تحریریه سیس نی نی
0 نظر

پيشگيري از تحرک بيش از حد کودکان

پيشگيري از تحرک بيش از حد کودکان

درمان بيش فعالي در کودک تا حد زيادي به والدين بستگي دارد ، اگرچه نياز به تلاش پزشک ، مدرسه و محيط اطراف نيز دارد اما بخش مهمي از درمان به والدين وابسته است. والدين مي توانند اين کارها را انجام دهند تا به درمان کودک کمک کنند و ممکن باعث منترل بيش فعالي و درمان در کودکان شود.

اين علائم ممکن است براي فرزند شما قابل مشاهده نباشد ، اما اين بدان معنا نيست که او مستعد بيش فعالي نيست ، به ويژه اينکه بيش فعالي در کودکان بسيار شايع است ، زيرا حدود 10درصد از کودکان اغلب از بيش فعالي رنج مي برند و اين کارها مي تواند باعث جلوگيري و پيشگري از ابتلا به بيماري پيش فعالي شود شايان ذگر است که ممکن است تمامي افراد از اين اختلال برخوردار باشند اما در آن خاموش باش:

  • فراهم آوردن فضايي آرام براي مادر آينده: مادري که در دوران بارداري در معرض اضطراب مداوم و جو ناپايدار قرار دارد معمولاً در اين مورد بر فرزند خود تأثير مي گذارد و در مورد مادري که اعصاب آرام خود را حفظ کرده و در شرايط ثبات و آرامش زندگي مي کند. فرزند او اغلب آرام و سالم است ، و شايان ذکر است که سيگار و داروهاي آرام بخش و برخي از داروهايي که مادر باردار مصرف مي کند اغلب بر حرکت و فعاليت فرزندش تأثير مي گذارد ، بنابراين مادر باردار بايد از سيگار کشيدن  خودداري کند ( در معرض قرار گرفتن دود سيگار ساير افراد سيگاري يا قلياني و...) و مادر بايد شرايطي پايدار ، آرام و مناسب براي بارداري خود را فراهم کند.
  • زايمان طبيعي بهترين راه براي جلوگيري از بيماري هاي متعدد مربوط به رفتار و اعصاب کودک است ، زيرا زايمان طبيعي از استفاده از داروها و درمان هايي که ممکن است بر سيستم عصبي مرکزي کودک تأثير بگذارد ، اجتناب مي کند.
  • مراقبت از تغذيه مناسب کودک و تنوع و تعادل غذا بسيار مهم است. ترجيحا کودک از غذاهاي پر از قند، شکلات،داراي کافئين و غذاهاي فرآوري شده زياد مصرف نکند و مقدار کافي سبزيجات و ميوه هاي تازه دريافت کند. ، محصولات لبني ، گوشت و ساير مواد غذايي که با توجه به سن کودک مناسب است.
  • بايد در مراحل مختلف سني کودک ، به ويژه در دوران کودکي ، فضايي آرام و مناسب ايجاد کرد و نبايد از حق بازي با بازي هايي که ترجيح مي دهد او را محروم کرد ، اما در عين حال ، کودکان نبايد بازي هاي آرام را رها کرده و با بازي هاي خشونت آميز و خصمانه خود را سرگرم کنند زيرا اين نيز ممکن او ا دچار مشکل کند.
  • بايد به کودک اين فرصت داده شود که فعاليتهاي معناداري را تمرين کند ، مهارتهاي مختلف را به او بياموزيد ، استعدادهاي خود را پرورش دهد و توسط والدينش به مسيري مناسب هدايت شود.
  • رفتار والدين تا حد زيادي و غيرمستقيم بر رفتار کودک منعکس مي شود ، بنابراين مهم است که والدين با دقت و عاقلانه عمل کنند ، به ويژه در مقابل فرزند خود ، و از مشاجرات در مقابل او خودداري کنند ، زيرا اين امر باعث ايجاد مشکلات مختلف رفتاري و رفتاري در او مي شود.

نکاتی برای درمان بیش فعالی

درمان بيش فعالي در کودک تا حد زيادي به والدين بستگي دارد ، اگرچه نياز به تلاش پزشک ، مدرسه و محيط اطراف نيز دارد اما بخش مهمي از درمان به والدين وابسته است. والدين مي توانند اين کارها را انجام دهند تا به درمان کودک کمک کنند و ممکن باعث منترل بيش فعالي و درمان در کودکان شود.
موارد شامل:

  •  با تقسيم زمان مطالعه ، کودکي که از بيش فعالي رنج مي برد ، نمي تواند بدون حرکت طولاني مدت بنشيند و والدين بايد اين را درک کنند و به او زمان بدهند، با آموزش ده دقيقه اي کودک ، به عنوان مثال ، او را به تدريج به نشستن آموزش دهند. استراحت و بازي بيش از پنج دقيقه ، و سپس بازگشت به مطالعه مجدد بنابراين ، پس از چندين بار اين زمان مطالعه بايد به 15 دقيقه افزايش يابد و با مرور زمان ميتوانيد به اين زمان ها بي افزاييد.
  •  تحسين و حمايت دائمي از هرگونه رفتار مثبت کودک ، و دور ماندن از منفي گرايي و توصيف کودک به عنوان حرکتي زياد ، مزاحم يا آشفته و ساير کلمات منفي که بر روان او تأثير مي گذارد.
  •  استمداد از خداوند متعال و دعا براي کودک و هميشه خواندن قرآن براي او براي ايجاد آرامش، کودک ممکن است نشستن طولاني مدت و گوش دادن به قرآن را نپذيرد و بنابراين اين کار را مي توانيد به هنگام خواب کودک انجام دهيد و اين بهترين کار است.
  • توصيه مي شود که کودک هنگام بازي با يک کودک يا دو کودک بازي کند. زيرا بازي در گروه هاي بزرگ باعث افزايش رفتارهاي حرکتي ، حواس پرتي و پرخاشگري و تقليد از آن ها مي شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.