تحریریه سیس نی نی
0 نظر

4 تمرین عالی برای کودک پرانرژی شما

4 تمرین عالی برای کودک پرانرژی شما

ورزش براي همه بدون استثنا مهم است! بسياري از مزاياي آن تنها به بزرگسالان محدود نمي شود ، بلکه شامل کودکان و حتي نوزادان نيز مي شود. وقتي صحبت از ورزش و حرکت مي شود ، هرگز براي انجام اين کار زود نيست ، زيرا همه مي توانند ورزش کنند ، از جمله نوزادان. تنها تفاوت اين است که هر فرد با توجه به سن و توانايي هاي خود ورزش مي کند.

ورزش براي همه بدون استثنا مهم است! بسياري از مزاياي آن تنها به بزرگسالان محدود نمي شود ، بلکه شامل کودکان و حتي نوزادان نيز مي شود. وقتي صحبت از ورزش و حرکت مي شود ، هرگز براي انجام اين کار زود نيست ، زيرا همه مي توانند ورزش کنند ، از جمله نوزادان. تنها تفاوت اين است که هر فرد با توجه به سن و توانايي هاي خود ورزش مي کند.

براي نوزادان ، ورزش را مي توان بخشي از نمايشي دانست که آنها بيش از هر چيز ديگري دوست دارند. بازي هاي مبتني بر حرکت ،  افزايش مهارت هاي حرکتي را در کودکان تقويت مي کند و توانايي هاي تمام نقاط بدن را افزايش مي دهد، اين دقيقاً همان کاري است که ورزش انجام مي دهد. بنابراين ، مي توان گفت که انجام برخي از تمرينات بر اساس بازي سرگرم کننده يکي از مواردي است که زمان کودکان را با چيزي مفيد و در عين حال سرگرم کننده پر مي کند.

 

کودک سالم ، کودک فعال است!

نوزادان به حرکت فيزيکي مداوم نياز دارند. آنها پرانرژي و سرزنده هستند و تمايل زيادي به تفريح و سرگرمي بيشتر دارند. در جايي که فعاليت کودکان نشانه رشد و نمود مناسب آنها است ، يک کودک فعال که عاشق حرکت و ورزش است ، مطمئناً کودک سالمي است و همچنين از طريق بازي حرکتي فرصتي براي توسعه يادگيري و کشف مهارت هاي خود به دست مي آورد.

 


ورزش مفرح

چندين بازي حرکتي وجود دارد که مي توان آنها را تمرينات ورزشي مناسب براي نوزادان دانست و در زير به برخي از آنها اشاره مي کنيم. اگر مادر يک نوزاد هستيد ، مي توانيد آنچه را که بيشتر مناسب شماست براي گذران اوقات سرگرم کننده و مفيد با فرزند خود امتحان کنيد:

  • ورزش نشسته: وقتي فرزند شما به سني مي رسد که او ميواند به راحتي سرش را تکيه دهد و در حالي که به پشت دراز کشيده است ، دستان خود را بگيريد و به آرامي او را به سمت خود بکشيد تا بنشيند ، و او را به حالت خوابيده برگردانيد و اين کار را تکرار کنيد. اين تمرين سرگرم کننده چندين بار در روز به تقويت عضلات شکم و تحريک تعادل نوزاد کمک مي کند.
  • ورزش دوچرخه: پاهاي کودکتان را در حالي که به پشت دراز کشيده است طوري بچرخانيد که انگار دوچرخه سواري مي کند و تا زماني که به او خوش مي گذرد به ورزش خود ادامه دهيد ، زيرا اين کار به افزايش انعطاف پذيري ، تقويت مهارت هاي حرکتي و پاها ، باسن و زانو را تقويت ميکند و در حين انجام اين تمرين ، برخي از صداهاي سرگرم کننده را انجام دهيد تا سرگرم کننده تر براي کودکان باشد.
  • ورزش نوردي: نوزاد شما مي تواند از شکم به پشت بچرخد زماني که به ماه چهارم برسند ، اما در ماه پنجم مي تواند از پشت به شکم بچرخد. شما مي توانيد با انجام يک تمرين سرگرم کننده و مفيد که به تقويت عضلات شکم کمک مي کند ، به او در انجام اين کار کمک کنيد و از اين توانايي استفاده کنيد. در جايي که تمرين مي طلبد با ايجاد يک اسباب بازي کوچک در جلوي خود در حالي که روي شکم دراز کشيده است ، به فرزند خود انگيزه دهيد تا غلت بزند ، بنابراين سعي مي کند با تغيير وضعيت خود به آن برسد ، و هنگامي که به اسباب بازي مي رسد ، آن را حرکت دهيد تا تلاش کند. دوباره و همينطور تا زماني که او همچنان به چرخش و چرخش ادامه دهد.
  • تمرينات بدنسازي: با خريد بازي بدنسازي Newborn to Toddler Play Gym از Fisher Price ، مي توانيد سالن بدنسازي خود را براي کودک خود تهيه کنيد . اين برنامه بيش از 12 فعاليت مختلف را به او ارائه مي دهد که از طريق آنها مي تواند حواس و توانايي خود را براي ايجاد تعادل ، ارتباط و تفکر ، علاوه بر تحريک توانايي هاي حرکتي و شناختي خود ، تقويت کند. بازي بدنسازي 3 حالت مختلف بازي را ارائه مي دهد تا بتوانيد با رشد کودک خود همگام باشيد و او را در تمام مراحل از بدو تولد تا پياده روي همراهي کنيد. جايي که او مي تواند در ابتدا با دوستان حلق آويز خود "جغد ، راکون و روباه" بازي کند ، در حالي که روي تشک لحافي قابل شستشو دراز کشيده است ، و سپس مي تواند هنگام نشستن با توپ هاي رنگي بازي کند ، و وقتي ايستادن را ياد مي گيرد ، قادر خواهد بود براي بازي ايستاده با چيز هاي ديگر بازي کند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.