تحریریه سیس نی نی
0 نظر

چگونه استعداد کودکم را پرورش دهم؟

چگونه استعداد کودکم را پرورش دهم؟

مهمترين گام براي حمايت از استعداد کودک ، شروع به کار از سنين 2 الي 5 سال ميباشد در اين سن شما به راحتي ميتوانيد کشف کنيد فرزند شما در چه حيطه هايي استعداد بيشتري دارد، و اين با مطالعاتي که بر روي بسياري از کودکان در زمينه هاي مختلف انجام شده است، ثابت شده است. و از همان زمان شروع به آموزش به فرزند خود کنيد.

شروع زود هنگام

مهمترين گام براي حمايت از استعداد کودک ، شروع به کار  از سنين 2 الي 5 سال ميباشد در اين سن شما به راحتي ميتوانيد کشف کنيد فرزند شما در چه حيطه هايي استعداد بيشتري دارد، و اين با مطالعاتي که بر روي بسياري از کودکان در زمينه هاي مختلف انجام شده است، ثابت شده است. و از همان زمان شروع به آموزش به فرزند خود کنيد.

چگونه به فزندمان در بروز استعداد هايش کمک کنيم؟

يافتن محيط حمايتي براي استعداد فرزند به دور از هرگونه فشار توسعه باشد.

به کودک اطمينان لازم را بدهيد تا بتواند استعدادهاي خود را به دور از هر گونه ترس که احساس مي کند ادامه دهد حتي اگر آن استعداد ها براي او ناآشنا يا مطلوب باشد ، تمرين کند و پرورش دهد.
افزايش شانس موفقيت کودک در آينده در اين استعداد ، زيرا آنها تمرين را در سنين پايين شروع کردند و زمان کافي براي توسعه خود و مهارت هاي خود را داشتند.


توصيه هاي متخصص را دنبال کرده و بياموزيد

براي حمايت از استعداد کودک ، بايد مراقب دستورالعمل هاي لازم را از متخصصان متخصص در زمينه استعداد کودک به شما ارائه ميدهد توجه کنيد. اين تجربيات و دستورالعمل ها را مي توان با پيروي از برخي از درس هاي الکترونيکي مصور يا خواندن برخي از کتاب هاي تخصصي در همان زمينه بدست آورد. ، که به کودک اجازه مي دهد استعداد خود را پرورش داده و اسرار آن را همزمان ياد بگيرد.

 

تمرين هدفمند

براي توسعه يک استعداد ، بايد هميشه از آموزش مداوم ، عمدي و هدفمند براي پرورش و گسترش اين استعداد ها کمک گرفت، يعني بيرون آمدن از محدوده آسايش و تمرين در بين افراد با استعداد و متخصص و تشويق آن ها در زمينه ي تخصصشان و دادن انگيزه براي غلبه بر چالش ها و رسيدن به سطح مطلوب.

 


ارائه آنچه کودک براي تمرين استعداد خود نياز دارد

کودکان معمولاً بايد استعدادهاي خود را براي ارائه فرصت و حمايت مناسب از والدين خود درخواست کند ، به ويژه ، ارائه و قرار دادن تمامي امکانات لازم در زمينه اي که کودک در آن استعداد دارد الزامي است، مانند ابزارهاي نقاشي در صورتي که استعداد کودک در نقاشي باشد، يا ابزارهاي موسيقي اگر کودک تمايل به موسيقي و ريتم و ساير استعدادهاي مختلف دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.