. همه ی ما کم و بیش درباره ی لزوم نخی بودن جنس لباس کودک شنیده ایم. و صد البته که سخن درستی است. بهترین جنس پارچه برای لباس بچه گانه، جنس نخی است اما چرا؟ با ما همراه باشید تا با بررسی مزایای استفاده از لباس نخی این ادعا را ثابت نماییم.

مزایای لباس نخی بچگانه

لباس نخی پیش از پیدایش تکنولوژی جدید در حوزه ی نساجی جنس غالب لباس های اکثر مردم بود ما خاطره ی پیراهن شلوارهای گلدار نخی مادربزرگ هایمان را هنوز در خاطر داریم. اما امروزه با وجود تولید لباس ها ی متنوع در جنس های مختلف هنوز هم لباس نخی مشتریان خودش را دارد مخصوصا در زمینه لباس های بچگانه. مزایای لباس بچگانه نخی به حدی قابل توجه و مهم است که به آن لقب انتخاب اول را در بازار لباس کودک داده اند. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می کنیم

عدم ایجاد حساسیت

پوست کودک به دلیل لطافت بیش از حد همواره در معرض انواع آسیب ها است و از آنجائیکه کودک خود توانایی مراقبت و محافظ از خود را ندارد حساسیت این مساله بیشتر می شود. اگر الیاف استفاده شده در لباس کودک از الیاف طبیعی نباشد احتمال بروز حساسیت در پوست کودک بالا رفته خود را به صورت خارش، قرمزی و التهاب و در مواردی پوسته پوسته شدن نشان می دهد. با خرید لباس بچگانه ی نخی برای لباس کودک می توان درصد این احتمال را بسیار کاهش داد. الیاف نخی که در واقع همان الیاف پنبه ای است به دلیل لطافت و نرمی خاص، بیشترین سازگاری را با پوست دارد.

تبادل هوای مناسب

رد و بدل کردن آسان هوا از دیگر ویژگی هایی است که می توان آن را به لیست مزایای لباس بچگانه ی نخی اضافه نمود. امکان تبادل آسان هوا باعث می شود تا کودک بویژه در تابستان کمتر عرق کند. این مساله مانع از عرق سوز شدن کودک نیز می شود. چیزی که در هنگام استفاده از لباس های با الیاف مصنوعی به وفور دیده می شود.
 
 

خنک بودن

اهمیت این ویژگی بیشتر در تابستان خود را نشان می دهد. گرمای هوا در تابستان باعث می شود دمای بدن کودک بالا رفته و در موارد شدید منجر به تب و یا حتی گرما زدگی شود. از طرفی همیشه نمی توان برای مقابله با گرما از سیستم های سرمایشی مانند کولر استفاده کرد. چه بسا قرار گرفتن دائمی در معرض باد شدید کولر، خود باعث بیماری جدی تری شود. این جاست که خرید لباس بچگانه ی نخی و پوشاندن آن به کودک می تواند راه گشا باشد.

گرم بودن

خنک بودن و در عین حال گرم بودن لباس نخی شاید به نظر متناقض بیاید اما در واقع اینگونه نیست. لباس های نخی در تابستان واقعا خنک هستند و پوشاندن این لباس ها با ضخامت بیشتر مخصوصا به عنوان لباس زیر در زمستان می تواند گرمابخش بدن کودک باشد.

شستشوی آسان

تعداد تعویض لباس کودک در طول روز شاید به ده بار یا بیشتر نیز برسد. کودکان استادان کثیف کردن لباس هایشان هستند. از دیگر مزایای لباس بچگانه ی نخی شستشوی آسان آنها است نوع بافت و نرم بودن این لباس ها باعث می شود تا شستشن آنها با دست و یا ماشین لباسشویی کاری سخت و توانفرسا نباشد.  
 
 

سخن آخر

شما با انتخاب لباس راحت، گرم و نرم برای کودک خود بیشترین لطف را به او می کنید؛ زیرا کودک در تماس دائمی با لباس خود است و در صورت نامناسب بودن جنس و حتی دوخت لباس واقعا اذیت خواهد شد و این اذیت ها خود را در قالب حساسیت ها، عرق سوز شدن ها، گرمازده شدن ها و سرماخوردن ها نشان خواهد داد و لذا لازم است تا والدین با انتخاب بهترین جنس لباس بچگانه که همان جنس نخی یا پنبه ای است از بروز بسیاری از این مشکلات پیشگیری کنند.
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
لباس های نوزادی که همشون نخ پنبه هستن کاش واسه بزرگتر هام همینطوری بود. لطیف و خنک و نرم
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.