تحریریه سیس نی نی
1 نظر

انواع تزئینات سیسمونی

انواع تزئینات سیسمونی

جشن سیسمونی یکی از جشن هایی است که ایرانی ها برای ورود فرزند اول می گیرند

جشن سیسمونی یکی از جشن هایی است که ایرانی ها برای ورود فرزند اول می گیرند در این جشن وسایل سیسمونی نوزاد را به زیباترین شکل ممکن تزیین می کنند. تزیین وسایل سیسمونی شامل تزیین کامل اتاق کودک و وسایل او مانند تزیینات پوشاک و وسایل بهداشتی، تزیین سرویس خواب کودک و ... می باشد.

تزیینات سیسمونی با نمد

تزیینات سیسمونی با نمد

نمدهای رنگی از جمله وسایلی هستند که در تزیینات کاربرد زیادی دارند از این نمدها با رنگ های متفاوت می توان برای تزیینات سیسمونی و اتاق کودک استفاده کرد و یا می توان با استفاده از این پارچه های نمدی، سیسمونی نمدی تهیه کرد، تزیینات نمدی را می توان برای اتاق دختر و پسر به کار برد.

اگر می خواهید که تزیینات نمدی را انجام دهید بهتر است وسایل کوچکی مانند پاپوش و بالش و مانند این ها را به صورت نمدی درست کنید.

البته با نمد می توان علاوه بر تهیه وسایل نوزاد تزیینات دیگر نیز انجام داد مثلا می توان آویزهای نمدی زیبا درست کرد و آن را به در و دیوار اتاق نوزاد آویز کرد و یا اینکه می توان با عروسک های نمدی زیبا فضای اتاق را تزیین کرد.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصدتان تزیینات سیسمونی با استفاده از نمد است تزیینات را متناسب با جنسیت نوزاد (دختر و یا پسر) انجام دهید. این پارچه های نمدی تنوع رنگی زیادی دارند و می توان با استفاده از طرح های زیبا تزیینات نمدی زیبایی را ایجاد کرد.

سیسمونی دخترانه نمدی

یکی از وسائل تزئینی برای اتاق کودک یا بهتر بگوییم اتاق نوزاد، استفاده از تزئینات نمدی می باشد. سیسمونی دخترانه و پسرانه در این بخش چند نمونه کار از سیسمونی نوزاد نمدی ارائه کردیم تا با آن آشنا شوید و زیبایی که در تزئینات اتاق کودک دلبندتان میتواند ایجاد کند را ببینید. سیسمونی دخترانه نمدی بیشتر با رنگ های شاد مثل صورتی، بنفش و یاسی کار می شود و البته محدودیتی برای رنگ سیسمونی پسرانه نیز ندارد ولی معمولا این مدل رنگ ها برای سیسمونی دخترانه نمدی بهتر جلوه می کند و طرفدار بیشتری دارد.

سیسمونی دخترانه نمدی

سیسمونی پسرانه نمدی

برای مشاهده یک نمونه از سیسمونی پسرانه نمدی نیز یک نمونه کار ارائه میکنیم و همانطور که گفتیم رنگ آبی، طوسی و... بیشتر برای سیسمونی پسرانه بکار میرود و برای تهیه سیسمونی پسرانه نمدی با ترکیب رنگ نمونه زیر کار زیبایی می باشد.

سیسمونی پسرانه نمدی

چیدمان وسایل سیسمونی نوزاد

چیدمان وسایل سیسمونی نوزاد

برای تزیینات سیسمونی و چیدمان می بایست به تم رنگی وسایل حتما توجه شود زیرا با استفاده از تم رنگی که در وسایل سیسمونی وجود دارد می توان به بهترین شکل ممکن آن ها را کنار هم چید و تزیین نمود بهتر است برای نوزادتان رنگ های شاد را انتخاب کنید و رنگ انتخابی متناسب با جنسیت نوزاد باشد. وسایل سیسمونی را درست و هر کدام را درجای مناسب خود بچینید و از پراکندگی جلوگیری کنید و برای اینکه تزیینات سیسمونی شما زیبا جلوه کند تزیین دیوارهای اتاق نوزاد را فراموش نکنید.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: آیا از تأثیر رنگ های شاد سیسمونی بر روحیه نوزادان اطلاع دارید؟


چیدمان وسایل سیسمونی درون کمد

برای اینکه وسایل سیسمونی شما جذابیت و زیبایی خود را داشته باشد قبل از تزیین این وسایل مرتب بودن آن ها مهم است، وسایل سیسمونی باید به صورت اصولی چیده شود مثلا سعی کنید کمدی را برای نوزاد انتخاب کنید که قفسه های بیشتری داشته باشد تا به راحتی وسایل را در آن جای دهید و از بهم ریختگی جلوگیری شود و یا می توانید از شلف های دیواری استفاده کنید که علاوه بر کاربردی بودنشان جنبه تزیینی و زیبایی نیز دارند.

تزیین انواع وسایل مورد نیاز برای سیسمونی

تزیین انواع وسایل مورد نیاز برای سیسمونی

برای اینکه وسایلی که برای سیسمونی نوزادتان خریداری کرده اید را به شیوه های خاص و زیبا تزیین کنید می بایست در زمان تزیین نیز مطابق با جنسیت نوزاد این کار خلاقانه را انجام دهید ابتدا در زمان تهیه سیسمونی می بایست به رنگ آن توجه ویژه ای داشته باشید و می بایست رنگ ها را درست در کنار هم ست کنید.

یکی از وسایل مهم در سیسمونی پوشاک است که به وسیله آن می توانید ایده های جالبی برای تزیین داشته باشید، تزیینات سرویس بهداشتی از مواردی است که در جشن سیسمونی به آن توجه زیادی می شود و می توان طرح ها و ایده های زیادی برای تزیین این وسایل پیدا کرد.

یک ایده جالب برای تزیینات سیسمونی، تزیین کیک پوشکی است و یا اینکه می توانید پوشک نوزاد را به شکل های مختلفی مانند موتور و یا حیوانات در اورید این نوع تزیینات خلاقه بسیار خاص و زیبا هستند.

تزیین سرویس خواب و اسباب بازی نوزاد دختر و پسر

سرویس خواب از وسایل ضروری اتاق نوزاد است که فضای زیادی از اتاق کودک را به آن اختصاص می دهند لذا از آنجا که این وسایل بیشتر به چشم می آیند بهتر است در جشن سیسمونی این وسایل تزیینات خاصی داشته باشند،  مثلا کمد نوزاد را می توان با استفاده از اسباب بازی هایش به زیبایی تزیین کرد.

تزیینات سیسمونی پسرانه

تزیینات سیسمونی پسرانه

ابتدا برای تزیین سیسمونی پسرانه بهتر است از سرویس خواب شروع کنیم می بایست برای نوزاد پسر از سرویس خوابی استفاده کنید تا از نظر طرح و رنگ ساده باشد تا بتوانید از روش هایی دیگر برای تزیین اتاق استفاده کنید و مجبور نباشید براساس سرویس خواب تزیینات را انجام دهید و حتما در نظر داشته باشید در انتخاب تخت برای نوزاد پسرتان ایمنی را رعایت کنید.

حال برای اینکه بتوانیم سیسمونی پسرتان را به زیبایی چیده و تزیین کنید رنگ دیوارها نیز مهم است و رنگی را انتخاب کنید که از نظر روانشناسی بر رفتار و اخلاق کودک نیز تاثیر گذار باشد معمولا پسربچه ها در مقایسه با دختر بچه ها بازیگوش تر هستند لذا بهتر است برای دیوارهای اتاق او از رنگ های سرد استفاده شود؛ رنگ هایی مانند سبز، آبی، بنفش تیره، این رنگ ها آرامش بخش هستند.

سپس می توانید در زمان تزیینات از رنگ های گرم استفاده کنید به این طریق اتاق نوزاد شما دیگر کسل کننده نمی شود و به این طریق علاوه بر اینکه می توانیم برای تزیین اثاث و سیسمونی ایده های جالبی داشته باشیم از طرفی هم جنبه تربیتی کودک را نیز در نظر گرفته ایم.

تزیین سیسمونی و اتاق نوزاد پسر با استفاده از بادکنک و کاغذ رنگی

نوزاد در ماه های اول تولد بازی با بادکنک برایش سرگرم کننده است می توانید بادکنک هایی را به اشکال مختلف تزیین کنید و آن را در اتاق پسرتان و در کنار وسایل سیسمونی او از جمله تخت و کمد دیواری آویز کنید و به این طریق بدون این که هزینه زیادی را پرداخت کرده باشید می توانید کودکتان را سرگرم کنید.

تزیین سیسمونی دخترانه

تزیین سیسمونی دخترانه

طرح و مدل وسایل سیسمونی دخترانه و پسرانه با هم فرق دارد رنگ هایی که برای سیسمونی دختر به کار می رود تنوع بیشتری دارد، برای اینکه بتوانید تزیین سیسمونی دختر را به زیبایی انجام داد بهتر است به رنگ سرویس خواب نوزاد توجه کنید، از طریق رنگ و طرح سرویس خواب می توان به راحتی طرح های دخترانه و زیبا برای تزیین سیسمونی نوزاد به کار برد و با کمی خلاقیت اتاقی دلنشین و زیبا را برای کودکتان تزیین کنید.

می توانید با استفاده از کاغذهای رنگی متناسب با رنگ سرویس خواب و کمد نوزاد اطراف آن را تزیین کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
کاش داخل سایت آموزش ساخت هچین وسایلی رو هم بزارید. ممنونم مونا موحد
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.