تحریریه سیس نی نی
1 نظر

چک لیست کامل سیسمونی دختر

چک لیست کامل سیسمونی دختر

از سالیان گذشته زن و مردی که تازه می خواهند پدر مادر شوند دغدغه ی خرید سیسمونی برای دختر دلبندشان را دارند. خرید سیسمونی نوزاد یکی از شیرین ترین اتفاقاتی است که پدر و مادرها قبل از به دنیا آمدن فرزندشان آن را تجربه می کنند اما اکثر خانواده ها از طرز خرید سیسمونی دختر نا آگاه هستند و نمی دانند که باید از کجا شروع به خرید کنند. امروزه بدلیل تنوع بالای محصولات، بیشتر با این مشکل خرید مواجه هستند.

 

چک لیست کامل سیسمونی دختر

از سالیان گذشته زن و مردی که تازه می خواهند پدر مادر شوند  دغدغه ی خرید سیسمونی برای دختر دلبندشان را دارند. خرید سیسمونی نوزاد یکی از شیرین ترین اتفاقاتی است که پدر و مادرها قبل از به دنیا آمدن فرزندشان آن را تجربه می کنند اما اکثر خانواده ها از طرز خرید سیسمونی دختر نا آگاه هستند و نمی دانند که باید از کجا شروع به خرید کنند. امروزه بدلیل تنوع بالای محصولات، بیشتر با این مشکل خرید مواجه هستند. لیست سیسمونی نوزاد دختر شامل تمامی وسایلی است که نوزاد تازه متولد شده شما به آن نیاز خواهد داشت. برای تهیه ی آسان سیسمونی نوزاد می توانید از یک لیست کمکی که تمام نیاز های نوزاد دختر در آن نوشته شده است کمک بگیرید تا چیزهایی که نیاز دارید از قلم نیفتاده باشد. ما برای شما این وسایل مورد نیاز و سیسمونی کودکتان را در چند گروه دسته بندی کرده ایم تا تمامی وسایل مورد نیاز را خریداری و از خرید وسایل غیر ضروری جلوگیری شود.

لیست سیسمونی نوزاد دختر

سیسمونی عبارت است از رخت و لباس و لوازم خواب و حمام نوزاد اول، که معمولا در فرهنگ ایران توسط خانواده ی عروس تهیه می شود. در تهیه ی سیسمونی نوزاد دختر به این نکته بایستی توجه کافی داشته باشید تا رنگ وسایل سیسمونی با رنگ های دخترونه  (قرمز، صورتی، نارنجی و ...) مطابق باشد. لیست سیسمونی نوزاد عبارت است از:

لیست سرویس خواب

یکی از مهم ترین بخش های سیسمونی که به پول بیشتری نیاز دارد خرید سرویس خواب است. سرویس خواب نوزاد شامل وسایل زیر است.

- تخت، تشک خوشخواب تخت

- بالش، لحاف، ملافه، رو بالشتی

- غلتگیر، پتو، پارک، گهواره

- کیسه خواب یا قنداق نوزاد

- نی نی لای لای، پشه بند

- حفاظ برای بغل های تخت

لوازم ایمنی نوزاد

این لوازم بستگی به شرایط محیط منزل شما خواهد داشت. اگر دارای شرایط مناسب هستید حتما برای راحتی فرزندتان محافظ لبه، گارد تخت، کف پوش ضد لغزش و قفل چند منظوره دکمه ای را تهیه نمایید.


دانلود برنامه مدیریت هزینه و چک لیست خرید سیسمونی


وسایل حمل و نقل نوزاد 

درخرید سیسمونی نوزاد دقت کافی داشته باشید زیرا خیلی از خانواده ها بعضی از این لوازم را استفاده نمی کنند. ساک های مخصوصی وجود دارند که برای حمل نوزاد از بیمارستان تا منزل استفاده می شود. از انواع این ساکها می توان تا حدود سه ماهگی به عنوان محل خواب نوزاد استفاده کرد. اما انواع از کاریر  برای زمان های کوتاه قابل استفاده است.

- صندلی مخصوص ماشین نوزاد

- کالسکه، آغوش، کیف نوزاد

لیست اسباب بازی برای نوزاد دختر

در خرید اسباب بازی سیسمونی نوزاد دقت کافی داشته باشید تا اسباب بازی‌ ها که از پلاستیک تهیه شده اند خرید نکنید. همچنین از وسایلی که شامل قطعات کوچکی هستند که احتمال دارد نوزاد آن‌ها را ببلعد انتخاب نکنید و اسباب بازی هایی که دختر ها علاقه ی بیشتری به آن ها دارند مانند انواع عروسک خرید کنید.

وسایل لازم برای برای حمام کردن و بهداشت نوزاد دختر

وسایل بهداشتی سیسمونی مانند وان نوزاد، حوله نرم، پماد مخصوص پای نوزاد، قیچی برای ناخن، ناخن گیر نوزاد، شامپو مخصوص نوزاد دخت و شامپو بدن برای نوزاد دختر از جمله وسایلی هستند که برای نوزاد لازم و ضروری هستند.

وسایل لازم برای تغذیه نوزاد

این لوازم بسیار ضروری بوده و از مصارف روزانه ی نوزاد خواهد بود سعی کنید در انتخاب آن از مارک های مخصوص انتخاب کنید.

• بالشت شیر دهی برای مادر، ظرف ذخیره و حمل شیر

• شیشه شیر پیرکس، شیشه شیر طلقی

• پستونک برای نوک سینه، رابط و پد سینه

• غذا گرم کن، سرویس غذاخوری نوزاد

• شیر دوش، سر شیشه

• پستانک ارتودنسی و یا پستانک معمولی

• بند پستانک و زنجیر، دندان گیر

• سر شیشه شور و برس شیشه

• قاشق و چنگال معمولی و حرارتی

• لیوان آبمیوه خوری

پوشاک برای نوزاد دختر 

انتخاب لباس برای سیسمونی نوزاد دختر بسیار سخت است؛ زیرا دارای طرح و رنگ های متفاوت و بسیار زیبا هستند. این ویژگی باعث می شود تا مادران در انتخاب پوشاک نوزادی حساسیت بیشتری به خرج دهند. به طور کلی، پوشاک نوزاد باید نرم و راحت باشد و هیچگونه دکمه یا درز آزار دهنده نداشته باشد. زیرا لباس های نوزاد چندین بار در روز عوض خواهد شد. بنابراین لباسی را انتخاب کنید که دکمه های آن براحتی باز شود و عوض کردن لباس آسان صورت گیرد. کودک خیلی سریع رشد می کند و اندازه های او تغییر می کند بنابراین لباس ها را کمی بزرگتر بخرید حداقل به اندازه ای که تا دو ماه بعد نیز قابل استفاده باشند. همچنین فقط برای همان فصلی که کودک شما متولد می شود خرید کنید چون بعد از چند ماه لباس ها اندازه کودک شما نخواهد شد. اگر نوزاد در فصل سرد سال به دنیا بیاید، خرید لباس ‌های گرم مانند شال و کلاه، لباس های گرم و مناسب زمستان یا پاییز لازم و ضروری است.

وسایل لازم برای عوض کردن پوشک نوزاد

- زیر انداز پلاستیکی 

- پوشک سایز کوچک

- سطل زباله برای دور انداختن پوشک

- کرم مخصوص سوختگی

- زیر انداز برای تعویض نوزاد

- دستمال تمیز کننده و مرطوب

در این متن تمام لیست خرید سیسمونی برای نوزاد دختر را برای شما به نمایش گذاشتیم اما برای خرید این لوازم چند مسئله وجود دارد که باید آن ها رعایت کنید. یکی از مسائلی که دارای بسیار اهمیت در خرید سیسمونی است این می باشد که آیا خانه تان گنجایش وسایل زیاد سیسمونی را دارد؟ و دیگری آیا توان مالی این همه لوازم را دارید؟ این دو مسئله را سعی کنید قبل از اقدام به خرید مشخص کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید و از حضور در کنار نوزاد دلبندتان نهایت خوشی را داشته باشید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
من اصلا از رنگ صورتی خوشم نمیاد، نمیدونم این چه داستانیه همش میگن بچه ات دختره همه چیو صورتی ست کن. کی گفته فقط صورتی واسه دختره آخه؟؟؟
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.