تحریریه سیس نی نی
0 نظر

کودکان اوتیسم چه علائمی دارند؟

کودکان اوتیسم چه علائمی دارند؟

پس از دوران شیرین بارداری حالا نوبت به آن رسیده است که نوزاد خود را در آغوش بگیرید و با او دنیای خود را تغییر دهید. روزهای لذت بخش به سرعت می گذرند


پس از دوران شیرین بارداری حالا نوبت به آن رسیده است که نوزاد خود را در آغوش بگیرید و با او دنیای خود را تغییر دهید. روزهای لذت بخش به سرعت می گذرند و شما ناگهان با چیزی غیرطبیعی مواجه می شوید. کودک شما واکنش های متفاوتی را از خود نشان می دهد. به دنبال یک متخصص نوزاد می روید تا علت را جویا شوید، پس از بررسی های انجام شده توسط پزشک، با شنیدن یک جمله شوکه می شوید، "کودک شما مبتلا به اوتیسم می باشد". آیا شما می دانید کودکان اوتیسم چه علائمی دارند؟ با ما همراه شوید تا این علائم را بررسی کنیم.

با 19 علائم بیماری اوتیسم در کودکان بیشتر آشنا شوید

 اختلال در تکلم

کودکان سالم در یک سالگی کلمات را به طور جداگانه می توانند ادا کنند، در هجده ماهگی می توانند چند کلمه را کنار هم قرار داده و با هم ادا کنند. اما کودکان مبتلا به اوتیسم برای بیان کلمات با مشکل مواجهه می شوند، برخی از آنها به طور کامل صحبت نمی کنند، برخی دیگر قاعده و قوانین زبان را یاد می گیرند اما نمی توانند صحبت کنند. اگر کودکان اوتیسم در جمع دوستان خود قرار بگیرند نمی توانند در بحث ها و گفتگوهای آنها شرکت کنند چرا که ممکن است در هنگام صحبت کردن به جای گفتن یک جمله، به گفتن یک کلمه اکتفا کنند.

آنها ممکن است یک جمله و یا یک کلمه را پی در پی تکرار کنند و این از علائم بیماری اوتیسم می باشد. اگر سوالی از آنها پرسیده شود همان سوال را به جای پاسخ بیان می کنند. در برخی از موارد مشاهده شده است که کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار سریع جملات را ادا می کنند، اما آنها از گفتن جملات درکی ندارند. معمولا مبتلایان به اوتیسم نمی توانند از طریق زبان گفتاری ارتباط برقرار کرده و خواسته های خود را بیان کنند، آنها خواسته های خود را با استفاده از زبان اشاره و یا عکس بیان می کنند. برخی از این افراد حتی توانایی ارتباط برقرار کردن از طریق زبان بدن را نیز ندارند و نمی توانند با دیگران یک ارتباط موثر و یکپارچه داشته باشند.

 واکنش غیرطبیعی به درد

یکی دیگر از علائم کودکان مبتلا به اوتیسم واکنش به درد می باشد، در برخی از آنها آستانه درد بسیار بالا می باشد و آنها ممکن است متوجه سوختگی نشوند، ممکن است پوست خود را بکنند و واکنشی نشان ندهند، اما در گروه دیگر از آنها آستانه درد بسیار پایین است و با کوچکترین ضربه، درد را حس کرده و واکنش نشان می دهند.

 واکنش غیرطبیعی به صدا

 واکنش غیرطبیعی به صدا کودکان اوتیسم

از علائم بیماری اوتیسم واکنش به صدا می باشد. برخی از آنها با شنیدن صدای بلند خیلی سریع گوش های خود را می گیرند و واکنش نشان می دهند، یا به طور کل صداهای بلند برای آنها بی اهمیت می باشد. برخی از آنها به کوچکترین صداها واکنش داده و به دنبال صدا می گردند.

 واکنش در برابر تغییر

کودکان مبتلا به اوتیسم به برنامه روزانه و روتین خود عادت می کنند و یک تغییر کوچک در برنامه، آنها را عصبی خواهد کرد و این علائم کودکان مبتلا به اوتیسم می باشد. اگر در مسیر رفت و آمد به خانه یا سرو کردن غذا یا لباس هایشان تغییری انجام شود، به سرعت واکنش نشان می دهند.

 نداشتن توجه

اگر اسم کودک مبتلا به اوتیسم را صدا بزنید واکنش نشان نمی دهد و دستورات شما را اجرا نخواهد کرد. توجه نکردن به دیگران از علائم کودکان مبتلا به اوتیسم  می باشد.

 نداشتن ارتباط چشمی

کودکان مبتلا به اوتیسم توانایی ارتباط برقرار کردن چشمی با دیگران را ندارند و نمی توانند احساسات و حرف های خود را از طریق چشم هایشان به دیگران منتقل کنند.

 نداشتن تعادل

کودکان مبتلا به اوتیسم مشکل حرکتی ندارند اما در هماهنگی دست ها، پاها و چشم ها با مشکل مواجه می شوند و این ناهماهنگی علائم کودکان مبتلا به اوتیسم  می باشد. بازی هایی مانند فوتبال که نیاز به تمرکز و هماهنگی پا و چشم ها دارد را نمی توانند انجام دهند.

 ارتباط یک طرفه

اگر مبتلایان به اوتیسم با شما مشغول صحبت شوند هدف و حرف خود را بازگو می کنند و به شما توجهی نمی کنند که در چه زمینه ای در حال صحبت کردن می باشید. در بین صحبت دیگران می پرند و نمی توانند این نوبت را رعایت کنند، اینکه شما از صحبت کردن های آنها خسته شده اید اهمیتی ندارد. آنها کار خود و حرف خود را می زنند و حواشی برای آنها مهم نمی باشد و این علائم بیماری اوتیسم است.

 ارتباط برقرار نکردن با خودشان

کسانی که مبتلا به اوتیسم می باشند، برای درخواست نیازهای خود از کلمه "من" استفاده نمی کنند و از اسم خودشان استفاده می کنند، آنها می گویند "به علی غذا بدهید" در حال که باید بگویند "به من غذا بدهید."

 گریه کردن و خندیدن بدون دلیل

کودکان مبتلا به اوتیسم  به طور ناگهانی و بدون هیچ پیش زمینه ای شروع به گریه کردن می کنند و در برخی از اوقات شروع به خندیدن های بی دلیل می کنند.

 کنترل نکردن احساسات

کنترل نکردن احساسات

مبتلایان به اوتیسسم اگر از موضوعی ناراحت شوند یا رفتاری آنها را آزرده خاطر کند اعتراض خود را با جیغ زدن، گاز گرفتن و خود زنی نشان می‌ دهند.

 تقلید نکردن

کودکان مبتلا به اوتیسم در بازی ‌های که تکرار در آنها وجود دارد و یا ساختگی می باشند نمی توانند شرکت کنند و از کارها و رفتار شما نیز تقلید نخواهند کرد.

 ترس

  کودکان اوتیسم ممکن است از چیزهایی که برای همه ترسناک هستند نترسند، اما از اتفاقات و چیزهایی که بسیار معمولی هستند بترسند. 

 تکرار در حرکات

کودکان اوتیسم یک حرکت را چندین بار پشت هم تکرار می کنند، مثل بالا و پایین پریدن و یا تکان دادن دست ها و خیلی متوجه حرکات خود نمی باشند.

 تمرکز

علائم کودکان مبتلا به اوتیسم  تمرکز به چرخش پنکه و چرخش لباسشویی می باشد، ممکن است ساعت ها بر روی آنها تمرکز کنند و عکس العملی نشان ندهند.

 نبوغ خاص

کودک مبتلا به اوتیسم نبوغ خاصی در برخی از مسائل دارند. متاسفانه دو سوم کودکان مبتلا به اوتیسم کم توان ذهنی هستند و یک سوم آن‌ها هوش معمولی دارند. اما همین هوش معمولی ممکن است آنها را در برخی از موضوعات نابغه کند.

 تنهایی

 تنهایی در کودکان اوتیسم

از علائم بیماری اوتیسم این است که آنها دوست دارند در دنیای خودشان باشند و حاضر نیستند دنیای خود را با دیگران تقسیم کنند، با کودکان دیگر بازی نمی کنند و بیشتر اوقات در تنهایی خود به سر می برند.

 سحر خیز

  کودکان اوتیسم با خوابیدن مشکل دارند، یا دیر به خواب می روند و یا خیلی زود از خواب بلند می شوند.

 بازی با اسباب بازی اما غیر طبیعی

کودکان اوتیسم دوست دارند اسباب بازی های خود را در یک ردیف با نظم خاصی در کنار هم بچینند. گاهی یک دکمه بر روی اسباب بازی توجه آنها را جلب می کند و تمام وقت خود را صرف همان دکمه اسباب بازی می کنند. آنها ساعت ها با یک اسباب بازی، بازی می کنند اما  نمی توانند تخیل کنند که با یک ماشین مثل یک ماشین واقعی بازی کنند و این یکی از علائم بیماری اوتیسم می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.