تحریریه سیس نی نی
0 نظر

آیا کودکان و نوزادان می توانند به COVID-19 مبتلا شوند؟

آیا کودکان و نوزادان می توانند به COVID-19 مبتلا شوند؟

بله، کودکان و نوزادان مي توانند به COVID-19 مبتلا شوند. اين موارد در ميان کودکان رو به افزايش بوده است که داده هاي اخير آزمايشات مبني بر اين نشان مي دهد

آيا کودکان و نوزادان مي توانند به COVID-19 مبتلا شوند؟

بله، کودکان و نوزادان مي توانند به COVID-19 مبتلا شوند. اين موارد در ميان کودکان رو به افزايش بوده است که داده هاي اخير آزمايشات مبني بر اين نشان مي دهد. همه گير شدن اين بيماري در بين کودکان نيز قابل افزايش است.
COVID-19 در ابتدا در کودکان خردسال خفيف‌تر از بزرگسالان بود، اما نوع جديد آن منجر به افزايش تعداد مبتلايان و شدت موارد کودکان شده است. والدين و مراقبان بايد بدانند که کودکان آلوده به ويروس کرونا ممکن است دچار عوارضي شوند که نياز به بستري شدن در بيمارستان دارند و مي توانند ويروس را به ديگران منتقل کنند.
در موارد نادر، کودکان آلوده به ويروس کرونا ممکن است دچار عفونت شديد ريوي شوند و به شدت مبتلا به کوويد-19 شوند، مرگ و مير در بين کودکان مبتلا نيز رخ داده است. به همين دليل استفاده از اقدامات احتياطي و جلوگيري از عفونت در کودکان و همچنين بزرگسالان مهم است.

والدين در مورد انواع ويروس کرونا و کودکان چه چيزهايي بايد بدانند؟

انواع ويروس کرونا ، از جمله نوع دلتا بسيار مسري، به گسترش ادامه مي‌دهد، به‌ويژه در مناطقي که با کمبود مراحل واکسيناسيون روبرو هستند.
براي کودکاني که براي واکسينه شدن بسيار کم سن و سال هستند (و بزرگسالاني که واکسن کرونا دريافت نکرده‌اند) مهم است که از اقدامات احتياطي اثبات شده COVID-19  مانند استفاده از ماسک در مکان‌هاي عمومي و سرپوشيده براي کاهش احتمال ابتلا به ويروس کرونا پيروي کنند .
ميلستون مي‌گويد: «فعاليت‌هاي داخل ساختمان خطرناک‌تر از فعاليت‌هاي خارج از منزل هستند، اما مي‌توان خطر را با پوشاندن، فاصله‌گذاري، شستن دست‌ها و بهبود تهويه کاهش داد.

آيا نوزادان مي توانند به COVID-19 مبتلا شوند؟

به نظر مي رسد زنان آلوده به ويروس کرونا در موارد بسيار نادري مي توانند اين بيماري را به نوزاد خود منتقل کنند. نوزادان نيز مي توانند در مدت کوتاهي پس از تولد مبتلا شوند. به گفته مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي ايالات متحده (CDC) ، اکثر نوزاداني که تست کروناي آنها مثبت است، علائم خفيفي دارند يا اصلاً علائمي ندارند و بهبود مي‌يابند، اما موارد جدي رخ داده است. زنان باردار بايد اقدامات احتياطي بيشتري انجام دهند ، از جمله با پزشک خود در مورد دريافت واکسن کوويد-19 صحبت کنند تا از ابتلا به ويروس کرونا جلوگيري کنند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.