تحریریه سیس نی نی
0 نظر

نکاتی جهت آمادگی رحم برای بارداری

نکاتی جهت آمادگی رحم برای بارداری

کی از مهم ترین اندام ها برای بارداری رحم است که باید حتما قبل از اقدام به بارداری به آن توجه کرد و آن را تقویت کرد تا آمادگی باردار شدن را داشته باشد

یکی از مهم ترین اندام ها برای بارداری رحم است که باید حتما قبل از اقدام به بارداری به آن توجه کرد و آن را تقویت کرد تا آمادگی باردار شدن را داشته باشد. در مورد رحم زنان باید گفت که این اندام از غدد متعددی تشکیل شده است که البته ماهیچه های نرمی نیز دور و اطراف رحم را گرفته اند و یک فضای بسته را تشکیل داده اند.

منقبض شدن ماهیچه ی رحم هنگام زایمان، ارگاسم و یا عادت ماهانه می تواند باعث درد هایی برای خانم ها شود که نگران کننده نیست و پس از گذشت مدت زمان به روال عادی باز خواهد گشت. وظیفه ی رحم در اندام بانوان نگهداری تخمک هایی است که توسط اسپرم مرد بارور شده است و به همین خاطر است که نقش اساسی را در بارداری زن ایفا می کند. وزن رحم بانوان بین 30 تا 100 گرم متغیر است که می تواند در افراد مختلف متفاوت جلوه کند. باید بدانید اولین محل قرار گیری جنین در رحم است و این محل می تواند بر روی جنین بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

آمادگی رحم برای بارداری

البته رحم زنان دارای قابلیت انعطاف پذیری نیز هست و می تواند ابعاد خود را با ابعاد جنین مطابقت دهد و بزرگ و بزرگ تر شود. با توجه به تمام مسائلی که گفته شد اهمیت تقویت رحم قبل از بارداری را می توان به صورت عمیق تر متوجه شد.

باید بدانید یکی از مهم ترین دلایل تقویت رحم قبل از بارداری جلوگیری از سقط جنین است زیرا هر ساله بسیاری از زنان جنین خود را بخاطر مشکلات رحمی از دست می دهند و این موضوع می تواند بسیار بر روحیه ی افراد تاثیر گذار باشد. البته سقط جنین نه فقط بخاطر مشکلات رحمی بلکه به دلیل بیماری های دیگری همچون لوپوس، سیالک، مشکلات هورمونی و ... می تواند به وجود بیاید که حتما باید قبل از اقدام به بارداری آنها را چک کرد و در صورت خطرناک بودن آنها را درمان کرد.

ما در این مقاله قصد داریم نکاتی برای آمادگی رحم برای بارداری را برای شما شرح دهیم تا شما بتوانید از این نکات قبل از بارداری استفاده کنید و از مشکلات احتمالی که ممکن است برای شما پیش بیاید جلوگیری کنید.


شاید برایتان جالب باشد: آنچه بعد از تصمیم به بارداری باید انجام داد


تقویت رحم به وسیله ی تغذیه مناسب

یک رژیم غذایی مناسب می تواند باعث تنظیم هورمون ها در زنان شود و همچنین باعث تقویت رحم نیز خواهد شد. باید به این نکته اشاره کنیم که بعضی از ویتامین ها مثل ویتامین C نیز هستند که می توانند در تقویت رحم و تنظیم هورمون ها قبل از بارداری به شما کمک کنند. تاثیر ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان ها می تواند حرکت اسپرم ها را داخل بدن زیاد کند و خیال شما را از هرگونه مشکل و نقصی که ممکن است برای جنین به وجود بیاید راحت کند پس حتما در طول دوران بارداری از این نوع ویتامین ها البته زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

باید گفت راه حل های ارائه شده برای تقویت رحم از گذشته تاکنون شامل موارد زیادی می شود و هر کشوری نیز با توجه به نوع آب و هوای آن شهر و عقاید سنتی این راهکار ها را ارائه کرده است؛ مثلا در ایران در گذشته تا به امروز برای تقویت رحم از روش های سنتی استفاده می شود مثلا استفاده از برگ های سبز برای تقویت رحم و یا مصرف تخم مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات به طور مرتب و روزانه بسیار توصیه می شود. یا در کشور چین با توجه به طب افراد از ترکیب عسل و دارچین برای تقویت رحم استفاده می شود.

تقویت رحم به وسیله ورزش

تقویت رحم به وسیله ورزش

ورزش کردن منظم می تواند تاثیرات بسزای مثبتی بر رحم بگذارد و باعث تقویت رحم و آماده سازی آن برای تخمک گذاری شود. البته در اغلب موارد به خانوم هایی که قصد بارداری را دارند ورزش هایی مثل یوگا پیشنهاد می شود که بسیار برای آن ها مفید خواهد شد. از دیگر تاثیرات ورزش بر بدن زنان کنترل وزن آن ها است که این کنترل وزن نیز می تواند به آنها در آماده سازی رحم برای بارداری تاثیر گذار باشد.

حتما در طی دورانی که قصد دارید باردار شوید به این نکات توجه کنید و حتما به مراقب سلامتی خود بیشتر از قبل باشید مثلا روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا آب کافی به بدن شما برسد و از تغذیه های نامناسب و از غذاهای ناسالم دوری کنید تا بتوانید دوران بارداری مناسبی داشته باشید و جنین سالمی را پرورش دهید. وزرش های هوازی مثل پیاده روی روزانه، شنا، دوچرخه سواری را نیز فراموش نکنید که این ورزش ها هم بسیار راحت هستند و هم می توانند بسیار برای شما مفید باشند و بدن شما را آماده ی تخمک گذاری کنند.

تقویت رحم به وسیله معاینات پزشکی

یکی دیگر از راه های تقویت رحم معاینات پزشکی است که می تواند بسیار مهم جلوه کند. حتما قبل از اینکه اقدام به بارداری کنید به پزشک عمومی مراجعه کنید و از عدم وجود عفونت های رحمی و یا دیگر بیماری ها مطمئن شوید تا بعدا دچار مشکلات بزرگتری نشوید. اگر متوجه شدید که دچار چنین مشکلاتی شده اید حتما در صدد درمان بربیایید و سپس اقدام کنید. این معاینات می تواند تاثیرات بسزایی بر سلامت جنین شما داشته باشد. بعضی از این بیماری ها توسط قرص های ویتامین و یا طول درمان و یا ورزش های مناسب درمان می شوند اما بعضی از آنها نیاز به معالجات جدی تر داشته و زمان بر نیز خواهند بود.

تقویت رحم توسط جلوگیری از مصرف دارو و سیگار

سیگار کشیدن می تواند هم در زنان و هم در مردان تاثیرات منفی بر روی بارداری و سلامت جنین بگذارد پس حتما قبل از اینکه اقدام به بارداری کنید از کشیدن سیگار و یا انواع دیگر دخانیات جلوگیری کنید. مصرف دارو های غیر ضروری و همچنین دارو هایی که برای بارداری مضر است نیز یکی از مواردی است که باید قطع شود و افراد حتما باید به آن توجه کنند زیرا دارو می تواند تاثیر مستقیم بر جنین بگذارد و جنین را دچار آسیب های جدی کند و البته رحم را نیز ضعیف کرده و باعث شود در بعضی مواقع عملیات تخمک گذاری به درستی انجام نشود. پس حتما به با نظر پزشک مصرف داروها را قطع یا آن ها را جایگزین کنید تا بتوانید یک بارداری بی خطر داشته باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.