تحریریه سیس نی نی
1 نظر

اسباب بازی مورد نیاز نوزادان زیر 1 سال

اسباب بازی مورد نیاز نوزادان زیر 1 سال

کودکان در سن نزدیک به یک سالگی دیگر نوزاد محسوب نمی شوند و به مرحله ی خردسالی وارد می شوند

 

کودکان در سن نزدیک به یک سالگی دیگر نوزاد محسوب نمی شوند و به مرحله ی خردسالی وارد می شوند. از این زمان به بعد بازی هایی که می کنند اندکی متفاوت تر می شوند بازی هایی که کودکان در این سن بیشتر تمایل به انجام آن دارند شامل بازی های پر جنب و جوش، ایستادن، راه رفتن و توقف کردن و همچنین بالا رفتن از جایی می باشد.
با ما همراه باشید تا در خصوص اسباب بازی مورد نیاز کودکان زیر 1 سال و مسائلی که باید در این باره بدانید صحبت کنیم.


خرید بهترین اسباب بازی برای کودکان زیر 1 سال

خرید بهترین اسباب بازی برای کودکان زیر 1 سال

 

اکثر پدر و مادرها زمانی که قصد دارند برای فرزند خود اسباب بازی بخرند به این نکته که آیا این اسباب بازی برای کودکم مناسب است یا نه؟ بی توجهی نشان می دهند. بسیاری از مواقع دیده شده که والدین با بی توجهی به مناسب ترین اسباب بازی مورد نیاز کودکان زیر 1 سال باعث آسیب رساندن به کودکان می شوند.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: اسباب بازی مناسب تا یک سال


 

آنچه باید پیش از خرید اسباب بازی برای کودکان بدانید

آنچه باید پیش از خرید اسباب بازی برای کودکان بدانید

 

کودکان از یک سالگی و پیش از آن وارد مرحله ی آگاهی از زندگی می شوند، از این زمان به بعد علایق و افکار آن ها ثابت نخواهد بود و چند وقت یک بار تغییر می کنند، سر چشمه ی این تغییرات در واقع محیط اطراف و آگاهی است که آن ها از زندگی پیدا می کنند. نکاتی را قبل از خرید اسباب بازی باید بدانیم که دانستن آنها به ما کمک میکند تا هم اسباب بازی را با قیمت مناسب و ارزانتر تهیه کنیم و همچنین مناسب سن و سال و روحیات فرزندانمان باشد.


برای خرید انواع اسباب بازی با بهترین قیمت از تولید کنندگان برتر کشور با رعایت اصول تربیتی و تقویت حافظه و هوش کودک اینجا کلیک کنید.



• ماده ی اولیه

همانطور که می دانید کودکان همیشه دوست دارند که وسایل اطراف را در دهان و بعضا در بینی خود قرار دارند، پس لازم است پیش از خرید حتما به اندازه و جنس آن دقت کافی داشته باشید. معیارهای انتخاب اسباب بازی مورد نیاز کودکان زیر 1 سال در درجه ی اول ایمنی و سپس ظاهر زیبا است، علاوه بر آن باید جنس اسباب بازی از مواد اولیه و مرغوب باشد به این خاطر که همیشه وسایل بازی را در دهانشان قرار می دهند پس مصون ماندن از مواد شیمیایی بسیار حائز است.

• زیبایی

شاید اولین چیزی که والدین بسیار به آن توجه می کنند زیبایی است، که البته فاکتور مهمی نیز محسوب می شود. اگر اسباب بازی که خریداری شده است به اندازه ی کافی زیبا نباشد کودک برای بازی با آن راقب نخواهد بود، در نتیجه هنگام خرید اسباب بازی مورد نیاز کودکان زیر 1 سال  به ترکیب رنگ آن ها دقت کنید. علاوه بر آن باید به رده ی سنی نیز بسیار توجه کرد به نحوی که هر چه سن کمتر باشد باید اشکال اسباب بازی ساده تر باشند.


• توجه به علایق جدید

اگر قصد دارید اسباب بازی جدیدی برای کودک خود خریداری کنید اما از این که کودک شما نسبت به آن علاقه دارد یا خیر اطلاعی ندارید، بهتر است ابتدا بازی مشابه آن را با کودک انجام دهید و در طول بازی به عملکرد آن دقت کنید. پس در زمان انتخاب اسباب بازی مناسب کودک زیر یک سال به علایق آن ها توجه کنید.


• به علایق کودک خود توجه کنید

دیده شده که والدین هنگام خرید اسباب بازی کودک زیر یک سال چیزی که خودشان بپسندند را خریداری می کنند و کمتر به علایق کودکشان توجه دارند. این طرز تفکر اشتباه است به این خاطر که اسباب بازی برای کودکان ساخته شده است و این کودکان هستند که باید آن را دوست داشته باشند.

• بازی های مخصوص سنین بزرگ تر از سن کودک را خریداری نکنید

اگر به رده ی سنی کودک خود برای اسباب بازی توجه نداشته باشید و هنگام خرید اسباب بازی مورد نیاز کودکان زیر 1 سال چیزی را خریداری کنید که با سن او تناسبی نداشته باشد، کودک نمی تواند به درستی با آن بازی کند و زود از اسباب بازی دل زده خواهد شد، بعد ها که سن او با وسیله ای که دارد همخوانی پیدا کند دیگر میلی به بازی نخواهد داشت.

 

اسباب بازی مورد نیاز برای کودکان زیر 1 سال

  •  اسباب بازی هایی که مخصوص ضربه زدن هستند مثل چکش و طبل
  •  اسباب بازی هایی که کودک می تواند آن ها به دنبال خود بکشد مثل ماشین ها، این بازی ها کودکان را برای راه رفتن تشویق می کند.
  •  اسباب بازی هایی که کودک را برای راه رفتن و ایستادن راقب می کند مثل واگن های پر از مکعب
  •  کتاب هایی که عکس ها و کلمات ساده ی مربوط به عکس را دارند.
  •  اسباب بازی هایی که موزیکال یا رقصنده هستند.
  •  اسباب بازی هایی که باز و بسته می شوند.

سایر نکاتی که باید هنگام خرید اسباب بازی مد نظر قرار داد

سایر نکاتی که باید هنگام خرید اسباب بازی مد نظر قرار داد

 

  •  پیش از این که اسباب بازی را به کودک بدهید حتما روکش یا پلاستیک آن را بردارید، زیرا این امکان وجود دارد که در هنگام نبود شما کودک پلاستیک را روی سر خود بکشد و منجر به خفگی او شود.
  •  از خرید اسباب بازی هایی که قسمتی از آن تیز است خودداری کنید.
  •  بازی کودک زیر یک سال نباید لبه ی تیز و برنده ای داشته باشد.
  •  اندازه ی اسباب بازی باید به گونه ای باشد که در دهان کودک جای نگیرد و مانع بلعیدن آن شود.
  •  اسباب بازی ها نباید به گونه ای ساخته شده باشند که از چندین قطعه ی دیگر تشکیل شوند.
  •  هیچ گاه اسباب بازی که دارای آهن ربا است را خریداری نکنید، طبق گزارشات بلعیدن دو آهن ربا می تواند باعث مسدود شدن مسیر روده، سوراخ شدن آن و گاها مرگ می شود.
  •  اسباب بازی کودک زیر یک سال بهتر است که خز نداشته باشد زیرا باعث آلرژی می شود.
  •  بادکنک یکی از سرگرم کننده ترین وسایلی است که توجه کودکان را به خود جلب می کند، اما اگر زمانی بترکد امکان دارد که کودک قطعات آن را ببلعد.
  •  از خرید اسباب بازی مورد نیاز کودکان زیر 1 سال که باطری دارند خودداری کنید زیرا کودک می تواند به راحتی درپوش را برداشته و باطری ها را در دهان بگذارد.
  •  برخی از اسباب بازی ها مثل تفنگ صدای بلندی از خود تولید می کنند، که این ویژگی می تواند به گوش آن ها آسیب برساند.
  •  اسباب بازی هایی مثل دارت و بومرنگ نیز می توانند به چشم کودک آسیب برساند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خلاصه اش اینه که اسباب بازی بچه زیر یک سال باید بزرگ ولی سبک و بی خطر باشه تا هم بتونه بلندش کنه و راحت بازی کنه باهاش و توی دستش بگیره و هم نتونه بخوردش!
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.