تحریریه سیس نی نی
1 نظر

اسباب بازی مناسب تا یک سال

اسباب بازی مناسب تا یک سال

والدین می بایست برای خرید اسباب بازی به سن کودک خود توجه کنند زیرا اسباب بازی کودکان طبق سن

والدین می بایست برای خرید اسباب بازی به سن کودک خود توجه کنند زیرا اسباب بازی کودکان طبق سن آن ها تعریف و ساخته می شود. چه بسا اسباب بازی هایی خریداری شده است که مناسب سن کودک نبوده و آن را راهی بیمارستان کرده است. کودک یک ساله تقریبا علایق و سلایق خود را کم کم پیدا می کند و افکار خود را در بازی کردن و وسیله ای که با آن بازی می کند متمرکز می کند و این موضوع دائما در حال تغییر است و همیشه یکسان نیست زیرا کودک به دنبال اسباب بازی جدید است و اسباب بازی های قدیمی اش او را راضی نمی کنند و باید اسباب بازی هایی با توجه به سن کودک خریداری شود.

کودک در سن یک سالگی به دنبال نوعی از اسباب بازی است که بتواند آن را مورد لمس خود قرار دهد که این مورد هوش کودک را نیز تقویت می کند؛ زیرا که یکی از حواس پنج گانه ی آن را به صورت بسیار قوی بر می انگیزد. در این مقاله به اسباب بازی مناسب تا یکسال اشاره می کنیم و والدین گرامی را از خرید نوع اسباب بازی مناسب تا یکسال آگاه می کنیم.

اسباب بازی مناسب تا یک سالگی

اسباب بازی مناسب تا یک سالگی

یکی از مواردی که در خرید اسباب بازی مناسب تا یک سال باید به آن توجه شود مواد تشکیل دهنده ی آن می باشد زیرا که کودک در این مرحله از سن خود اکثر اشیائی که به دست می گیرد را در دهان خود فرو می برد بنابراین اسباب بازی می بایست از موادی تشکیل شود که برای بدن کودک مضر نباشد. پس باید والدین اسباب بازی هایی را خریداری کنند که ماده ی مرغوبی در آن به کار رفته باشد تا بدن و ایمنی کودکشان دچار اختلال نشود و مسلما این کار به سختی صورت می پذیرد.

طرح و رنگ و زیبایی اسباب بازی مناسب تا یک سال

نوعی از اسباب بازی در ذهن کودک حک می شود که ظاهری زیبا و متناسب با سلیقه ی کودکان داشته باشد و والدین نیز به دنبال چنین اسباب بازی ای هستند تا کودکشان را سرگرم و خوشحال کنند. همچنین طرح و رنگ اسباب بازی بسیار مهم است زیرا که اگر این دو در اسباب بازی هماهنگ نباشد کودک را جذب خود نمی کند و زیبایی آن را از بین می برد و این به مانند این می باشد که اسباب بازی پلنگ صورتی رنگ دیگری نیز به خود بگیرد.

اسباب بازی با استفاده مکرر مناسب تا یک سال

اسباب بازی با استفاده مکرر مناسب تا یک سال

 

منظور از این نوع اسباب بازی ها آن هایی است که ذهن کودک را به تفکر وا می دارد. برای مثال مکعب های خانه سازی و یا پازل هایی که مناسب بازی برای سنین یک سال می باشند و سفت و نشکن هستند. از دیگر موارد این اسباب بازی ها می توان به حلقه های شانس که جنسی نرم و خوب دارند نیز اشاره کرد که دارای ابعاد بزرگ هم هستند به طوری که جنس آن ها به دهان و لثه ی کودک تا یک سال آسیبی نمی رساند. این اسباب بازی مناسب تا یک سال است و همچنین برای این رده ی سنی اشکال ساده تری را در بر می گیرد.


مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: تاثیر شکل هندسی سیسمونی بر رشد کودک


علاقه کودکان یک ساله به اسباب بازی مناسب تا یک سال

با توجه به سن و نوع تربیت کودک گاهی برای خرید اسباب بازی می بایست سلیقه و علاقه مندی آن کودک به نوع اسباب بازی را در نظر گرفت؛ زیرا که ممکن است به خاطر نپسندیدن آن حتی به آن دست هم نزند و والدین نباید منحصرا نظر خود را در خرید اسباب بازی اعمال کنند. حتی والدین می توانند این حدس را بزنند که کودکشان چه نوعی از اسباب بازی را می پسندد و این را از نوع حرکات و دست زدن کودک به آن وسیله بازی متوجه می شوند. حتما سعی کنید اسباب بازی مناسب تا یک سال را خریداری کنید و از خرید اسباب بازی مخصوص سنین بزرگتر خودداری فرمایید. زیرا که کودک از بازی کردن با آن خسته می شود و عاجز می ماند و زمانی که به سن مناسب رسید دیگر با آن بازی نمی کند. همچنین فروشگاهی که از آن اسباب بازی خریداری می کنید بسیار مهم می باشد.

نکات احتیاطی اسباب بازی مناسب تا یک سال

نکات احتیاطی اسباب بازی مناسب تا یک سال

 

  1.  اسباب بازی هایی که دارای لبه ی تیز هستند را برای کودک خود نخرید.
  2.  برخی اسباب بازی ها دارای آهن ربا هستند که خوردن آن موجب مرگ کودک می شود.
  3.  یکی از اسباب بازی های مورد علاقه ی کودکان بادکنک است که برای کودک یک ساله خطرناک می باشد.
  4.  اسباب بازی هایی که قطعات کوچک دارند را نخرید. مانند : قطعات مکانیکی
  5.  تفنگ های پر سر و صدا باعث آسیب به گوش کودک شما می شوند.
  6.  باتری ای که در درون اسباب بازی های برقی نهفته شده می تواند خطرناک باشد.
  7.  حجم اسباب بازی ها باید زیاد باشد که مانع خوردن آن شود.
  8.  پلاستیکی که روی اسباب بازی ها قرار داده شده خطرناک است.

اسباب بازی ها نیز هم سودمند هستند و هم مضر پس در انتخاب آن ها برای کودکان تا یکسال باید توجه داشته باشیم.

مثال هایی از اسباب بازی  مناسب تا یک سال

  1.  خانه سازی های مکعبی بزرگ
  2.  جعبه های اجرا کننده ی موزیک
  3.  تلفن پلاستیکی
  4.  چرخ خیاطی پلاستیکی متناسب با سلیقه ی دختران یک ساله
  5.  کتاب های داستان و شعر با رنگ های متفاوت

البته از موارد بسیار مهمی که باید آن را مورد توجه قرار داد اسباب بازی مناسب تا یک سال دخترانه و پسرانه می باشد. زیرا که خرید برای کودک پسر و دختر با هم متفاوت است و نمی توان اسباب بازی ای که برای کودک دختر خرید را برای کودک پسر هم استفاده کرد زیرا که سلایق و علایق آن ها با هم فرق دارد و مورد پسند و بازی آن ها واقع نمی شود. و همچنین هر نوع اسباب بازی مناسب تا یک سال دارای قیمتی متفاوت نسبت به مابقی است ولی اسباب بازی هایی که با قیمتی بسیار پایین عرضه می شوند دارای کم ترین کیفیت جنسی و طرحی هستند که می بایست از خرید آن ها جدا خودداری فرمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
کاش اسباب بازیا ی جوری بودن که صداشونو فقط بچه میشنید نه بزرگتر ها دیگه انقدر صدای جغجغه دختر کوچیکم و تفنگ پسرم رو شنیدم هنگ کردم
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.