تحریریه سیس نی نی
1 نظر

لوازم سیسمونی مورد نیاز برای سفر کودک

لوازم سیسمونی مورد نیاز  برای سفر کودک

سفر با یک نوزاد همیشه تجربه متفاوتی از یک سفر خانوادگی به شمار می آید. بر خلاف تصور عموم، خبر خوب این است که نوزادان در واقع می‌توانند همسفران خوبی باشند و ...

سفر با یک نوزاد همیشه تجربه متفاوتی از یک سفر خانوادگی به شمار می آید. بر خلاف تصور عموم، خبر خوب این است که نوزادان در واقع می‌توانند همسفران خوبی باشند و اگر شرایط خوبی داشته باشند، دردسرشان به مراتب کمتر از کودکان بزرگتر خواهد بود.

اما چیزی که قبل از سفر، فکر ما را به خود مشغول می‌کند و شاید کمی دلهره آور نیز به نظر آید، پاسخ به این سوال است که: لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر برای نوزاد چه چیزهایی هستند؟ برای مادرانی که تجربه زیادی در این مورد دارند، این کار احتمالاً راحت تر است؛ زیرا آنها می‌دانند که بسیاری از لوازم استفاده چندانی نخواهد داشت. توجه به مکان مورد نظر برای مسافرت و آب و هوای آن تاثیر مستقیمی در انتخاب برخی از وسایل خواهد داشت. ما در این مقاله لیست کاملی از لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر کودک را برای شما مهیا کرده ایم تا با خیال آسوده به همراه نوزاد خود به مسافرت بروید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

لیست کامل لوازم ضروری کودک برای سفر

لیست کامل لوازم ضروری کودک برای سفر

وسایل کودک موارد زیادی را شامل می شود، که شما نمی توانید همه آنها را در مسافرت با خود به همراه ببرید، به همین منظور چک لیستی از این وسایل ضروری را برای راحتی کار شما در ادامه قرار داده ایم:

1. حامل کودک

یکی از لوازم سیسمونی مورد نیاز برای سفر کودک که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد وسیله حمل کننده کودک است. بسیار واضح است که کالسکه های بزرگ را نمی توانید با خود به مسافرت ببرید. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتماً لازم می شود مسیری را در سفر پیاده روی کنید. برای این منظور استفاده از وسایلی همچون ساک حمل کننده کودک، آغوشی، کریر، و برخی کالسکه های جمع شونده و مخصوص مسافرت گزینه های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

2. مواد خوراکی مجاز و میان وعده

بسته به اینکه نوزاد شما در چه مرحله‌ای از رشد خود به سر می‌برد، همراه بردن برخی از مواد خوراکی ضروری به نظر می‌رسد. موادی همچون؛ شیر خشک، بطری آب، سرلاک، تنقلاتی مانند بیسکویت مادر یا مغزیجات و همچنین پاستیل از آن جمله هستند.

3. لباس و پوشاک

شما باید با توجه به نوع جایی که می روید لباس های کودک خود را انتخاب کنید. اما همیشه این را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است آب و هوای محل مورد نظر آن چیزی نباشد که شما انتظارش را می کشید. به همین دلیل برداشتن یک یا دو تکه لباس اضافه تر، جای خیلی زیادی را در چمدان نخواهد گرفت.

همچنین نوزادان به طور مکرر لباس های خود را لکه دار و کثیف می‌کنند و ممکن است شما شرایط شستشوی آن را نداشته باشید، به همین دلیل لازم است لباس روپوش و زیرپوش به اندازه کافی به همراه داشته باشید. به غیر از پوشک و لباس های اصلی سایر لباس هایی که برداشتن آنها ضروری به نظر می‌رسد، کلاه آفتابی و در جاهای سرد، لباس گرم، شال، کلاه گرم و چکمه است.

4. داروهای ضروری

اگر کودکتان داروهای خاصی را مصرف می‌کند، همراه بردن آنها یکی از ضروریات جدی در لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر محسوب می شود. توجه داشته باشید که می توانید از برداشتن داروهایی که صرفاً جنبه تقویتی دارند، در صورتی که کودک تغذیه مناسبی داشته باشد چشم‌پوشی کنید. زیرا احتمال شکسته شدن شیشه دارو یا خراب شدن آنها بر اثر سرما، گرما و رطوبت وجود دارد.

۵. صندلی ماشین

صندلی ماشین یکی دیگر از گزینه بسیار مهم از لوازم سیسمونی مورد نیاز برای سفر به شمار می آید که تاثیر چشم گیری در احساس امنیت و راحتی کودک در هنگام استراحت دارد.

6. ضد آفتاب

همان طور که می دانیم پوست کودکان بسیار حساس است و احتمال آسیب رسیدن به آنها در مسافرت، بسیار بالاست. برای جلوگیری از این آسیب ها حتما از کرم ضد آفتاب مخصوص کودک استفاده کنید.

لیست کامل لوازم ضروری کودک برای سفر

7. وسایل مورد نیاز برای حمام

اگر می توانید در مسافرت، از وان یا استخر بادی برای حمام کودک استفاده کنید، در غیر این صورت یک تشت کوچک می تواند جایگزین خوبی برای وان حمام کودک باشد. برای شستشوی بچه در مسافرت شامپو، صابون یا بدن شوی مخصوص، حوله و شانه را فراموش نکنید.


پیشنهاد خرید: لوازم حمام نوزاد


8. لوازم خواب

پتو، زیرانداز، بالش مخصوص و کیسه خواب از جمله لوازم سیسمونی مورد نیاز برای سفر کودک برای خواب راحت کودک در سفر به شمار می‌رود.

9. اسباب بازی

کودکان به اندازه ما صبور نیستند و بسیار زودتر از انسانهای بالغ خسته می شوند. پس همراه داشتن یک یا دو تکه از اسباب بازی های آنان می تواند به رفع خستگی آنان کمک کند. برای مثال جغجغه اسباب بازی یکی از لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر برای آرام کردن نوزاد در هنگام گریه در سفر به شمار می‌رود.

10. سایر لوازم مورد نیاز

در پایان کار ما یک لیست از دیگر لوازم سیسمونی مورد نیاز سفر کودک برای شما جمع آوری کرده ایم تا با قرار دادن آن در ساک کودک خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد. از جمله این وسایل می توان به کرم مرطوب کننده، پودر بچه، دستمال مرطوب، ناخن گیر، پماد سوختگی، شیشه شیر، پستانک و روغن مخصوص اشاره نمود.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: آیا سیسمونی دختر و پسر با هم تفاوت دارند


نکات ضروری قابل توجه در سفر برای کودک

نکات ضروری قابل توجه در سفر برای کودک

  • همیشه آمادگی خرابکاری کودک در شلوار و لباسش را داشته باشید و همیشه یک پوشک و لباس اضافه دم دست نگه دارید.
  • برای جلوگیری از فراموشی در به همراه بردن هر یک از لوازم سیسمونی مورد نیاز در سفر ، آنها را حداقل یک روز قبل از مسافرت آماده کنید، برای این منظور تهیه یک لیست، کمک قابل توجهی به شما می کند.
  • از تنها گذاشتن کودک در ماشین جدا خودداری کنید.
  • داروها و کرم ها را در بسته بندی مخصوص قرار دهید.
  • نکات بهداشتی را برای جلوگیری از بروز مشکل رعایت کنید.
  • اگر نوزاد چند روزه به همراه دارید یا کودکتان بیماری خاصی دارد، قبل از مسافرت با پزشک او مشورت کنید.
  • ساک مسافرتی ضد آب همراه خود ببرید، این عمل به جلوگیری از آلوده شدن محتویات درون ساک کمک ویژه ای می کند.
  • کودکان بدن حساس تری نسبت به بزرگسالان دارند، پس در مورد تهیه غذای کودک در مسافرت وسواس به خرج دهید.

نتیجه گیری

برای کسب تجربه ای لذت بخش در سفر به همراه نوازاد و کودکتان توجه به موارد فوق برای لوازم سیسمونی مورد نیاز برای سفر کودک ضروری به نظر می رسد. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشید متناسب با نوع سفر ممکن است هر یک از این وسایل تغییر پیدا کند یا بر تعداد آن افزوده شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ما که هرجا میریم فقط دوتا چمدون عروسک میبریم :)
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.