تحریریه سیس نی نی
0 نظر

تشخیص جنسیت بدون آزمایش چگونه است؟

تشخیص جنسیت بدون آزمایش چگونه است؟

افسانه‌هاي زيادي وجود دارد که ادعا مي‌کند مي‌توان جنسيت جنين را از طريق علائم و نشانه‌هايي که بر زن باردار ظاهر مي‌شود، زود تشخيص داد، اما تحقيقات پزشکي نادرستي بسياري از آن‌ها را اثبات کرده است. اين علائم نشان مي‌دهد بارداري جنين دختر را مي‌توان با جزئيات این مقاله توضيح داد.

علائم بارداري جنين دختر

افسانه‌هاي زيادي وجود دارد که ادعا مي‌کند مي‌توان جنسيت جنين را از طريق علائم و نشانه‌هايي که بر زن باردار ظاهر مي‌شود، زود تشخيص داد، اما تحقيقات پزشکي نادرستي بسياري از آن‌ها را اثبات کرده است. اين علائم نشان مي‌دهد بارداري جنين دختر را مي‌توان با جزئيات زير توضيح داد:

تهوع شديد صبحگاهي:

اگرچه ممکن است يک رابطه ساده بين تجربه حالت تهوع در سه‌ماهه اول بارداري و داشتن جنين دختر وجود داشته باشد، اما از نظر علمي به طور قطعي اثبات نشده است.

نوسانات شديد خلقي:

سطوح هورموني در دوران بارداري افزايش مي‌يابد و پس از تولد بدون در نظر گرفتن جنسيت جنين کاهش مي‌يابد. اين تغييرات هورموني در دوران بارداري اغلب باعث تغيير خلق مي‌شود، با اين حال برخي معتقدند که زنان باردار جنين دختران داراي سطوح بالاتري از استروژن هستند روحيه آن‌ها بايد متغيرتر از افرادي باشد که جنين پسر دارند.

چرخش شکم:

برخي ممکن است جنسيت جنين را بر اساس گرد بودن شکم پيش‌بيني کنند. معتقدند گرد بودن شکم باردار و تجمع آن در وسط بدن نشانه بارداري جنين دختر است، در حالي که اعتقاد بر اين است که اگر شکم باردار به جلو بيرون زده و نوک‌تيز به نظر برسد، اين نشانه بارداري جنين پسر است.

ارتفاع شکم:

هيچ شواهد علمي در رابطه با شکل شکم و نوع جنين وجود ندارد. شکل شکم معمولاً به وزن کودک، رحم در حال رشد و محل قرارگيري جفت، مايع آمنيوتيک، نوع بدن، افزايش وزن، سطح آمادگي جسماني و قدرت عضلاني بستگي دارد. يک باور قديمي نشان مي‌دهد اگر معده يک زن باردار افزايش يابد و در نتيجه باردار جنين دختر است.

هوس خوردن قند:

زنان اغلب در دوران بارداري از اشتهاي شديد براي انواع خاصي از غذا رنج مي‌برند. هيچ شواهد علمي وجود ندارد که جنسيت جنين و اشتياق به انواع خاصي از مواد غذايي را در دوران بارداري مرتبط کند، اما برخي تصور مي‌کنند ميل شديد زن به خوردن قند ممکن است نشان‌دهنده بارداري جنين دختر باشد و ميل به خوردن غذاي شور ممکن است نشان‌دهنده بارداري مردانه باشد.

 

پوست چرب و موهاي کدر:

تغييرات ممکن است به توليد روغن پوست يا تغييرات هورموني ظاهر مو در دوران بارداري يا تغييرات در رژيم غذايي زنان باردار شود. بايد به اين باور عمومي در بين برخي افراد اشاره کرد که بر اساس پوست چرب و رنگ پريده مو ممکن است زن توسط جنين دختر باردار باشد، اما بر اساس هر گونه مبناي علمي اين باور وجود ندارد.

ظاهر باريک:

زنان اغلب در سه‌ماهه دوم بارداري احساس عدم تناسب، خستگي و عدم تعادل مي‌کنند. عدم تناسب‌اندام معمولاً در نتيجه افزايش وزن و تغيير در مرکز ثقل است که منجر به عدم تعادل شود. برخي معتقدند که ظاهر برازنده يک زن باردار در طول بارداري نشان مي‌دهد که او جنين دختر باردار است، اما اگر در ظاهر ديگري ظاهر شود، در جنين پسر باردار است، اما حقيقت اين است که ظاهر زن باردار به جنسيت جنين ارتباطي ندارد و دليل آن را در بالا ذکر کرديم.

سطوح بالاي استرس:

اعتقاد بر اين است که بين افزايش استرس در دوران بارداري و افزايش خطر باردار شدن رابطه مثبت وجود دارد، زيرا دختران نسبت به پسران در شرايط نامطلوب در رحم تحمل بيشتري دارند.

ضربان قلب جنين:

ضربان قلب طبيعي جنين بين 120-160 ضربه در دقيقه متغير است و معمولاً قبل از تولد کاهش مي‌يابد. لازم به ذکر است که هيچ تفاوتي بين ضربان قلب جنين‌هاي دختر و پسر در سه‌ماهه اول بارداري وجود ندارد. اين باور وجود دارد که ضربان قلب جنين به 140-160 ضربه در دقيقه مي‌رسد که نشان مي‌دهد که جنين دختر است، اما اين يک باور بي‌اساس است، زيرا مطالعات علمي نشان مي‌دهد که هيچ رابطه‌اي بين ضربان قلب و جنسيت جنين وجود ندارد.

گسترش خط تيره در شکم:

خط تيره يا خط سياه(Linea Nigra) در دوران بارداري در ناحيه شکم ظاهر مي‌شود که نشان‌دهنده تغيير در پوست به دليل افزايش رنگدانه ملانين است. اعتقاد گسترده‌اي وجود دارد که اين خط مي‌تواند نشان‌دهنده جنسيت جنين باشد. اگر خط تا بالاي ناف زن باردار ادامه مي‌يابد، جنين پسر است، اما اگر خط زير ناف به پايان برسد، جنين مؤنث است. در واقع، اين خط تيره هيچ ارتباطي بين آن و جنسيت جنين ندارد.

علائم ديگر

اعتقاد بر اين است که علائم و نشانه‌هاي زيادي نشان‌دهنده بارداري جنين دختر است و مي‌توان آن‌ها را به شرح زير بيان کرد:

  • افزايش فراموشي: به دلايل نامعلوم رخ مي‌دهد. برخي تحقيقات نشان مي‌دهد مادراني که دختر به دنيا مي‌آورند عملکرد ضعيفي در تست هاي حافظه به ويژه در زمينه مهارت‌هاي گوش دادن، محاسبه و تجسم نسبت به مادراني که پسر به دنيا مي‌آورند نشان مي‌دهند.
  • تولد نوزاد شلخته: در حالت عادي، موقعيت سر در رحم مادر براي اکثر بچه‌ها درست قبل از تولد است، اما گاهي اوقات جنين حالت مخالفي مي‌گيرد به طوري که موقعيت پاهاي او پايين است (Bottom) به اين تولد بريچ يا بريچ بچه مي‌گويند که اغلب موقعيت جنين بريچ دختر است.
  • ناتواني در حس بوي سير هنگام خوردن آن.
  • بزرگ شدن سينه چپ نسبت به راست: اين باور گسترده وجود دارد که اندازه بزرگ سينه چپ در مقايسه با سينه راست نشان‌دهنده بارداري زنان است، اما شواهدي وجود ندارد که تغييرات اندازه سينه و جنسيت جنين را مرتبط کند. تغييرات سينه يکي از علائم اوليه بارداري است که علتش را به تغييرات هورموني نسبت داده مي‌شود، به طوري که سينه در آماده‌سازي براي تأمين شير متورم مي‌شود و اندازه آن تغيير مي‌کند.
  • دراز کشيدن به پهلوي راست هنگام خواب: برخي معتقدند که زن باردار به پهلوي راست خود بخوابد نشان‌دهنده بارداري با يک زن است، اما هيچ مطالعه علمي وجود ندارد که نوع جنين را به پهلويي که مادر روي آن دراز کشيده است مرتبط کند. براي باردار تغيير وضعيت خواب براي يافتن موقعيت راحت براي قرار دادن رشد شکم، استفاده از بالش زير شکم يا بين زانوها براي راحتي بيشتر طبيعي است.
  • ادرار زرد: شايان ذکر است که رنگ ادرار شواهدي از سلامت مادر را نشان مي‌دهد. ادرار کم‌رنگ يا شفاف به دليل نوشيدن بيش از حد آب است، اما ادرار تيره نشانه کم‌آبي بدن است يا غذاها، مکمل‌هاي غذايي و داروها نيز ممکن است در تغيير رنگ ادرار نقش داشته باشند. رنگ ادرار با جنسيت جنين ارتباطي ندارد. اطلاعاتي که مي‌گويد ادرار زرد نشان‌دهنده بارداري با يک زن است، صحت ندارد.


سونوگرافي براي تشخيص جنسيت جنين

شايان ذکر است که روش‌هاي زيادي براي پيش‌بيني جنسيت جنين از نظر علمي يافت شده است. يکي از معتبرترين اين روش‌ها، اسکن بازيابي شده 11-5-2020 اولتراسوند است، که در هفته 18-21 بارداري انجام مي‌شود. هدف اصلي اين معاينه تشخيص وجود ناهنجاري‌هاي جسمي در جنين است، اما مي‌توان از آن براي تعيين جنسيت استفاده کرد. اگر سونوگرافي در هفته بيستم بارداري تشخيص دقيق‌تر است، اما احتمال دارد جنين در موقعيت نامناسب دراز کشيدن قرار بگيرد يا جنين در حال حرکت زياد باشد تشخيص نوع آن دشوار يا غيرممکن مي‌شود و نتيجه اشتباه داشته باشد اما از طرف ديگر مي‌توان تحت معاينه‌اي براي تشخيص ناهنجاري‌هاي ژنتيکي مانند سندرم داون به منظور تشخيص جنسيت جنين قرار گرفت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.