تحریریه سیس نی نی
0 نظر

برای کمک به کودکان استثنایی چه کنیم

برای کمک به کودکان استثنایی چه کنیم

از آنجايي که شما متخصص وضعيت فرزند خود هستيد، در سايت هاي معتبر در مورد آن زياد مطالعه کنيد، راه صحيح مقابله با آن و فعاليت هاي مناسب با وضعيت او را بدانيد. و هميشه با پزشک او در ارتباط باشيد تا پيشرفت آن را دنبال کنيد و وسايلي را که مي تواند در آن به شما کمک کند را بشناسيد

برای کمک به کودکان استثنایی چه کاری میتوانیم کنیم؟

در مورد وضعيت او زياد بخوانيد

از آنجايي که شما متخصص وضعيت فرزند خود هستيد، در سايت هاي معتبر در مورد آن زياد مطالعه کنيد، راه صحيح مقابله با آن و فعاليت هاي مناسب با وضعيت او را بدانيد. و هميشه با پزشک او در ارتباط باشيد تا پيشرفت آن را دنبال کنيد و وسايلي را که مي تواند در آن به شما کمک کند را بشناسيد.  مراقب او باشيد: فرزندتان با نيازهاي ويژه ممکن است در برقراري ارتباط با شما يا ابراز تمايل يا عصبانيت نسبت به چيزي مشکل داشته باشد. بنابراين مشاهده رفتار کودک اصلي ترين راه ارتباط با او، شناخت رفتار او و عادت کردن به آن است که به شما اطلاع مي دهد که آيا او دچار تغييرات رواني است يا رفتارش عادي است.

او را دست کم نگيريد

ممکن است فرزندتان را دست کم بگيريد يا به او احساس کنيد که در سطح همسالانش نيست بدون اينکه شما بخواهيد، ترس بيش از حد شما از او و حمايت دائمي از او، و امتناع شما از بازي با همسالانش يا منحرف شدن او. از محدوديت هاي تعيين شده براي او از ترس آسيب ديدن يا آزار و اذيت شدن، باعث مي شود او احساس ضعف کند و نتواند به تنهايي از پس زندگي برآيد.  اضطراب خود را به چالش بکشيد و توانايي هاي فرزندتان را تقويت کنيد، با او کاري کنيد که نسبت به خود و مهارت هايش اطمينان داشته باشد و به او احساس ناتواني ندهيد. و اگر سلامتي او اجازه مي دهد، او را تشويق به ورزش يا فعاليت هايي کنيد که توانايي هاي او را افزايش مي دهد و باعث مي شود احساس چالش کند. مهارت هاي اجتماعي او را تقويت کنيد: تمام تلاش خود را با فرزندتان بر روي مهارت هاي تحصيلي و سلامت او متمرکز نکنيد و مهارت هاي اجتماعي او را فراموش نکنيد، زيرا اين مهارت ها از جمله اصولي هستند که به او کمک مي کنند با همسالان خود ارتباط برقرار کنند، زيرا طرد اجتماعي يکي از مهم ترين موارد است. چالش هايي که کودکان با نيازهاي ويژه با آن روبرو هستند.  مطمئن شويد که معلمان فرزندتان به خوبي با او کنار مي آيند و اجازه دهيد در فعاليت هاي تعاملي و سفرهاي مدرسه شرکت کند. او با برادرانش برخي از فعاليت هاي وابسته به گفت و گو را ترتيب داد، مانند: اجراي نمايشنامه، داستان خواني و غيره. توانايي هاي او را با استفاده از فناوري توسعه دهيد: از پيشرفت هاي تکنولوژيک براي رشد مهارت هاي کودک خود بهره ببريد، زيرا برنامه ها و برنامه هاي بسياري براي کودکان با نيازهاي ويژه و داراي مشکلات يادگيري طراحي شده است که مي تواند عملکرد آنها را بهبود بخشد و مهارت هاي مختلف آنها را توسعه دهد. در مورد مدل هاي موفق با نيازهاي ويژه به او بگوييد : با فرزندتان در مورد مدل هايي صحبت کنيد که با وجود ناتواني خود به موفقيت دست يافته اند و داستان هاي موفقيت آنها را که براي ديگران الهام بخش بود براي او تعريف کنيد. اين روش به او اين احساس را مي دهد که توانايي رويارويي با چالش ها را دارد، مانند ديگران فرصتي دارد و هيچ چيز مانع يا محدود کننده موفقيت او نيست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.