تحریریه سیس نی نی
0 نظر

هفته سی ام بارداری

هفته سی ام بارداری

هفته سی ام بارداری نمایانگر خواب راحت است. در این هفته تمایل به خوابیدن بیشتر، در شما افزایش می یابد. البته راه

در هفته سی ام بارداری چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

هفته سی ام بارداری نمایانگر خواب راحت است. در این هفته تمایل به خوابیدن بیشتر، در شما افزایش می یابد. البته راه رفتنتان کمی تغییر می کند. اما می خواهیم ببینیم وضعیت بدنی شما و جنین در هفته سی ام بارداری به چه میزان است. با ما همراه باشید.

اندازه ی جنین در هفته سی ام بارداری به چه میزانی است؟

در هفته سی ام بارداری، جنین شما به اندازه ی کدو سبز است. اندازه ی جنین شما 15.7 اینچ و وزن آن 9/2 پوند می باشد. جنین شما هرهفته حدود نیم پوند و نیم اینچ رشد می کند.

هفته 30 بارداری

هفته سی ام بارداری حدودا چند ماه است؟

در هفته سی ام بارداری حدود 6 ماه و یا 22 هفته از زمان بارداری شما سپری شده است.

در هفته سی ام بارداری چه علائم شایعی را تجربه خواهید کرد؟

یکی از علائمی که خانم ها در هفته سی ام بارداری تجربه می کنند، سوزش سردل می باشد. البته این عارضه بخاطر نوع مواد غذایی که مصرف می کنند، تشدید می گردد. (اغلب مواد غذایی چرب، سنگین، تند یا اسیدی باعث بروز این عارضه می شود). تا  حد امکان از خوردن این نوع غذاها خودداری کنید، به خصوص قبل از خواب، زیرا هم باعث آزار شما می شود و هم خوابتان را زیاد می کند.

هفته سی ام بارداری

بدنتان دچار ورم می شود

خستگی و ورم بدن، از علائم شایع هفته سی ام بارداری است. بدنتان دچار ورم می شود. به طوری که در چهره شما نمایان است. اگر مدتی پاهای خود را بالا بگذارید، به طور معمول پایین می آید. فقط بدانید که تورم ناگهانی یا شدید می تواند نشانه ای از مشکل باشد، بنابراین مراقب سلامت بدنتان باشید.

از علائم دیگری که در هفته سی ام بارداری تجربه خواهید کرد: شکم بزرگ، دردهای پشت، دردهای باسن و دردهای پا می باشد.

وضعیت تنفس در هفته سی ام بارداری به چه شکل خواهد بود؟

در هفته سی ام بارداری تنگی نفس را تجربه خواهید کرد. کودک در هفته سی ام بارداری در نزدیکی دنده های شما زیاد حرکت می کند، ولی در اواخر بارداری به سمت لگن شما حرکت می کند. در هفته 33 یا 34 جنین در قسمت لگن قرار می گیرد.حرکت جنین و جابه جایی جنین را حس خواهید کرد. خصوصا زمانی که به سمت لگن حرکت می کند. زیرا با یک تنفس عمیق متوجه حرکت او خواهید شد.

حالت جنین در شکم به چه شکل است؟

دستان جنین در مقابل چشمانش قرار دارد. و به نظر می رسد که دستش را روی پیشانی اش قرار داده است. بینایی او هنوز کامل نشده است و چیزهایی که در چند سانتی متری او قرار دارد را تشخیص می دهد. او فقط می تواند روشنایی و تاریکی را تشخیص دهد. کرک های پوستی بدنش نیز کم می شود. برخی از نوزادان هنگام به دنیا آمدن کرک های ریزی دارند و در بدنشان نمایش داده می شود. برای رشد و تکامل جنین به مواد مغذی نیاز دارد. پس به تغذیه خود و کودکتان حتما اهمیت بدهید.

خواب های آشفته و افسردگی

برخی خانم ها در هفته سی ام بارداری رویاها و خواب های آشفته می بینند. و حالات افسردگی نیز پدید می آید. در حقیقت نگرانی ها و تلقین های ذهنی باعث می شود که ما دچار این حالات شویم. اگر علائم افسردگیتان حاد است، به یک روانشناس یا مشاور مراجعه کنید.

نحوه خوابیدن در هفته سی ام بارداری

به پهلو دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید.بین پاها، یک بالش قرار دهید. و همچنین زیر شکم‌تان هم یک بالش قرار دهید. بعد از خوردن وعده های ناهار و شام لازم است که حدودا 20 دقیقه استراحت کنید و دراز بکشید. حدودا هر یک ساعت لازم است که 5 دقیقه استراحت کنید.

شکم‌تان سفت می شود و دچار خارش می شود

در هفته سی ام بارداری شکم‌تان سفت می شود و انقباضات بارداری شایع می شود. در حقیقت این کار، بدن شما را برای حضور در رویداد اصلی (البته زایمان ) آماده می کند. با بزرگ شدن شکم، خارش پوستی افزایش می یابد. هر چه بیشتر شکم‌تان را بخارانید، بیشتر اذیت می شوید. بهتر است با مشورت از متخصص پوست یک کرم ضد خارش تهیه کنید، و به شکم‌تان بمالید.

وزن شما در هفته سی ام بارداری به چه میزان است؟

در اواخر هفته سی ام بارداری، افزایش وزن حاملگی، باید در حدود 18 الی 25 پوند باشد. با این حال، اگر شما در شکم‌تان جنین دوقلو دارید، ممکن است وزنتان به بیشتر از 25 الی40 پوند برسد.
انقباض رحمی (براکستون هیکس) در برخی مواقع باعث زایمان زودرس می شود. این انقباض با درد همراه است. وقتی کار یا فعالیت فیزیکی انجام می دهید، میزان این انقباضات بیشتر می شود. که باید استراحت کنید تا میزان انقباض کاهش پیدا کند. اگر این انقباض بند نیامد، باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است دهانه ی رحم باز شود. و جنین زودتر از موعد به دنیا بیاید.

سنوگرافی جنین هفته سه ام

علائم زایمان در هفته سی ام بارداری

  • رحم سفت می شود
  • از واژن مایعی به صورت ناگهانی ترشح می شود
  • در ناحیه ی لگن فشار شدیدی را حس خواهید کرد
  • ادرار کردن با درد زیادی همراه است
  • لکه بینی دارید
  • حالت تهوع و استفراغ را تجربه خواهید کرد
  • در ناحیه ی شکم گرفتگی دارید
  • مبتلا به کمر درد می شوید
  • فشار زیادی به لگنتان وارد می شود
  • دست و صورتتان دچار پف و ورم می شود

توصیه هایی برای خانم های باردار

موهایتان را رنگ نکنید و کفش پاشنه بلند نپوشید. از انجام ورزش های سخت اجتناب کنید. پیاده روی آرام مناسب ترین ورزش است. از مصرف روغن های چند بار استفاده شده خودداری کنید. ترشی جات و سرکه ها را مصرف نکنید. همچنین از خوردن غذاهایی که عطر و طعم بسیار تندی دارند و یا بسیار چرب هستند، اجتناب کنید. زیرا برای سلامت جسمی و ذهنی جنین بسیار مضر است.

در مصرف داروهای پوستی و انواع دم نوش ها با پزشکتان مشورت کنید

خودسرانه قرص ها و داروهایی که پزشکان پوست و مو تجویز می کنند را مصرف نکنید. زیرا باعث سقط جنین می شود. همچنین برخی دم نوش ها، مانند دم نوش سداب باعث سقط جنین می شود. از خوردن آن اجتناب کنید.

نگران نباشید، همه ی مادران این علائم را گذرانده اند. با رعایت نکات بالا می توانید جلوی ضررهای احتمالی را بگیرید و با شادی هر چه تمام تر زایمان کنید و کودکتان را در آغوش بگیرید.

 

هفته بیست و نهم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.