تحریریه سیس نی نی
1 نظر

تاثیر شکل هندسی سیسمونی بر رشد کودک

تاثیر شکل هندسی سیسمونی بر رشد کودک

کودکان از بدو تولد به دنبال کشف نکات و موارد جدید در اطراف خود هستند

کودکان از بدو تولد به دنبال کشف نکات و موارد جدید در اطراف خود هستند، دقت زیادی که آن ها هنگام مشاهده ی پیرامون دارد این کشفیات را بیشتر می کند. به نحوی که حتی تاثیر شکل هندسی سیسمونی بر رشد کودک می تواند نقشی را در این میان ایفا کند. در ادامه به مواردی که در این زمینه تاثیر دارند  می پردازیم با ما باشید.

روانشناسی رشد

روانشناسی رشد

روانشناسی رشد در واقع شاخه ای از علم روانشناسی است، با این تفاوت که در این نوع از روانشناسی یه مسائلی که موجب رشد انسان از لحظه ی تولد می شود اشاره دارد، روانشناسی تحولی یا روانشناسی ژنتیکی دیگر نام های آن است.

علم روانشناسی برای توصیف این تغییرات از رشته هایی مثل پزشکی، زیست شناسی و جامعه شناسی کمک می گیرد، درست است که این رشته از زمان تولد تا مرگ را در بر می گیرد، اما تاکید آن به طور قطعی بر کودکی و نوجوانی است. مسائل ژنتیکی یکی از چندین مسئله ای است که در رشد کودک تاثیر دارد. تغذیه مناسب، فعالیت های سبک، ورزش و... همگی مواردی هستند که در رشد بی تاثیر نخواهند بود.

تاثیر رنگ اتاق خواب بر رشد کودکان

بر اساس آمارهای به دست آمده از رنگ اتاق کودکان، محققان به این نتیجه رسیده اند که رنگ ها در شکل گیری شخصیت، افزایش سلامت جسمی و روانی و... بی تاثیر نخواهند بود. پس با دانستن چنین موضوعی حتما می دانید که تاثیر شکل هندسی سیسمونی بر رشد کودک نیز می تواند در همین راستا قرار بگیرد. اولیت محیطی که کودکان در آن رشد می کنند خانه و اتاق خواب شخصی آن ها می باشد، پس لازم است تا عواملی فراهم شود که به رشد آن ها کمک کند. پس سعی کنید هنگام انتخاب وسایل و سیسمونی کودک از رنگ هایی بهره ببرید که او می پسندد، اگر از سلیقه ی کودک خود آگاهی ندارید می توانید از روانشناسی رنگ ها برای سیسمونی نوزاد استفاده کنید.

یکی از نکاتی که پیش از روانشناسی رنگ ها برای سیسمونی نوزاد باید بدانید این است که  اگر از ترکیب رنگ ها به درستی استفاده کنید لازم نیست که اکسسوری زیادی برای اتاق خریداری کنید و این به لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه تر است.

بازی های موثر بر رشد کودک

بازی های موثر بر رشد کودک

بازی همیشه می تواند تاثیر مثبتی بر ذهن، خلاقیت و رشد کودک داشته باشد، اما این بازی ها شامل کدام موارد می باشند یا این که چگونه باید انجام شوند؟

در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. مواردی که در ادامه گفته شده است می تواند بر رشد شخصیت کودک موثر باشد:

  •  زمانی که کودک را به هنگام بازی رها می کنید خلاقیت هایی که اودر درون خود سراغ دارد فعال می شوند، علاوه بر آن چون به یک استقلال خاص در درون خود رسیده است هم تمرکز بیشتر دارد و هم این که فکرش بیش از پیش فعال می شود.
  •  هر چه کودک در حین کار بیشتر آرامش داشته باشد شخصیت او سالم تر، خوش بین تر و آینده نگر تر خواهد بود.
  •  زمانی که کودک در حال تمرکز بر روی بازی خاصی است در واقع می توان آن را تمرینی برای برنامه ریزی و سیاست گذاری دانست. اشخاصی که در کودکی تمرکز کردن را فرا گرفته اند بی شک در آینده می توانند به مدیرانی موفق تبدیل شوند.
  •  با تفکر و تفسیر مسائل پیش رو، به راهکار دست پیدا می کنند که این خود جهت تقویت اندیشه مستقلانه آن ها از والدین تاثیر گذار است.
  •  کودکی که به تنهایی بازی کردن عادت کرده است به طور ناخودآگاه می تواند بر محیط اطرافش غلبه پیدا کند و امکاناتش را به بهترین نحو مدیریت کند.
  •  اما بازی کردن با هم سن و سالان نیز به تقویت روابط اجتماعی کودک و حتی روابط خانوادگی کودک تاثیر داشته باشد.

مقاله پیشنهادی مرتبط با این موضوع: اسباب بازی مورد نیاز نوزادان زیر 1 سال


روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر شخصیت کودک

روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر شخصیت کودک

رنگ های ملایمی مثل آبی، سبز و صورتی می توانند آرامش خاصی را در فضای اتاق کودک بگسترانند، در نتیجه تاثیر مثبتی بر روحیات آن ها دارد که مانع از تندخویی و پرخاشگری نیز می شود. به طور کلی رنگ ها به دو دسته  تقسیم می شوند که شامل سرد و گرم است، هر یک از این دسته ها ویژگی های مختص به خود را دارند به بررسی آن ها در ادامه می پردازیم.

  استفاده از رنگ های گرم در اتاق کودک

رنگ های گرم تاثیرات خاصی را در ذهن کودکان می گذارند، به نحوی که با تحریک ذهن انرژی زیادی را به کودک منتقل می کنند، ازدیگر خصوصیات این دسته از رنگ ها این است که هم فضا را بزرگتر از آن چه که هست نشان می دهند و هم این که احساس امنیت را در کودک به وجود می آورند. با تمام این توصیفات پیشنهاد می شود برای اتاق کودک از این رنگ ها استفاده نکنید زیرا با تاثیراتی که بر فعالیت آن ها دارد مانع از خواب راحت می شود و به هیچ عنوان برای کودکان پرجنب و جوش توصیه نمی شود اما برای اتاق بازی بهترین گزینه هستند.

نارنجی

رنگ نارنجی گرم و دلنشین است و در رشد ارتباطات اجتماعی کودک تاثیر مثبتی می گذارد، از این رنگ عموما برای مهد کودک یا مدرسه که مکان هایی اجتماعی هستند و روی رشد کودک تاثیر مثبتی دارد. رنگ نارنجی در افزایش اشتها نیز موثر است.

زرد

رنگ زرد نیز در دسته ی رنگ های گرم قرار دارد که باعث افزایش نور اتاق می شود، روی فعالیت مغز کودک موثر است، البته یک نکته ی منفی در این باره وجود دارد و آن هم این است که موجب خستگی چشم می شود. اما این برای تمامی تناژ رنگ زرد صدق نمی کند بلکه هر چه رنگ قوی تر باشد این تاثیر منفی را بیشتر می کند.

 

قرمز

به هیچ عنوان توصیه نمی شود که رنگ قرمز را برای اتاق خواب کودک به تنهایی به کار ببرید، به این خاطر که با خشونت ارتباط مستقیمی دارد، و با تحریکات عصبی که برای  کودک به وجود می آورد از تمرکز کردن آن جلوگیری می کند.
هر یک از رنگ ها ویژگی های مختص به خود را دارند که ما از بررسی سایر رنگ ها خودداری می کنیم زیرا بسیار متعدد هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
وای چه باحاله این اتاق نارنجیه که عکسشو گذاشتین 😍😍
دیدگاهتان را بنویسید
1 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.