تحریریه سیس نی نی
0 نظر

انتخاب بیمارستان برای زایمان

انتخاب بیمارستان برای زایمان

خانم ‌های باردار علاوه بر نیاز به یک پزشک و مامای خوب برای تنظیم و کنترل شرایط بارداری خود، باید بیمارستان مناسبی را برای زایمان پیدا کنند تا زایمان بی‌ خطر را تجربه کنند. در انتخاب بیمارستان برای زایمان عوامل زیادی تأثیرگذار هستند و همچنین تجربه زایمان برای همه بانوان هراس‌‌آور است؛ بنابراین انتخاب بیمارستان به این جهت اهمیت پیدا می‌کند. زایمان راحت در بیمارستان امروزه در روش‌های زیادی انجام می‌شود که باعث می‌شوند تا ترس از زایمان کمتر شده و همچنین زایمان راحت‌تری انجام شود.

انتخاب بیمارستان برای زایمان

خانم ‌های باردار علاوه بر نیاز به یک پزشک و مامای خوب برای تنظیم و کنترل شرایط بارداری خود، باید بیمارستان مناسبی را برای زایمان پیدا کنند تا زایمان بی‌ خطر را تجربه کنند. در انتخاب بیمارستان برای زایمان عوامل زیادی تأثیرگذار هستند و همچنین تجربه زایمان برای همه بانوان هراس‌‌آور است؛ بنابراین انتخاب بیمارستان به این جهت اهمیت پیدا می‌کند. زایمان راحت در بیمارستان امروزه در روش‌های زیادی انجام می‌شود که باعث می‌شوند تا ترس از زایمان کمتر شده و همچنین زایمان راحت‌تری انجام شود. در بیمارستان‌ها زایمان به دو روش سزارین و طبیعی انجام می‌شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

چه عواملی در انتخاب بیمارستان برای زایمان مؤثر هستند؟

هر بیماری با توجه به شرایط خاص خود بیمارستان مناسب را انتخاب می‌کند. اول از همه اینکه بیمارستانی که انتخاب شده است باید نزدیک‌ترین بیمارستان به محل زندگی بیمار باشد. خانم‌های باردار معمولاً در انتخاب بیمارستان برای زایمان سخت‌گیر هستند زیرا این امر برای آن‌ها اضطراب زیادی را به همراه دارد و اغلب بانوان با انتخاب بیمارستان و پزشک دلخواه خود، دلگرمی زیادی پیدا می‌کنند. بیمارستانی می‌تواند برای عمل زایمان مناسب باشد که خدمات زایمان مناسب و دلخواه خانم‌های باردار را ارائه دهد. امروزه با توجه بهبود شرایط درمانی در کشور، بانوان برای انتخاب بیمارستان در واقع یک لیست از بیمارستان‌های نزدیک به محل زندگی خود در اختیار دارند که این موضوع باعث می‌شود تا با احتمال بیشتری به خدمات دلخواه خود دست پیدا کنند.
 
 
 
 

بیمارستان‌ها باید خدمات زیر را برای زایمان راحت در بیمارستان ارائه دهند:

کاهش استرس و اضطراب خانم باردار
آماده‌سازی وی برای انجام عمل
قرار گرفتن بیمار در اتاق‌های مختلفی
داشتن پرستار و کارشناس مامایی با تجربه
آموزش به مادران در مورد شیردهی و سایر موضوعات
داشتن امکانات و لوازم مورد نیاز برای زایمان
امکان همراهی اعضای خانواده در هنگام زایمان
و...

 مشخصات یک بیمارستان خوب برای زایمان

مسائل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا یک بیمارستان به واسطه‌ی خدمات ارزنده‌ای که به بیماران ارائه داده است، در بین مردم شناخته شود و افراد همیشه از خدمات زایمان مناسب در این بیمارستان سخن می‌گویند. علاوه بر داشتن امکانات خاصی مثل تجهیزات مناسب اتاق عمل، داشتن اتاق‌های خصوصی و غیره، شرایط مناسب از نظر جغرافیایی و میزان آرامش‌بخش بودن بیمارستان برای بیمار هم یکی از مواردی است که در نظر گرفته می‎‌شود. دیوارهای بیمارستان باید رنگ دل‌نشین و آرامش‌بخشی داشته باشد و به نوعی بتواند از اضطراب فرد بکاهد. زایمان راحت در بیمارستان در صورتی به دست می‌آید که برای انجام آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته باشد. هر چقدر که مادر درد کمتری در هنگام زایمان تجربه کرده باشد، خاطره زایمان را بهتر توصیف می‌کند و این موضوع ارتباط مستقیم با رفتار پرستاران و سایر افرادی دارد که باید بیمار را برای عمل جراحی آماده بکنند. هر چقدر که کادر درمانی آرامش بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند فرآیند زایمان را کنترل کنند. در انتخاب بیمارستان برای زایمان معمولاً انتخاب بر اساس پزشک انجام می‌گیرد و افراد بیمارستانی را انتخاب می‌کنند که پزشک معالج‌ دوران بارداری‌شان در آن فعالیت داشته باشد تا بتواند عمل زایمان را با موفقیت انجام دهد.

اهمیت شرایط بهداشتی در انتخاب بیمارستان برای زایمان

بهداشت نقش زیادی را در سلامت انسان دارد و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای در خدمات زایمان مناسب پیدا می‌کند. تمیز بودن اتاق‌های بیمارستان و همچنین داشتن اتاق‌های آرام و راحت برای استراحت مادر و حتی آماده‌سازی قبل از عمل برای زایمان راحت در بیمارستان، نقش بسیار زیادی را بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی ایفا می‌کنند. علاوه بر تمیز بودن بیمارستان، از نظر تغذیه هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. بیمارستان باید دارای امکانات مناسب برای کودکانی باشد که زودتر از موعد به دنیا می‌‌آیند و باید برای مدت زمانی در داخل دستگاه قرار بگیرند. زایمان طبیعی و سزارین روش‌هایی هستند که بیشتر از روش‌های دیگر مثل زایمان در آب و غیره استفاده می‌شوند اما باید بدانیم که هر کدام از آن‌ها ضعف‌هایی دارند که قرار گرفتن در شرایط بیمارستانی مناسب می‌تواند تأثیرات مثبتی داشته باشد.
 
در بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی اتاق‌هایی برای بیماران در نظر گرفته شده است که با داشتن فضایی مناسب و زیبا راحتی بیشتری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در مواردی گزارش شده است که عدم رعایت اصول بهداشتی توسط کارکنان بیمارستان‌ها مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است و به همین دلیل این مهم باید در انتخاب بیمارستان برای زایمان در نظر گرفته شود.

در نظر گرفتن مسائل مالی در انتخاب بیمارستان برای زایمان

بیمارستا‌ن‌های دولتی همان‌طور که از اسم آن‌ها پیداست، توسط دولت اداره می‌شوند و به همین دلیل دارای امکانات زیادی مثل اتاق‌های لوکس و امکانات آماده‌سازی شرایط زایمان نیستند و زایمان‌های طبیعی در این بیمارستان‌ها با قیمت‌های مناسبی انجام می‌شوند که تقریباً رایگان هم به حساب می‌آیند. بیمارستان‌های خصوصی دارای امکانات بیشتری هستند و برای زایمان راحت در بیمارستان امکانات ویژه‌ای را فراهم می‌آورند که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. هزینه عمل زایمان برای اکثر خانواده‌ها یکی از مسائل اصلی در انتخاب بیمارستان به حساب می‌آید که در واقع کسانی که از تمکین مالی بیشتری برخوردار هستند بیمارستان‌های خصوصی را انتخاب می‌کنند اما نکته مثبت این است که کسانی که دارای بیمه تکمیلی هستند می‌توانند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کرده و از امکانات آن استفاده نمایند. البته امکاناتی مثل اتاق زایمان هم در این بیمارستان‌های خصوصی هزینه‌های اضافی در پی دارد.
 
برای رسیدن به خدمات مناسب زایمان لازم نیست که حتماً هزینه‌ی زیادی صرف شود، زیرا می‌توان با هزینه کم هم زایمان خوبی را انجام داد. در واقع هدف اصلی به دنیا آمدن فرزند خانواده در صحت و سلامت کامل است و اینکه مادر هم از شرایط خوبی برخوردار باشد که این موارد بدون داشتن اتاق مستقل برای هر بیمار هم قابل اجرا است.
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.