تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته هفدهم بارداری

هفته هفدهم  بارداری

در هفته هفدهم بارداري تغییرات جدیدی در بدن ایجاد می شود. جنین رشد می کند و روز به روز بزرگ تر می شود

در هفته هفدهم بارداري تغییرات جدیدی در بدن ایجاد می شود. جنین رشد می کند و روز به روز بزرگ تر می شود و نسبت به هفته های قبل محکم تر تکان می خورد. در این هفته از بارداری جنسیت جنین مشخص می شود و مادر باردار می تواند تصمیم برای زایمان بگیرد. جریان خون مادر بیشتر می شود و رگ های خونی زیادی ایجاد می شود. کف دست های مادر به رنگ قرمز در می آید. که این قرمز بودن نشانه ای از بارداری است. در این مطلب شما را با هفته هفدهم بارداری آشنا خواهیم کرد.

وضعیت مادر در هفته هفدهم بارداری

در هفته هفدهم بارداري وزن مادر تغییر می کند و ممکن است در زمان راه رفتن تعادل خود را از دست بدهد. بهتر است از این هفته به بعد کفش های پاشنه بلند نپوشد و به سمت کفش های بدون پاشنه برود، تا احتمال زمین خوردن کمتر شود. در هنگام رانندگی بهتر است از کمربندی ایمنی استفاده نمایید و از شکم خود مراقبت کنید. بهتر است کمربند ایمنی را از روی شکم خود عبور ندهید و از بین سینه ها و زیر شکم عبور دهید. در این هفته از بارداری تکان های جنین بسیار هیجان انگیز است و با تکان های آن می توانید حاملگی خود را احساس کنید.

هفته هفدهم حاملگی

تکرر ادرار

به دلیل اینکه مثانه منبسط نمی شود. نیاز است تا در دفعات بیشتری به دستشویی بروید که بعد از زایمان به حالت عادی باز می گردد.

عفونت و سوزش هنگام ادرار

به دلیل تکرر ادرار ممکن است عفونت ایجاد شود و هنگام ادرار نیز سوزش هایی حس شود که در این زمان بهتر است به پزشک مراجعه کنید و راه های درمان آن را سوال کنید.

افزایش وزن

در هفته هفدهم بارداري حدود نیم کیلو وزن اضافه خواهید کرد که این اضافه وزنی ممکن است موجب ایجاد کمردرد، گرفتگی عضلات پاها و دست ها شود.

تغذیه در هفته هفدهم بارداری

تغذیه در هفته هفدهم بارداری نقش مهمی دارد، به همین دلیل پزشکان خوردن برخی از مواد غذایی را برای مادران باردار توصیه می کنند.

  • مصرف برخی از پروتئین ها مانند لوبیا، گوشت گاو، مرغ و بوقلمون
  • مصرف آهن مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، بوقلمون و نان گندمی
  • مصرف کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر و سویا
  • مصرف ویتامین سی مانند آب پرتغال و فلفل دلمه ای
  • مصرف ویتامین آ مانند توت فرنگی، گوجع فرنگی، انبه، سیب زمینی
  • مصرف سبزیجات، کلم بروکلی و نان و غلات

سونوگرافی هفته هفدهم بارداری

در هفته هفدهم حاملگی سونوگرافی انجام می شود که در این هفته صورت جنین به خوبی دیده می شود و دست راست جنین قابل رویت است و استخوان های ظریف جنین را در این هفته از بارداری می توانید ببینید. اما هنوز جنین این توانایی را ندارد که به صورت هماهنگ انگشتان دستانش را استفاده کند.

سونوگرافی در هفته هفدهم بارداری

توصیه ‌های مذهبی هفته هفدهم بارداری

در هفته هفدهم بارداری جنین در حال حرکت است. در این هفته از بارداری بهتر است در روزهای پنجشنبه و جمعه سوره واقعه را بخوانید و شب ها در هنگام نماز سوره التین را قرائت کنید. اگر توانایی شرکت در مجالس اهل بیت را دارید حتما در این مجالس شرکت کنید و در طول روز صلوات زیادی بفرستید.

نتیجه گیری

در هفته هفدهم حاملگی مادر باید بیشتر مراقب خود و جنین باشد و برخی از ورزش های سبک را از یاد نبرید و در برنامه روزانه خود قرار دهید. یکی از بهترین ورزش ها در بارداری، شنا است. زیرا با این ورزش مفاصل و رباط ها به کار می افتد.

 

هفته شانزدهم بارداری

هفته هجدهم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.