تحریریه سیس نی نی
0 نظر

ملزومات نوزاد تازه متولد شده

ملزومات نوزاد تازه متولد شده

ملزومات کودک متولد شده نیاز هر مادری است که برای اولین بار مادری را تجربه می کند.

ملزومات کودک تازه متولد شده

تخت بچه

يک تخت بايد قبل از تولد براي کودک خريداري شود و يک تخت کوچک فقط براي اولين ماههاي زندگي او انتخاب مي شود ، يا يک تخت بزرگ مطابق ميل والدين، با توجه به رعايت الزامات ايمني، بايد خريداري مي شود. و بايد در نظر داشت که اکثر تخت ها داراي تشک نيستند ، بنابراين بايد تشم مخصوص جداگانه و ترجيحاً ضد آب و طبي خريداري شود.

پوشک

پوشک چيز بسيار مهم و مورد لزوم کودک است، بنابراين شما بايد قبل تولد فرزندتان آن را تهيه کنيد ما دو نوع پوشک؛ يکي از آنها پارچه اي است و ديگري فقط يکبار استفاده مي شود و پس از استفاده دفع مي شود و مادر مي تواند نوع مورد علاقه خود را انتخاب کند ، در نظر داشته باشيد که در اولين دوره زندگي کودک مقدار پوشک بايد زياد باشد. علاوه بر اين ، هنگام تعويض پوشک کودک به بالش کوچکي که زير آن قرار داده شده است ، و دستمال مرطوب بدون الکل براي تميز کردن آن نياز داريد ، همچنين ممکن است به کرم محافظ جوش و سوختگي و التهاب هم نياز داشته باشيد.

 

ابزار حمام

بيشتر مادران ترجيح مي دهند حمام نوزاد را تا افتادن بند ناف و بهبود کامل ناحيه اطراف آن به تعويق بيندازند و در اين زمان کافي است ناحيه پوشک را تميز کرده و با اسفنج حمام کنيد و از جمله وسايل لازم براي حمام نوزاد وان پلاستيکي ، حوله ، حوله با کلاه ، شامپو بچه ، علاوه بر صابون مخصوص و يک ظرف يا لگن پلاستيکي کوچک براي آبکشي نياز داشته باشيد.

 

ابزار پرستاري

روش شيردهي کودک بايد قبل از تولد مشخص شود ، طبيعي يا مصنوعي است و بر اين اساس ، ابزارهايي براي شيردهي مانند بطري هاي شير و دستگاه ضدعفوني کننده ، برس براي تميز کردن بطري ها ، روپوش يا يک پارچه مخصوص آروغ زدن ، علاوه بر بالش شيردهي تهيه کنيد و شايد هم تصميم به استفاده از شير طبيعي و خشک باهم نيز گرفته باشيد و نياز به دستگاه شير دوش هم است.

صندلي ماشين

صندلي ماشين براي يک نوزاد تازه متولد شده بسيار ضروري است و بايد آموزش داده شود که آن را حتي قبل از تولد در اتومبيل نصب کند تا سوار شدن و پياده شدن والدين بدون تأخير براي خودرو آسان تر شود و نحوه نصب را نيز بياموزيد. صندلي را با خواندن جزوه آموزشي آن ميتوانيد نصب کنيد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.