تحریریه سیس نی نی
0 نظر

آیا کرونا بر غربالگری کودک تاثیر میگذارد؟

آیا کرونا بر غربالگری کودک تاثیر میگذارد؟

غربالگري ها و معاينات بهداشتي هنوز براي نوزادان جديد در طول همه گيري COVID-19 مهم است.

غربالگري ها و معاينات بهداشتي هنوز براي نوزادان جديد در طول همه گيري COVID-19 مهم است. غربالگري ها و معاينات بهداشتي مي تواند به خانواده ها کمک کند تا تصميمات آگاهانه اي در مورد نحوه محافظت از خود بگيرند. همه‌گيري COVID-19 نبايد بر توانايي انجام غربالگري معمول نوزادان تأثير بگذارد. با اين حال، ممکن است پس از بازگشت نتايج غربالگري نوزاد ، اقدامات احتياطي بيشتري براي آزمايشات بعدي انجام شود.

 

غربالگري نوزادان، يک غربالگري بهداشتي مهم براي نوزادان

غربالگري نوزادان نقشي حياتي در زندگي کودکان و والدين دارد با وجود همه گيري ويروس کرونا  بازهم انجام اين امر بسيار طبيعي و الزامي ميباشند غربالگري نوزاد صحت و سلامت فرزند را نشان ميدهد که بسيار موضوع مهمي ميتواند باشد غربالگري لکه هاي خوني، شنوايي و.. کته هاي قابل توجهي است و انجام آن نيز الزامي مي باشد.
اگر نتيجه ي غربالگري فرزند شما مثبت باشد و نياز به درمان و يا نياز به پيگيري داشته باشد نگران نباشيد با پيروي سريع و آزمايش ها ممکن و يا درمان هاي لازم و مراجعه به متخصصين مراقبت هاي بهداشتي اين مشکل بر طرف ميشود.
ترس درمورد ابتلا به بيماري کوييد 19 هنگام غربالگري نيز طبيعي ميباشد اما با دستور ها و مراقبت هايي که متخصص و يا دکتر شما ارائه ميدهد محاظت از خود و فرزندتان را تا چندين برابر افزايش ميدهد.
در اينجا چند مرحله براي پيشگيري هاي ايمن نتايج غربالگري نوزادان در طول همه گيري COVID-19 آورده شده است:
  • به سرعت دستورالعمل ها را براي آزمايش بعدي دنبال کنيد
  • از محل آزمايش بعدي در مورد فرآيندهايي که بايد آگاه باشيد براي محدود کردن خطر قرار گرفتن خانواده در معرض COVID-19 بپرسيد.
  • به سرعت با يک متخصص تماس بگيريد تا در صورت نياز در مورد درمان سوال کنيد.
  • از متخصص در مورد مراحل محدود کردن خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 در کلينيک تخصصي سؤال کنيد
  • هنگام تماس با ارائه‌دهنده مراقبت‌هاي بهداشتي نوزاد، در اينجا چند سؤال وجود دارد که بايد بپرسيد تا بفهميد چگونه خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 را محدود کنيد:
  • دفتر شما چه فرآيندهايي براي محدود کردن خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 دارد؟
  • مطب يا آزمايشگاه چه محافظت هايي براي کساني که نياز به آزمايشات بعدي دارند در نظر گرفته است؟
  • آيا امکان نوبت دهي از راه دور وجود دارد؟
  • آيا براي مديريت سلامت نوزاد به دارو يا نسخه اي نياز است؟ آيا مي توانيد اين نسخه را سفارش دهيد يا دوباره پر کنيد تا خانواده آماده ماندن در خانه شوند؟

نتیجه گیری

ما همچنان در مورد COVID-19 و نحوه ايمن ماندن بيشتر مي آموزيم، بنابراين مطلع شدن از راهنمايي هاي به روز مفيد است. ارائه دهندگان مراقبت هاي بهداشتي و ساير متخصصان بهداشتي اينجا هستند تا از خانواده ها حمايت کنند، زيرا همه با هم در همه گير COVID-19 نقش آفرين مي باشند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.