تحریریه سیس نی نی
0 نظر

با تست های آمادگی بارداری آشنا شوید

با تست های آمادگی بارداری آشنا شوید

بهتر است حالا که تصمیم خود را برای مادر شدن گرفته اید، به برخی از نکات توجه ویژه ای کنید

بهتر است حالا که تصمیم خود را برای مادر شدن گرفته اید، به برخی از نکات توجه ویژه ای کنید. سلامت شما در اولویت می باشد، اگر شما بدنی سالم داشته باشید بارداری سالم و بدون خطری نیز خواهید داشت. در اولین قدم باید برای مشاوره و راهنمایی نزد پزشک حاذق بروید، تا شما را برای این انتخاب مهم به خوبی راهنمایی کند. تلاش خود را بکنید تا توصیه های پزشک را به خاطر بسپارید و آنها را انجام دهید. شما باید تعدادی تست های آمادگی بارداری را انجام دهید، ممکن است با بررسی آنها تغییراتی در سبک زندگی و تغذیه شما اتفاق بیافتد. توصیه می شود تست ها و آزمایش های لازم را حدود شش ماه قبل از بارداری انجام دهید.

تست دهانه رحم به منظور جلوگیری از سرطان

تست پاپ اسمیر یا تست سرطان دهانه رحم یکی از مهم ترین تست های آمادگی بارداری می باشد که توصیه می شود هر دو سال یک بار انجام شود. با مراجعه به پزشک و انجام این معاینه اطمینان حاصل پیدا کنید که در سلامت کامل به سر می برید. بهترین زمان تست پاپ اسمیر قبل ار بارداری می باشد چرا که در دوران بارداری دهانه رحم تغییراتی می کند و به خوبی نمی توان نتیجه گیری قابل قبولی گرفت. همچنین پزشک سایر تغییرات غیر طبیعی سلولی را مورد بررسی قرار می دهد و تست های لازم برای بیماری سوزاک و کلامیدیا را نیز انجام می دهد.

جلوگیری از عفونت رحم با معاینه لگن

از دیگر تست های آمادگی بارداری، معاینه لگن می باشد. پزشک با اسپکولوم واژن را مورد معاینه قرار می دهد، او تخمدان ها، رحم و دهانه رحم را از جهت توده و کیست های مشکوک و همچنین ناهنجاری های تناسلی، عفونت های مقاربتی جنسی مورد بررسی قرار می دهد. اگر در بررسی های واژن ترشحات واژینال غیر طبیعی باشد، احتمال عفونت واژن وجود دارد که باید تحت درمان قرار بگیرد. در مواردی مانند مشکلات ادراری و خونریزی غیرطبیعی واژینال معاینه لگن نیز انجام می شود. 

بررسی مشکلات قلبی

بررسی مشکلات قلبی

از جمله تست های آمادگی بارداری، بررسی مشکلات قلبی می باشد. اگر شما ناراحتی قلبی دارید باید مراقبت های ویژه ای را در دوران بارداری داشته باشید. پزشک با گوش دادن به صدای قلب و ریه، شما را از خطرات احتمالی آگاه کرده و توصیه های لازم را برای شما بیان خواهد کرد. از آنجایی که فشار خون شما در حین بارداری پنجاه درصد افزایش پیدا می کند و برای اینکه جنین شما به خوبی تغذیه شود، قلب در هر دقیقه خون بیشتری را پمپاژ می کند، ضربان قلب شما بالا رفته و به قلب شما فشار وارد می شود. اگر دچار ناراحتی قلبی هستید، بارداری باعث می شود به قلب شما فشار بیشتری وارد شود. اما نگران نباشید، می توانید با دارو و دیگر روش ها ناراحتی قلبی خود را مدیریت و کنترل کنید و از دوران بارداری خود لذت ببرید.

مشکلات آسم و صرع در بارداری

یکی از مواردی که در معاینات پزشکی برای آمادگی بارداری توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد، آسم و صرع می باشند. اگر از این بیماری ها رنج می برید پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید. بارداری همراه با آسم ممکن است خطراتی را برای شما ایجاد کند. معمولا در بدن کسانی که مبتلا به آسم هستند اکسیژن رسانی به خوبی صورت نمی گیرد. اگر با این بیماری باردار شوید ممکن است نرسیدن اکسیژن به جنین مشکلاتی را به وجود آورد. شما می توانید با دارو درمانی و بدون استرس این دوران را به خوبی پشت سر بگذارید. 

معاینات بالینی کمک به بارداری بدون خطر

در معاینات بالینی تعداد تنفس، تعداد نبض و دمای بدن بررسی می شوند. تعداد تنفس طبیعی حدود بیست بار در دقیقه می باشد. همچنین تعداد نبض به طور نرمال در حدود صد بار در دقیقه است. در معاینات بالینی شاخص توده بدنی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد تا در صورت نیاز به متخصص تغذیه مراجعه کنید. بررسی فشار خون نیز یکی از تست های آمادگی بارداری می باشد.

معاینه شکم قبل از بارداری

معاینه شکم قبل از بارداری

پزشک با معاینه شکم شما اندازه طحال و کبد را چک خواهد کرد. او اطمینان پیدا می کند که شما دارای ناهنجاری های شکمی نیستید و می توانید یک بارداری بدون خطر داشته باشید.


شاید برایتان جالب باشد: نقش سونوگرافی در آمادگی برای بارداری سالم


معاینه پستان یکی از تست های آمادگی بارداری

با بررسی و معاینه پستان ها هر نوع توده مشکوک مورد آزمایش قرار می گیرد. اگر از پستان های خود ترشحات غیر طبیعی دارید یا اگر تغییرات ظاهری مشاهده کرده اید، اگر نوک پستان های تان به داخل فرو رفته است، اگر در دوران غیر از قاعدگی در پستان های خود احساس درد می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش های لازم را انجام دهید.

تست تب خال جنسی قبل از بارداری

اگر شما یا همسرتان مبتلا به تب خال جنسی بوده اید باید قبل از اقدام به بارداری این تست را انجام دهید. توصیه می شود حتی اگر به این بیماری مبتلا نشده اید، این تست را انجام دهید.

سیفلیس یک بیماری خطرناک برای جنین

سیفلیس یک بیماری خطرناک برای جنین

یکی از تست های مهمی که باید قبل از بارداری انجام دهید تست سیفلیس می باشد. اگر مادر مبتلا به این بیماری باشد به جنین انتقال پیدا می کند و باعث سقط جنین خواهد شد. اگر تب خال جنسی داشته باشید و باردار شوید احتمال دارد این بیماری به جنین نیز انتقال پیدا کند.

تست هموگلوبینوپاتی

در این تست اگر شما دچار اختلال خونی هموگلوبینوپاتی می باشید باید تحت آزمایش قرار بگیرید. در این اختلال کمبود هموگلوبین غیر طبیعی می باشد. در بیشتر موارد این بیماری ممکن است یک بیماری ارثی باشد.

اختلال انعقاد خون یکی از تست های آمادگی بارداری

اگر در هنگام خونریزی یک قسمت از بدن شما خون لخته می شود، باید تست انعقاد خون را انجام دهید. خون باید لخته شود اما نه درون رگ ها، چرا که لخته شدن شدن خون در رگ ها، سکته قلبی یا سکته مغزی را به دنبال خواهد داشت. استفاده از داروهای ضد انعقاد خون در دوران بارداری ممکن است برای جنین خطراتی را ایجاد کند. بنابراین در استفاده از داروها باید دقت کافی داشته باشید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.