تحریریه سیس نی نی
0 نظر

قبل از زایمان چه اقداماتی باید انجام شود

قبل از زایمان چه اقداماتی باید انجام شود

زایمان طبیعی بدون بهره بردن از هیچ دارویی کار مشکلی است حتی اگر شخص آموزش هایی به جهت راحت تر شدن...


زایمان طبیعی بدون بهره بردن از هیچ دارویی کار مشکلی است حتی اگر شخص آموزش هایی به جهت راحت تر شدن زایمان دیده باشد باز هم تاثیر چندانی نخواهد داشت. واضح و مبرهن است که هر چه زایمان طبیعی در شرایط بهتر و دخالت کمتر انجام شود بهبودی سریع تری را به دنبال خواهد داشت. به منظور دست یابی به این شرایط لازم است تا پیش از انجام زایمان آمادگی های لازم را کسب کنید. حال آن که قبل از زایمان چه اقداماتی باید انجام شود را به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.


درد انقباض ها را کم کنید

درد انقباض ها را کم کنید

 

شاید برایتان جالب باشد که اگر به درد زایمان پاسخ مناسبی دهید می توانید زایمان راحت تری را تجربه کنید. اولین و مهم ترین چیز هنگام زایمان که می تواند کمک بسزایی به مادر داشته باشد این است که نترسد، دلیل آن این است که اگر شخص احساس ترس داشته باشد بدن به این احساس واکنش نشان داده و مغز فرمان انقباض ماهیچه ها را صادر می کند در نتیجه ماهیچه های رحم در نگه داشتن نوزاد مستعد می شوند و همین امر بیرون کشیدن نوزاد را با مشکل مواجه می کند پس می توان گفت یکی از اقدامات قبل از زایمان شجاع بودن است.

آمارها نشان داده است که هر چه مادر در زمان زایمان آرام تر باشد، جنین مقاومت کمتری را برای خروج نشان می دهد. تمریناتی برای این موضوع وجود دارد که برای سه ماهه ی اول بارداری مناسب است، مادرمی تواند به کمک پزشک مربوطه این تمرینات را انجام دهد.

پیاده روی کنید

هرچه مادر بیشتر پیاده روی کند زایمان راحت تری را پشت سر خواهد گذاشت. اگر به تازگی باردار شده اید و می خواهید برای آینده خود برنامه ریزی کنید تا زایمان موفقی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم پیاده روی را فراموش نکنید. بهتر است از همان ابتدای بارداری روزانه 30 دقیقه به پیاده روی بپردازید، یا می توانید به جای پیاده روی از رکاب زدن روی دوچرخه ی ثابت نیز استفاده کنید، البته دقت داشته باشید که تا زمانی باید به رکاب زدن ادامه دهید که ضربان قلب شما بالا برود.
یکی دیگر از اقدامات قبل از زایمان انجام حرکات کششی به خصوص در نواحی مفاصل ران است، بدین منظور می توانید دو بار در هفته را به انجام ورزش یوگا بپردازید تا هم به آرامش روحی برسید و هم این که حرکات کششی انجام داده باشید.

حرکات اسکات انجام دهید

حرکات اسکات انجام دهید

 

ممکن است تصور شما از زایمان چیزی باشد که در فیلم ها دیده اید یعنی مادر پس از این که به بیمارستان رفت روی تخت زایمان رفته تا نوزاد به دنیا بیاید این موضوع برای کسانی است که از اقدامات قبل از زایمان چیزی نمی دانند، اما در حقیقت شما می توانید با با انجام یکسری از کارها به معلومات و اقدامات قبل از زایمان خود بیافزایید، به طور مثال با انجام حرکات اسکات می توان به باز شدن لگن و قرار گرفتن جنین در بهترین حالت کمک کرد.

ورزش کگل انجام دهید

زایمان طبیعی اگر با اقدامات قبل از زایمان طبیعی همراه نشود می تواند برای مادر و حتی جنین بسیار سخت تلقی شود، بایستی واژن برای این موضوع آمادگی کامل پیدا کند، به همین منظور به شما پیشنهاد می شود از انجام ورزش کگل غافل نشوید. حتی می توانید برای تمرین بیشتر هنگام ادرار چندین بار ادرار خود را نگه دارید در چنین حالتی که شما روی نگه داشتن ادرار خود تمرکز کرده اید در واقع به قوی تر شدن ماهیچه های نواحی تناسلی کمک کرده اید.

پزشک مناسب انتخاب کنید

هنگامی که قصد دارید در رابطه با بارداری و زایمان خود پزشک انتخاب کنید بهتر است از تجربیات سایر مادران بهره ببرید زیرا با پرس و جو از دیگران می توانید مجرب ترین پزشک را برگزینید، لازم به ذکر است که اگر پزشک شما با مهارت باشد حتما به شما گوشزد خواهد کرد که قبل از زایمان چه اقداماتی باید انجام شود پس در انتخاب پزشک دقت کنید.

ساک بیمارستان را ببندید

شاید بسیاری از مادران از اهمیت این موضوع غافل شوند، اما یکی از مهم ترین اقدامات قبل از زایمان آماده کردن ساک بیمارستان است. در روزهای پایانی بارداری باید به نوزاد و اولویت های آن مثل پوشک، لباس زیر، سرهمی، شیشه شیر و... بیش از پیش اهمیت داد.
تا به این جا بیشتر درباره ی اقدامات قبل از زایمان طبیعی برای شما صحبت کردیم بهتر است اندکی نیز در خصوص زایمان سزارین و اقدامات آن بگوئیم.

شرکت در کلاس های آمادگی انجام عمل سزارین

شرکت در کلاس های آمادگی انجام عمل سزارین

 

اکثر بیمارستان ها برای مادرانی که قصد انجام عمل سزارین دارند کلاس هایی را تدارک می بینند، هدف از برگزاری این کلاس ها آموزش نکات و مسائل مهم برای زایمان است توصیه می شود حتما در این کلاس ها شرکت کنید زیرا نه تنها اقدامات لازم قبل از زایمان طبیعی بلکه نکاتی را برای پس از زایمان نیز بازگو می کنند.

مصرف مواد غذایی مناسب و مغذی 24 ساعت پیش از انجام عمل

بهتر است 24 ساعت پیش از زایمان از از مواد غذایی مغذی و مناسب استفاده کنید، بهتر است از خوردن غذاهای سنگین و فست فود خودداری کنید و به جای آن از میوه و سبزیجات استفاده کنید.


   شاید برایتان جالب باشد: نکاتی جهت آمادگی رحم برای بارداری


دوش گرفتن قبل از انجام عمل سزارین

همانطور که می دانید زایمان سزارین در دسته ی عمل های باز قرار دارد و رعایت نکات بهداشتی بسیارحائز اهمیت است، پس توصیه می شود حتما پیش از انجام عمل سزارین دوش بگیرید زیرا هم نظافت را رعایت کرده اید و هم این که با آرامش و روحیه ی بهتر برای زایمان آماده خواهید شد.

درخواست از پزشک برای انجام بی حسی موضعی

صدای شنیدن اولین گریه ی نوزاد می تواند لحظه ای شگفت انگیز برای هر مادری باشد، پس اگر قصد زایمان سزارین دارید بهتر است حتما پیش از انجام عمل با پزشک خود در خصوص بیهوشی صحبت کنید زیرا بسیاری از پزشکان برای مادران سزارینی به جای بی حسی موضعی از بیهوشی استفاده می کنند.لازم به ذکر است که گاهی وضعیت به خصوص مادر باعث می شود که پزشک از بیهوشی عمومی استفاده کند به همین جهت است که می گوییم پیش از اقدام با پزشک خود مشورت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.