تحریریه سیس نی نی
0 نظر

وظیفه ما در قبال افراد استثنایی چیست؟

وظیفه ما در قبال افراد استثنایی چیست؟

وظيفه ما در قبال افراد با نيازهاي ويژه اگر فرزندي با نيازهاي ويژه نداريد، به اين معنا نيست که مسئوليتي در قبال آنها نداريد. همه ما بايد از رفتار آنها آگاه باشيم و فرزندانمان را طوري تربيت کنيم که تفاوت هاي آنها را بپذيرند

وظيفه ما در قبال افراد استثنايي چيست؟

وظيفه ما در قبال افراد با نيازهاي ويژه اگر فرزندي با نيازهاي ويژه نداريد، به اين معنا نيست که مسئوليتي در قبال آنها نداريد. همه ما بايد از رفتار آنها آگاه باشيم و فرزندانمان را طوري تربيت کنيم که تفاوت هاي آنها را بپذيرند. با چند گام ساده مي توانيد به افراد با نيازهاي خاص کمک کنيد، به شرح زير: موارد خاص آنها را بپذيريد: کودکان با نيازهاي ويژه بدون بحث بخشي از جامعه هستند، اما مشکل در پذيرش حضور آنهاست، زيرا برخي از مادران از مشارکت دادن فرزندان خود با آنها خودداري مي کنند و به سيستم ادغام آنها با يکديگر در مدارس و مدارس اعتراض دارند. مهد کودک ها وظيفه هر مادري اين است که فرزندش را تشويق کند تا موارد خاص آنها را بپذيرد و به طور طبيعي بدون ايجاد شرمندگي با آنها برخورد کند. مراقب زورگويي باشيد: مفهوم قلدري ، لزوم پرهيز از آن و ملايمت با اين کودکان و عدم رفتار حقارت با آنها و نحوه دفاع از آنها در صورت مورد آزار و اذيت کلامي يا فيزيکي را براي فرزندتان توضيح دهيد. و به او بگوييد که معيار دوستي به سلامت جسمي يا رواني کودک به اندازه احساسات انساني او بستگي ندارد. فراهم کردن هر چيزي که بتوان به آن کمک کرد : کمک به افراد با نيازهاي ويژه يک کار مهم بشردوستانه به ويژه براي افراد داراي معلوليت جسمي است. هميشه در اين مورد به فرزندتان اطمينان دهيد و به او بياموزيد که ايستادن در کنار کساني که به ما نياز دارند يک امر اجتماعي و اخلاقي است. صبوري با آنها و برخورد ملايم با آنها برخورد با افراد با نيازهاي خاص، چه از طرف خانواده و چه اطرافيانشان، مستلزم صبر و حوصله است، بنابراين بايد از فرزندتان بخواهيد که با ملايمت و بدون عصبيت با آنها برخورد کنند.

نحوه برخورد با کودکان با نيازهاي ويژه

چند گام ساده به شما کمک مي کند تا در صورت داشتن نيازهاي خاص فرزندتان با آنها برخورد کنيد، که باعث مي شود او بتواند با همسالان خود هماهنگ باشد و بدون ترس يا احساس متفاوت بودن با آنها ارتباط برقرار کنيد، يعني: با فرزند خود تعامل داشته باشيد: برخي از مادران کودکان با نيازهاي ويژه خود را ناديده مي گيرند و ناديده گرفتن آنها در اينجا به معناي عدم تعامل يا برقراري ارتباط خوب با آنها است که اشتباه رايجي است که بايد از آن اجتناب کنيد. با کوچولوي خود به زباني ساده و قابل فهم صحبت کنيد و مطمئن شويد که او همه جا با شماست و با همسالان خود مخلوط مي شود و با آنها بازي مي کند که به رشد مهارت هاي ذهني، حرکتي و اجتماعي او کمک مي کند. از دوران کودکي او را در مهدکودک هايي ثبت نام کردم که از سيستم ادغام موارد خاص و کودکان عادي پيروي مي کنند که با بسياري از مطالعات پزشکي و روانشناختي تأييد شده است که به رشد مهارت هاي مختلف کودک با نيازهاي ويژه کمک مي کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.