تحریریه سیس نی نی
0 نظر

چگونه بچه دوقلو باردار شویم؟

چگونه بچه دوقلو باردار شویم؟

افسانه های زیادی در مورد چگونگی افزایش شانس داشتن دوقلوها وجود دارد. اگرچه روش های اثبات شده ای برای افزایش احتمال ابتلا به دوقلوها وجود ندارد، اما عوامل خاصی وجود دارد که می توانند این نوع از بارداری ها را محتمل تر کنند.

افسانه های زیادی در مورد چگونگی افزایش شانس داشتن دوقلوها وجود دارد. اگرچه روش های اثبات شده ای برای افزایش احتمال ابتلا به دوقلوها وجود ندارد، اما عوامل خاصی وجود دارد که می توانند این نوع از بارداری ها را محتمل تر کنند.

زمانی کودک دوقلو می شود که دو تخم جداگانه در رحم بارور شوند و یا وقتی یک تخمک بارور شده، به دو جنین تقسیم شود.

در حال حاضر داشتن دوقلوها نسبت به گذشته رایج تر است. براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، زایمان های دوقلوی در طول 40 سال گذشته تقریبا دو برابر شده اند.

انواع دوقلو:

دو نوع دوقلو وجود دارد:

دوقلوهای همسان: این نوع بارداری وقتی اتفاق می افتد که یک تخم بارور شده به دو جنین جداگانه تقسیم شود. این جنین ها مونوزژوتیک هستند، به این معنی که آنها دارای ژن های یکسان هستند. دوقلوهای همسان، هم جنس و بسیار شبیه به هم هستند.
دوقلوهای غیرهمسان: این نوع حاملگی زمانی اتفاق می افتد که در زمان لقاح دو تخمک در رحم وجود داشته باشد و اسپرم هر دو آنها را بارور کند. این جنین ها دو تخمکی یا دایزادونیک هستند، به این معنی که آنها ژن یکسان ندارند و ممکن است یک جنس نباشند.

چه چیزی احتمال دوقلوها را افزایش می دهد؟

عوامل مختلفی می تواند احتمال ابتلای زن به دوقلوها را افزایش دهد، این عوامل شامل:

1.  سابقه خانوادگی
اگر یک زن دارای سابقه خانوادگی در مورد دوقلوها باشد، شانس بالاتری دارد. سابقه خانوادگی دوقلوها در سمت مادر این احتمال را بیشتر از سابقه خانوادگی در سمت پدر افزایش می دهد. با این حال، این امر فقط درصورتی انجام می شود که برداشت بدون استفاده از درمان های باروری انجام شود.
برخی افراد معتقدند که دوقلوها می توانند از یک نسل انتقال پیدا کند، به این معنی که اگر یکی از پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود دوقلو داشته باشد، این شخص به طور بالقوه دارای دوقلو خواهد بود. با این حال، شواهد کمی برای تأیید این نظریه وجود دارد.
2. درمان باروری
 مهمترين عاملي كه شانس داشتن دوقلوها را افزايش مي دهد، استفاده از درمان هاي باروري است. انواع مختلف درمان باروری موجود، احتمال دوقلوها را از طرق مختلف افزایش می دهد.
انواع درمان باروری:
الف) برخی از داروهای باروری با تحریک تخمدان های زن کار می کنند، که بعضی اوقات می تواند باعث آزاد شدن بیش از یک تخمک شود. اگر اسپرم هر دو تخم را بارور کند، بارداری دوقلو اتفاق می افتد.
ب) لقاح آزمایشگاهی (IVF) همچنین می تواند شانس تصور دوقلوها را افزایش دهد.
متخصصان بهداشت و درمان، IVF را با استخراج تخمک زن و لقاح آنها با اسپرم دهنده را در آزمایشگاه برای تولید جنین انجام می دهند. سپس جنین بارور شده را به رحم زن منتقل می کنند.
برای افزایش احتمال موفقیت، متخصص بهداشت ممکن است بیش از یک جنین را در رحم قرار دهد. اگر هر دو جنین کاشته شود و با موفقیت رشد کند، بارداری دوقلوها رخ می دهد.
3.  سن
به گفته دفتر بهداشت زنان، زنانی که در سن 30 سال یا مسن تر هستند بیشتر احتمال دارد دوقلو باردار شوند. دلیل این امر این است که زنان در این سنین بیشتر از زنان جوان تر احتمال دارند در چرخه تولید مثل خود بیش از یک تخمک آزاد کنند. اگر اسپرم دو تخم جداگانه بارور کند، یک بارداری دوقلو رخ می دهد.
4.  قد و وزن
گزارش ASRM اعلام کرد که دوقلوهای غیرهمسان در زنان قد بلندتر یا سنگین تر کمی بیشتر از زنان ریز نقش دیده می شوند. دلایل این امر واضح نیست، اما ممکن است به دلیل تغذیه بهتر باشد. زنان با وزن بدن بیشتر ممکن است منابع بیشتری برای جنین در حال رشد در اختیار داشته باشند.

تغذیه ای برای دوقلو باردار شدن:

1. خوردن صدف توسط مرد و اسید فولیک توسط زن:
قبل اقدام، قرص اسید فولیک بخورید و همسر خود را تشویق کنید تا کمی صدف بخورد. افسانه ای در مورد صدف وجود دارد که بدون دلیل نیست؛ صدف روی زیادی دارد و این به تولید اسپرم کمک می کند.
هر چه اسپرم بیشتری داشته باشد احتمال آن بیشتر است که بتواند یک یا دو تخمک را بارور کند. بهتر است مردان 14 میلی گرم در روز مکمل بخورند. سبزیجات برگ سبز، غلات، نان، دانه ها و آرد نخودچی همگی از منابع عالی روی هستند.
2. شیر دادن:
زنان در دوران شیردهی به دلیل ترشح پرولاکتین احتمال دوقلو باردار شدن بیشتری را دارند.

بهترین راه برای باردار شدن دوقلو به طور طبیعی:

1. مصرف محصولات لبنی:
خوردن محصولات لبنی شانس بارداری دوقلو را پنج برابر می کند. برخی بر این باورند که این تنها محصولات لبنی نیست، بلکه هورمون های رشد موجود در شیر است که به داشتن دوقلو کمک می کند.
2.  سیب زمینی شیرین بخورید:
سیب زمینی شیرین وحشی تخمدان را تحریک می کند که باعث آزاد شدن بیش از یک تخمک برای تخمک گذاری می شود. بنابراین شانس شما برای داشتن دوقلو را افزایش می دهد.
3. قرص های کنترل بارداری را ترک کنید.
4. بین بارداری ها فاصله بدهید.

داشتن بهترین حالت رابط جنسی برای داشتن دو قلو:

  1. موقعیت ورود به عقب یا داگی
  2. حالت ایستاده
  3. موضع مبلغ
  4. پهلو به پهلو

مکمل های باروری برای باردار شدن دو قلو:

  1. مکمل های اسید فولیک
  2.  گونادوتروپین
  3.  پروژسترون

گیاهان باروری برای دوقلوها و دوقلو باردار شدن :

  1.  روغن پامچال شب
  2.  شیرین بیان
  3.  روغن بذر کتان:
  4.  کاساوا شیرین
  5. کوهوش سیاه
  6. گیاه پنج انگشت
  7. ریشه ماکا

بارداری دوقلو نیز خطراتی را در پی دارد از جمله، خطر ابتلا به:

  • تولد زودرس
  • وزن کم هنگام تولد
  • زایمان
  • ناتوانی در بدو تولد و شرایط مادرزادی بهداشتی مانند فلج مغزی و اوتیسم
  • پره اکلامپسی
  • دیابت در دوران بارداری
  • زایمان سزارین
  • استراحت مطلق در حین بارداری


 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.