تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم بارداري وارد هفته جدیدی از بارداری شده اید و شما حدود 2 ماه و 2 هفته است که باردار

در هفته یازدهم بارداري وارد هفته جدیدی از بارداری شده اید و شما حدود 2 ماه و 2 هفته است که باردار هستید. در این هفته از بارداری، همه اعضای داخلی و خارجی جنین تشکیل می شود. در این هفته جنین شبیه به یک انسان است و امکان دارد با کف پاهایش به شکم مادر لگد هایی بزند. شکم مادر در هفته یازدهم بزرگ تر می شود و حالت تهوع نسبت به هفته های قبلی بهتر می شود. در این هفته از بارداری ممکن است مادر با حس بویایی، هوس برخی از غذاها را کند. در این مطلب شما را با هفته یازدهم بارداری آشنا خواهیم کرد.

وضعیت مادر در هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم بارداري تغییراتی در بدن مادر به وجود می آید که موجب می شود تا بزاق دهان بیشتر شود. بزاق دهان در این هفته به اندازه ای است که شبیه به افرادی خواهید شد که اختلال حواس دارند. ممکن است در هفته یازدهم بارداری به دلیل حالت تهوع نتوانید غذاهای متنوع میل کنید. همین کار نیز باعث می شود تا وزن شما اضافه نشود. در این هنگام نگران نباشید زیرا کاملا طبیعی است. در هفته یازدهم همچنین پایین شکم برآمده می شود. همچنین ممکن است عضلات مادر گرفتگی داشته باشد که برای درمان آن باید برخی از ورزش های کششی و دوش آب گرم و ماساژ قسمت پشت ساق پا را انجام دهید.

وضعیت جنین در هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم حاملگی جنین به اندازه یک انجیر و شکل آن شبیه انسان است. پوست جنین به اندازه ای صاف است که رگه های خونی آن دیده می شود. استخوان های جنین در این هفته در حال تشکیل  شدن است و انگشتان جنین از هم جدا می شوند و قادر به باز و بسته کردن دست های خود است. گاهی نیز لگد هایی به شکم مادر می زند که کاملا طبیعی است. حرکات جنین به اندازه ای ریز است که مانند رقص در آب دیده می شود. با رشد بدن جنین این حرکات در هفته های آینده بارداری بیشتر می شود. اگر جنین دختر باشد تخمدان ها و اگر پسر باشد بیضه های او تشکیل می شود. برخی دیگر از اعضای بدن جنین که در این هفته از بارداری در حال رشد کردن هستند، نوک سینه ها، راه های تنفسی، زبان، فولیکول های مو می باشد.

هفته یازدهم حاملگی

تغذیه در هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم بارداري باید تغذیه مناسبی داشته باشید. برای رشد استخوان ها در این هفته از بارداری بهتر است شیر زیادی را مصرف کنید. زیرا که شیر یک غذای کامل است و فسفر و کلسیم و پروتئین بسیار زیادی دارد. بهتر است در 24 ساعت یک لیتر شیر مصرف کنید. زیرا مصرف شیر در رشد جنین تاثیر زیادی دارد. در این هفته از بارداری از خوردن ماهی خام خودداری کنید و سعی کنید آجیل و میوه های خشک و بیسکویت کراکر مصرف نمایید و با این تغذیه ها قند خون خود را بالا نگه دارید. در این مطلب شما را با هفته یازدهم بارداری آشنا خواهیم کرد.

علائم مهم هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم بارداری برخی از علائم دیده می شود. که ما در این مطلب برخی از علائم هفته یازدهم بارداری را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • گرفتگی عضلات
  • گرفتگی بینی
  • تیره شدن رنگ پوست
  • ترشحات واژن
  • افزایش رشد موها و ناخن ها
  • افزایش بزاق دهان
  • مشکلات گوارشی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • افزایش و کاهش وزن
  • حالت تهوع
  • نفخ و سوزش معده
  • ویار شدید
  • برجسته شدن رگ ها

هفته یازدهم بارداری

سونوگرافی هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم حاملگی سونوگرافی انجام می شود. که نشان می دهد، نوزاد رو به پشت است و سرش به سمت چپ می باشد. در سونوگرافی می توان تشخیص داد که گردن نوزاد در حال رشد است و سرش بزرگ تر از بدنش می باشد. در سونوگرافی هفته یازدهم بارداری، استخوان های صورت به رنگ سفید دیده می شود.
سونوگرافی در هفته یازدهم بارداری

توصیه‌ های مذهبی هفته یازدهم بارداری

توصیه شده است که در هفته یازدهم حاملگی بر روی یک عدد سیب آیه الکرسی خوانده شود و سپس ناشتا میل شود. همچنین بهتر است در این هفته  از بارداری به اندازه کمی کندر مصرف کنید. همچنین می توانید بر روی یک سیب 40 بار سوره یوسف را بخوانید و سپس میل کنید. برای اینکه نوزاد رنگ چشمانی زیبا و جذاب داشته باشد می توانید رازیانه و بادیان مصرف نمایید.

نتیجه گیری

در هفته یازدهم بارداری باید برخی از نکات مهم مانند نحوه خوابیدن، خوردن و ... را رعایت کنید. تا دچار مشکل نشوید. بهتر است در این هفته از بارداری به پهلوی چپ بخوابید تا خون رسانی به جفت بهتر صورت بگیرد و جنین رشد خوبی داشته باشد. اگر دچار سرما خوردگی شده باشید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید و راه های درمان آن را سوال کنید. در هر حال باید در هفته یازدهم بارداری مراقب خود و جنین باشید.

 

هفته دهم بارداری

هفته دوازدهم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.