تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته سیزدهم بارداری

هفته سیزدهم بارداری

در هفته سیزدهم بارداري آخرین هفته از سه ماه اول است. در این هفته مادر باردار، حاملگی خود را کاملا باور

در هفته سیزدهم بارداري آخرین هفته از سه ماه اول است. در این هفته مادر باردار، حاملگی خود را کاملا باور می کند و از این هفته به بعد می تواند بارداری خود را اعلام کند. در هفته سیزدهم، شکم مادر بسیار نرم و مانند یک توپ است و ظاهر خانم های باردار را از این هفته به بعد خواهید داشت. رفته رفته وزنتان زیادتر می شود و سنگین تر خواهید شد. در این هفته از بارداری همچنین حالت تهوع و برخی از علائم بارداری کمتر می شود و به آرامش خواهید رسید. در این مطلب می خواهیم شما را با هفته سیزدهم بارداری آشنا کنیم.

وضعیت مادر در هفته سیزدهم بارداری

در هفته سیزدهم بارداري مادر تغییرات بدنی را قبول کرده است و با آن ها کنار می آید و سرحال تر از قبل است و دیگر احساس خستگی و خواب آلودگی ندارد و به آرامش رسیده است. در این هفته از بارداری میل جنسی افزایش می یابد و حالت تهوع کمتر شده و انرژی بدن زیادتر می شود. در هفته سیزدهم بارداری سینه ها در حال تولید کلستروم یا آغوز می باشند. اما جاری شدن شیر از سینه ها در هفته های آینده اتفاق می افتد. بهتر است مادر باردار در این هفته از بارداری به یک طرف بخوابد و وعده های کوچک تری میل کند. تا معده دچار سوزش نشود.

وضعیت جنین در هفته سیزدهم بارداری

در هفته سیزدهم بارداري اندازه جنین کوچک است اما شکم مادر باردار به اندازه یک توپ است. عضلات قفسه سینه جنین کار می کند و جنین اکسیژن مورد نیاز را از مادر تامین می کند. ضربان قلب جنین کندتر است. اما در ماه های آینده به اندازه ای قوی خواهد شد که به راحتی می توانید صدای قلب جنین را بشنوید. در این هفته از بارداری بخش های حساس کودک رشد کرده است و احتمال سقط جنین کمتر می شود.

علائم مهم هفته سیزدهم بارداری

در هفته سیزدهم بارداری علائم زیادی دیده می شود که برخی از علائم هفته سیزدهم بارداری را برای شما بیان خواهیم کرد.

انرژی بیشتر

به دلیل اینکه جفت در حال رشد کردن است. انرژی بدن مادر افزایش می یابد. می توانید با انجام برخی از تمرینات انرژی خود را تخلیه کنید. اما نباید در انجام فعالیت های بدنی زیاده روی کنید.


خرید پستانک برای نوزاد دلبندتان از بهترین برند روز


حساس شدن پوست

برای پیشگیری از آسیب های پوستی بهتر است همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

یبوست

یکی از عوارضی که در دوران بارداری دیده می شود. یبوست است. زیرا که هورمون های بدن تغییر می کند و مواد غذایی به کندی در روده حرکت می کند و باعث ایجاد یبوست می شود. 

سوزش سر دل

در این هفته اسیدهای گوارش به بالا برگشته و موجب سوزش در قفسه سینه می شود، به همین دلیل باید از خوردن غذاهای تند و چرب پرهیز کنید.

رگ های قابل مشاهده

به دلیل زیاد شدن خون رسانی به نوزاد رگ های خونی قابل مشاهده می شود. این موضوع از مهم ترین علائم بارداری می باشد.

ترشحات واژن

ترشحات واژن در هفته سیزدهم بارداری کاملا طبیعی است. که به دلیل تولید استروژن ایجاد می شود. ترشحات واژن ممکن است لباس زیر شما را کثیف کند و بهتر است لباس زیر راحت تری بپوشید.

جنین در هفته سیزدهم بارداری

سونوگرافی هفته سیزدهم بارداری

در سونوگرافی هفته سیزدهم بارداری سر جنین به سمت راست دیده می شود و احتمال دارد جنسیت جنین مشخص شود. اما این تشخیص قطعی نیست و گاهی در برخی از مادران باردار به راحتی نمی توان جنسیت جنین را تشخیص داد. زیرا که جنین زانوهای خود را در این هفته از بارداری خم می کند. به همین دلیل توصیه می شود برای تعیین جنسیت جنین در هفته های آینده به سونوگرافی مراجعه فرمایید.

تغذیه در هفته سیزدهم بارداری

تغذیه در هفته سیزدهم بارداری بسیار مهم است. به همین دلیل خوردن برخی از مواد غذایی بیشتر توصیه شده است. همچنین باید از خوردن برخی از مواد غذایی باید خودداری کنید.

  • مواد غذایی ویتامین دار، مواد معدنی و کالری دار بیشتر مصرف کنید.
  • از خوردن پنیرهای نرم پرهیز کنید و سعی کنید پنیر پاستوریزه مصرف نمایید.
  • از مصرف نوشیدنی های کافئین دار خودداری نمایید.
  • میوه و سبزیجات زیادی مصرف نمایید. 

هفته سیزدهم بارداری

توصیه‌ های مذهبی هفته سیزدهم بارداری

در هفته سیزدهم حاملگی توصیه شده است که در روزهای پنجشنبه و جمعه سوره انسان را قرائت کنید. در همه نمازهایی که می خوانید حتما سوره قدر را بخوانید و بعد از نماز 140 بار صلوات بفرستید.

نتیجه گیری

در هفته سیزدهم حاملگی باید مراقب خود و جنین باشید تا دچار برخی از مشکلات نشوید . در این هفته از بارداری به دلیل اینکه برخی از علائم بارداری کمتر می شود. مادر باردار احساس آرامش بیشتری خواهد داشت. پزشکان در این هفته از بارداری توصیه می کنند تا مادر باردار ورزش هایی مانند یوگا و شنا را انجام دهد. اما از ورزش های سنگین خودداری کنید.

 

هفته دوازدهم بارداری

هفته چهار دهم بارداری

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.