تحریریه سیس نی نی
5 نظر

پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری

پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری

یکی از دغدغه هایی که بانوان باردار دارند پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری است. در بارداری هایی که جزء بارداری های کم خطر و نرمال به حساب می آیند داشتن رابطه ی جنسی تا پایان دوره ی بارداری بلامانع است. طبق بررسی های انجام شده پوزیشن مخصوصی برای بارداری وجود ندارد. فقط توصیه شده است که از هفته ی 20 به بعد مادران باردار به پشت نخوابند. زیرا این کار مانع از جریان خود جفت می شود. اما در مواردی که مبتلا به خونریزی واژینال، افزایش میزان ترشح مایع آمنیوتیک، سابقه زایمان پیش از موعد، سقط جنین، و یا دهانه رحم معیوب و جفت سر راهی هستید برای داشتن رابطه ی جنسی باید با پزشک مشورت نمایی

یکی از دغدغه هایی که بانوان باردار دارند پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری است. در بارداری هایی که جزء بارداری های کم خطر و نرمال به حساب می آیند داشتن رابطه ی جنسی تا پایان دوره ی بارداری بلامانع است. طبق بررسی های انجام شده پوزیشن مخصوصی برای بارداری وجود ندارد. فقط توصیه شده است که از هفته ی 20 به بعد مادران باردار به پشت نخوابند. زیرا این کار مانع از جریان خود جفت می شود. اما در مواردی که مبتلا به خونریزی واژینال، افزایش میزان ترشح مایع آمنیوتیک، سابقه زایمان پیش از موعد، سقط جنین، و یا دهانه رحم معیوب و جفت سر راهی هستید برای داشتن رابطه ی جنسی باید با پزشک مشورت نمایید. در این مقاله ما درباره پوزیشن های نزدیکی در بارداری صحبت خواهیم کرد. با مطالعه ی این متن می توانید اطلاعات کاملی از پوزیشن و روش نزدیکی زمان بارداری در ماه های مختلف به دست آورید.

پوزیشن های مناسب برای سه ماه اول بارداری

سه ماه اول بارداری به دلیل بزرگ نبودن جنین و شکم هیچ محدودیتی در نزدیکی وجود ندارد. البته در این مدت احتمالاً میل جنسی زنان کاهش پیدا کند. این به دلیل شرایط نامساعد آنها نظیر حالت استفراغ خستگی و ... می باشد. در این ماه ها پوزیشن خاصی وجود ندارد و تمامی پوزیشن ها بی خطر می باشند. شاید به دلیل لکه بینی و یا خونریزی خفیف بانوان نگران شده و به دنبال پوزیشن های رابطه در بارداری باشند که خطری برای آنها و جنین نداشته باشد. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. این لکه بینی و خونریزی به دلیل بالا رفتن حساسیت رحم می باشد و امری طبیعی به حساب می آید.

پوزیشن مناسب بارداری

پوزیشن های مناسب در سه ماه دوم بارداری

در سه ماه دوم بارداری جنین رشد کافی داشته و شکم تا حدی بزرگ شده است. همچنین در این ماه ها به دلیل کاهش حالت تهوع و افزایش هورمون های استروژن و پروژستورن احتمال افزایش میل جنسی در بانوان زیاد می شود. در این بخش از مقاله پوزیشن های متناسب با شرایط این ماه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پوزیش  قاشقی: این پوزیشن با شرایط بدنی بانوان باردار کاملاً متناسب بوده و مانع از اذیت شدن آنها می شود. در این روش زن به پهلو دراز کشیده و بدن خود را در حالت C جمع می کند. مرد با قرار گرفتن در پشت زن دور بدن او جمع می شود. این حالت جزء راحت ترین پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری است و می توانید از این روش تا پایان بارداری استفاده کنید.
  • پوزیشن Reverse Cow Girl: این پوزیشن که به پوزیشن دختر گاو باز نیز شهرت دارد می تواند مانع از فشار بر روی شکم شود. در این روش مرد به پشت دراز کشیده و زن بر روی او و به طرف انگشتان پای وی قرار می گیرد. اما به دلیل عدم پشتیبانی کمر ممکن است دچار درد در قسمت کمر شوید که در این حالت بهتر است هر چه سریعتر موقعیت خود را تغییر دهید.
  • پوزیشن ایستاده: در این روش زن روبروی دیوار به حالت ایستاده قرار می گیرد. مرد نیز به همین حالت پشت او می ایستد. این پوزیشن به دلیل این که هنوز شکم زیاد بزرگ نشده و فشار زیادی بر روی رحم وجود ندارد یکی از مناسب ترین پوزیش های نزدیکی در بارداری می باشد.
  • پوزیشن زن در بالا: در این روش زن می تواند بر روی مرد که دراز کشیده است قرار گرفته و روند نزدیکی را کنترل کند. در این روش به هیچ عنوان فشاری بر شکم زن باردار وارد نمی شود. این روش در ماه های پایانی قابل استفاده نیست؛ زیرا به دلیل بزرگ شدن شکم موجب ایجاد کمر درد در بانوان می شود.

پوزیشن سه ماه دوم بارداری

پوزیشن های 3 ماه سوم بارداری

در سه ماه سوم بارداری به دلیل بزرگ شدن شکم و احتمال بروز خستگی باید از پوزیشن هایی استفاده کنید که احتمال فشار بر شکم و کمر وجود نداشته باشد. برای آشنایی با مناسب ترین پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری در سه ماه سوم با ما در ادامه ی این متن همراه باشید.

  • پوزیشن زانو و پیشانی بر زمین: این پوزیشن یکی از مناسب ترین روش های نزدیکی در سه ماه سوم بارداری به حساب می آید. زیرا منجر به دخول عمیق شده و علاوه بر آن بر رحم و مثانه ی زن فشاری وارد نمی شود.
  • پوزیشن لبه تخت: در این روش زن در لبه تخت نشسته و به پشت می خوابد. پاهای وی بر روی زمین قرار خواهد گرفت. مرد روبروی زن نشسته و یا می ایستد. به دلیل این که وزن زن در این روش توسط تخت پشتیبانی می شود کمر وی دچار درد نخواهد شد.
  • پوزیشن روبرو: در این پوزیشن و روش نزدیکی در بارداری زن و شوهر به پهلو می خوابند. این پوزیشن که با عنوان پوزیشن V نیز شناخته می شود جزء روش هایی است که تا پایان دوره ی بارداری می توانید از آن استفاده کنید. در آن مرد پای خود را از روی پای همسرش در کرده و در حالت صمیمی کنار هم قرار می گیرند.

در سه ماه سوم بارداری احتمال دارد با استفاده ی هر کدام از پوزیشن های نزدیکی در بارداری دچار خونریزی و یا لکه بینی شوید. در این موارد به هیچ عنوان نگران نباشید؛ زیرا فشار وارد بر روی دیواره های رحم در ماه های پایانی زیاد است. این کار باعث کشیدگی در دیواره ها و حساس شدن آنها می شود. اما اگر خونریزی افزایش پیدا کند بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سلام واقعا نزدیکی تو دوران بارداری جایزه؟ حتی اگر از لحاظ پزشکی و علمی هم همونطور که تو مقاله بهش اشاره کردید مشکلی پیش نیاد ولی باز هم ریسکش نمی ارزه. حالا ۹ ماه جلوی خودتون رو نگه دارید. بابا!!!!!
والا ما اصلا جراتشو نداشتیم گفتیم به جنین آسیب میرسه چه دل و جراتی دارن ملت!
ماالان توی ماه ششم هستیم خداروشکر هیچ مشکلی هم بوجودنیومده فقط خانمم ترس از حموم رفتن زیادداره بخاطر سرماخودن،میترسه سرمابخوره
من ۲تا حاملگی داشتم،تمام ۹ماه رابطه داشتیم مثل قبل ازبارداری،فقط به شکم فشار نیاد
واقعا نمیشه من خودم چندبار در بارداریم اقدام کردم ولی نمیشه من الان ماه ششمم جرات ندارم
دیدگاهتان را بنویسید
5 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.