تحریریه سیس نی نی
0 نظر

آمادگی دوران بارداری چه مسائلی را شامل می شود؟

آمادگی دوران بارداری چه مسائلی را شامل می شود؟

حالا به روزهایی رسیده اید که احساس می کنید باید جمع دو نفره خود را سه نفره کنید

حالا به روزهایی رسیده اید که احساس می کنید باید جمع دو نفره خود را سه نفره کنید. با گذشتن از کنار مغازه هایی که لباس نوزاد و کودک می فروشند، می ایستید و به نوزادی فکر می کنید که در آغوش شما آن لباس زیبا را به تن کرده است. شما برای وارد شدن به یک دوران جدید از زندگی خود، برای تجربه مادر شدن باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا برخی از موارد آمادگی دوران بارداری که باید به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار دهیم.

آمادگی دوران بارداری با بررسی سوابق پزشکی

بهتر است با پزشک خود رو راست بوده و تمام حقیقت را در مورد سوابق بیماری خود و خانواده با او مطرح کنید. اگر در خانواده شما و همسرتان مشکلات ژنتیکی حادی وجود دارد حتما پزشک خود را مطلع کنید. اگر از افسردگی رنج می برید، اگر دچار اضطراب و تشویش هستید، اگر داروی خاصی را مصرف می کنید، پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید. آمادگی دوران بارداری با مراجعه به پزشک و گفتن حقیقت به او باعث می شود شما در دوران بارداری روزهای بدون ترس را سپری کنید و شما و جنین دچار آسیب و مشکل نخواهید شد.


شاید برایتان جالب باشد: مزایا و معایب زایمان سزارین


ارتباط صمیمانه با همسر شرط اصلی برای اقدام به بارداری

یکی از موارد آمادگی دوران بارداری ارتباط خوب و دوستانه با همسر می باشد. اگر تصمیم به بارداری گرفته اید همسر خود را در جریان بگذارید. بهتر است با همسر خود، قبل از اقدام به بارداری، به یک نتیجه قطعی برسید. سعی کنید از نظر مالی به یک ثبات  اقتصادی رسیده باشید. اگر بدهی های فراوان دارید و هر دو در استرس و نگرانی به سر می برید از این اقدام صرفه نظر کنید، زمانی که شرایط مساعد تر شد تصمیم خود را عملی کنید. اگر از سوی همسر خود در معرض خشونت فیزیکی و لفظی  قرار می گیرید قبل از هر اقدامی برای بارداری به مشاوره مراجعه کنید. شما باید در شرایط روحی و جسمی خوبی قرار داشته باشید تا بتوانید یک بارداری موفق داشته باشید.

تغذیه یک فاکتور مهم در آمادگی دوران بارداری

تغذیه یک فاکتور مهم در آمادگی دوران بارداری

قبل از اقدام به بارداری باید تغذیه مناسب داشته باشید. برخی از مواد غذایی را حذف و برخی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. دقت داشته باشید از خوردن مواد غذایی همچون شیر و پنیر غیر پاستوریزه، گوشت و تخم‌مرغ خام یا نیمه پخته اجتناب کنید.  در برخی از موارد مصرف  قهوه، چای یا نوشابه را باید محدود و یا حذف کنید. با حذف سوسیس و کالباس می توانید بدن خود را سالم نگه دارید. از خوردن غذاهای کنسروی خودداری کنید، چرا که ممکن است دچار مسمومیت های غذایی شوید. اگر سیگار، الکل یا مواد مخدر استفاده می کنید باید آنها را ترک کنید چرا که صدمه جدی به شما و جنین شما وارد می کنند. می توانید با مراجعه به پزشک و دریافت انواع ویتامین ها بدن خود را برای بارداری آماده کنید.

اسیدفولیک و مواد معدنی می توانند تاثیر بسزایی در سلامت شما داشته باشند. خوردن سبزیجات و میوه های ارگانیک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف آب را افزایش دهید، بدن شما به صورت معمول به هشت لیوان آب احتیاج دارد که این میزان در دوران بارداری افزایش خواهد یافت، سعی کنید از خوردن آب فراوان هرگز غافل نشوید. از سالم بودن غذایی که میل می کنید اطمینان حاصل کنید. از آمادگی دوران بارداری می توان به خوردن مواد مغذی اشاره کرد، شما می توانید مواد مغذی را در لیست خوراکی های روزانه خود قرار داده و این روند را در دوران بارداری نیز ادامه دهید.

وزن ایده آل راهی برای رسیدن به یک بارداری بدون خطر

شما باید در زمان بارداری یک وزن مناسب داشته باشید. اگر دچار اضافه وزن هستید وزن خود را پایین بیاورید و سپس اقدام به بارداری کنید. حتی اگر وزن بسیار پایینی نیز دارید تلاش خود را بکنید تا به یک وزن ایده آل برسید تا در صورت رخ دادن بارداری دچار ضعف و بی حالی نشوید. از خوردن غذای خود لذت ببرید و با ورزش کردن به وزن ایده آل برسید. ورزش کردن به شما در آمادگی دوران بارداری کمک زیادی خواهد کرد. با ورزش کردن  فعالیت داشتن و تحرک می توانید به یک تناسب اندام برسید. نه تنها وزن مناسب باعث سلامتی شما خواهد شد بلکه یک بارداری سالم و بدون خطر را پشت سر خواهید گذاشت. ورزش یوگا در آرامش شما و رفع استرس های قبل از بارداری و دوران بارداری به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

آمادگی دوران بارداری با بررسی چرخه قاعدگی

آمادگی دوران بارداری با بررسی چرخه قاعدگی

یکی از کارهای مهم قبل از اقدام به بارداری تغییراتی است که در چرخه قاعدگی شما رخ خواهد داد.  متوسط چرخه قاعدگی 28 روز است اما امکان دارد این حالت بین 21 تا 35 روز نیز قرار بگیرد. با اطلاعات کافی از چرخه قاعدگی خود می توانید زمان باردار شدن خود را مشخص کرده و بدون برنامه ریزی و در شرایط نامناسب باردار نشوید.

سلامت جسم با دندان های سالم

یکی از مواردی که باید برای آمادگی دوران بارداری به آن توجه کنید بهداشت دهان و دندان می باشد. اگر دندان های شما نیاز به درمان دارند قبل از هر گونه اقدام به بارداری آنها را انجام دهید. سلامت دهان و دندان در دوران بارداری به شما کمک بسیاری خواهد کرد. اگر با دندان های خراب وارد دوران بارداری شوید ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آید.

نقش اصلی سلامت مردان در بارداری بانوان

برای آمادگی دوران بارداری می توان به سلامت مردان اشاره کرد. توصیه می شود قبل از تصمیم گیری برای داشتن فرزند، مردان نیز به پزشک مراجعه کرده و مورد چکاپ قرار بگیرند. حدود چهل درصد از ناباروری ها مربوط به مشکلات آقایان می باشد. مصرف برخی از داروها در مردان باعث ناباروری در آنها می شود. توصیه می شود در صورت مصرف دارو، پدر نیز به دکتر مراجعه کرده و تحت آزمایش قرار بگیرد. همچنین تغذیه نیز در سلامت پدر نقش مهمی دارد، با تغذیه مناسب و مصرف مواد مغذی احتمال فرزند آوری را بالا ببرید.


شاید برایتان جالب باشد: علائم نابروری مردان


 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.