تحریریه سیس نی نی
1 نظر

لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر

لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر

مسافرت همیشه می تواند یک تجربه ی لذت بخش باشد، اما زمانی که همسفر شما یک بچه کوچک باشد


مسافرت همیشه می تواند یک تجربه ی لذت بخش باشد، اما زمانی که همسفر شما یک بچه کوچک باشد این حس می تواند به نگرانی تبدیل شود. اگر به تازگی مادر شده اید و قصد سفر دارید بهتر است این مقاله را از دست ندهید زیرا مطالب مفیدی در رابطه با لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر در ادامه گفته شده است.

پیش از هر کار باید چک لیستی از تمامی وسایل مورد نیاز کودک تهیه کنید تا به مشکل بر نخورید چک لیست مورد نیاز به شرح زیر است.

 

لوازم مورد نیاز برای مسافرت نوزاد

 لوازم مورد نیاز برای تغذیه ی نوزاد

  1.  بطری آب
  2.  پستانک
  3.  شیشه شیر
  4.  شیر خشک
  5.  سرلاک
  6.  بیسکوییت مادر
  7.  مقداری میوه و تنقلات
  8.  داروهای مورد نیاز کودک

 لوازم مورد نیاز برای حمام نوزاد

  1.  شامپو
  2.  شانه
  3.  کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده
  4.  حوله حمام
  5.  گوش‌پاک‌کن
  6.  دستمال مرطوب
  7.  ناخن گیر

 لوازم مورد نیاز برای تعویض نوزاد

  1.  زیر انداز
  2.  پوشک
  3.  پماد سوختگی
  4.  چند عدد نایلکس
  5.  دستکش یک بار مصرف
  6.  دستمال خشک کن

مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: لوازم سیسمونی مورد نیاز برای سفر کودک


 لباس

لباس برای مسافرت نوزاد

 

بچه های کوچک بیش از بزرگسالان لباس کثیف می کنند پس به اندازه ی کافی برای آن ها لباس مناسب بردارید. اگر به اندازه ی نیاز لباس برندارید باید در طول سفر مرتبا در حال شستشو و خشک کردن آن ها باشید. بهتر است از لباس های نخی و جنس هایی که دیرتر لک می شوند استفاده کنید. لباس یکی از مهم ترین لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر است.

 اسباب بازی

سن بچه ها برای سفر می تواند در برداشتن برخی از وسایل مثل اسباب بازی تاثیر داشته باشد به طور مثال بچه های زیر یک سال به خاطر دست اندازها و حرکات ماشین بیشتر در خواب هستند بنابراین به اسباب بازی کمتر احتیاج دارند، اما زمانی که کودک بیش از یک سال سن داشته باشد اوضاع کمی متفاوت خواهد شد، سن کودک هر چه که بیشتر باشد وسایل سرگرمی نیز باید بیشتر و متنوع تر باشد؛ زیرا در طول روز ممکن است کمتر به خواب را بگذراند. جغجغه، عروسک های پارچه ای و انگشتی و... اسباب بازی های مناسب سفر برای کودکان هستند. حتما اسباب بازی را در لیست لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر قرار دهید.

 پتو

گرمایی که پتو به همراه دارد می تواند خواب لذت بخش تری را برای کودک به ارمغان آورد، ممکن است مسیری که شما قرار است طی کنید تا به مقصد مورد نظر برسید از مناطق مختلف با آب و هوای مختلف گذر کند، پس باید انتظار داشته باشید که در برخی مسیرها هوا سردتر است به همین جهت در لیست خود پتوی مناسب را برای لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر یادداشت کنید.

 صندلی ماشین

صندلی ماشین نیز می تواند به اندازه سایر لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر و گاها بیش از برخی اقلام مهم باشد. کودک بهتر است در صندلی عقب قرار بگیرد، هنگام قرار دادن کودک بر روی صندلی ماشین حتما مطمئن شوید که او در بهترین و راحت ترین حالت است.

 کالسکه مسافرتی

اگر کودکی دارید که به خواب علاقه ی زیادی دارد و از طرفی دیگر سفر شما چند هفته طول می کشد، پیشنهاد می کنیم که در کنار لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر کالسکه را نیز همراه خود ببرید؛ زیرا می تواند بسیار به شما کمک کند.

داروهای ضروری فراموش نشوند

دارو های ضروری در مسافرت نوزاد

 

همانطور که می دانید کودکان بیش از بزرگسالان در معرض بیماری ها قرار دارند، به همین جهت حتما داروهای ضروری را در کنار لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر قرار دهید. برخی از مادران ممکن است اطلاعی از این که داروهای ضروری دقیقا شامل کدام اقلام است نداشته باشند که ما این موضوع را بیشتر توضیح می دهیم، برخی از کودکان پس از قرار گرفتن در اتومبیل دچار حالت تهوع و سرگیجه می شوند پس باید داروی مناسب را به همراه داشته باشید، یا مثلا اگر در فصل بهار و تابستان به سفر رفته اید داروهای ضد حساسیت و ضد اسهال و استفراغ را همراه با سایر لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر به همراه داشته باشید.

کیسه های پلاستیکی

سعی کنید حتما در سفر به تعداد کافی کیسه های پلاستیکی همراه داشته باشید، ممکن است در طول مسیر مجبور به عوض کردن کودک شوید برای این کار نیاز دارید که پوشک را در پلاستیکی قرار دهید، علاوه بر آن از کیسه های پلاستیکی می توانید برای لباس ها و کفش های کثیف نیز استفاده کنید.

دستمال کاغذی

کودکان در همه حال به کثیف کاری مشغولند، زمانی که در منزل هستید و غذا یا خوراکی به کودک می دهید می توانید به راحتی خرابکاری های او را با آب بشوئید، اما در سفر به علت شرایط خاصی که حاکم است شاید این امکان فراهم نشود، بهترین گزینه در سفر برای پاک کردن دست و صورت کودک که به مواد غذایی آغشته شده دستمال کاغذی است.

ظروف پلاستیکی غذا و ظرف های مسافرتی در دار

زمانی که با کودک به مسافرت می روید باید غذا خوردن کودک را در کنار سایر لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر به یکی از دغدغه های خود تبدیل کنید، خصوصا اگر این سفر طولانی است. کودکان به سبب غذاهای سبکی که می خورند علاوه بر وعده های اصلی، به چندین میان وعده نیز نیاز خواهند داشت، تهیه غذا در چندین نوبت در سفر کاری بسیار دشوار است، راهکاری که برای آن وجود دارد این است که غذاها و میان وعده هایی که به یخچال و گرم  کردن نیازی ندارند را تهیه کنید و باقی مانده ی آن را درون ظروف در دار قرار دهید تا در نوبت های بعدی بتوانید به کودک بدهید.

 محافظ پریز برق

قرار نیست تمام طول سفر را در جاده ها بگذرانید، پس باید به لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر وسایلی اضافه کنید که پس از به مقصد رسیدن نیز کارایی داشته باشد، یکی از این وسایل محافظ پریز برق است. کودکان همیشه برای کشفیات جدید کنجکاوی می کنند به خصوص زمانی که در یک محیط جدید قرار می گیرند. توصیه می کنیم حتما برای پریز های برق هتل یا مکانی که اجاره کرده اید از محافظ استفاده کنید تا هرگونه خطر احتمالی را کودک خود دور کنید.
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
به همه چیز فکر می کردم الا محافظ پریز برق 😂 ولی واقعا درست گفتین خیلی لازمه مخصوصا توی سفر
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.